Olay Gazetesi Bursa

Trafiğe neşter: Bursalılar yoğun saatte yoğun yerlerde artık polisi görecekler!

Makam odasının arkasında… Kenti izleyen tüm kamera görüntülerini gece yarılarına kadar izlediği ve dijital karargâh haline getirdiği salondaki duvarda kentin tümündeki trafik akışını anında gösteren elektronik bir pano da var. İşte… Bu panonun önünde Bursa Emniyet Müdürü Tacettin Aslan’a sorduk: “Bursa’daki trafik sıkışıklığı giderek artıyor ve kentte yaşayanları bunaltıyor. Büyükşehir yatırımlarla çözüm geliştirmeye çalışıyor, ama polisin bu konuda bir projesi […]

Makam odasının arkasında… Kenti izleyen tüm kamera görüntülerini gece yarılarına kadar izlediği ve dijital karargâh haline getirdiği salondaki duvarda kentin tümündeki trafik akışını anında gösteren elektronik bir pano da var.

İşte…

Bu panonun önünde Bursa Emniyet Müdürü Tacettin Aslan’a sorduk:

“Bursa’daki trafik sıkışıklığı giderek artıyor ve kentte yaşayanları bunaltıyor. Büyükşehir yatırımlarla çözüm geliştirmeye çalışıyor, ama polisin bu konuda bir projesi var mı?”

Söze…

“Var tabi” diye başladı ve şunu söyledi:

“Her toplantımızda ulaşım ve trafik konusunu masaya yatırıyoruz. Bu sorunun çözümü için üstümüze düşenleri ve polis olarak neler yapmamız gerektiğini konuşuyoruz.”

Üzerinde durduğu şu:

“İnsanların algısını değiştirmemiz lazım. Vatandaş kavşakta sıkışınca yeni yol projesi aklına gelmiyor, ama ‘Polis nerede?’ diye soruyor.”

Devam etti:

“İşte bu algıyı değiştireceğiz. Bursalılar bundan sonra trafiğin yoğun saatlerinde, trafik sıkışıklığı yaşanan yoğun noktalarda polisi görecekler.”

Bunu nasıl yapacaklarını da anlattı:

“Öncelikle trafik polisi sayısını arttırdık. Bürolarda çalışan sayısını azaltıp polisi yollara çıkardık.”

Şu bilgiyi verdi:

“Elimizde 50 motor var. Fakat bu motorların 25’i bir gün, 25’i bir gün göreve çıkıyordu. Üstelik motoru kullanan arkadaşlar istirahat gününde motoru da alıyordu. Motorlu polisler arasında böyle bir gelenek varmış.”

Şunu açıkladı:

“O geleneği kaldırdık. Artık 50 motor da her gün sahaya çıkıyor. Trafiğin yoğun olduğu sabah saat 08.00-10.00 arası ve akşam saat 16.00-20.00 arası tüm ekipler sahada.”

Yeni uygulamalardan biri de şu:

“Her araçta 3 trafik polisimiz var. Daha önce birlikte görev yapıyorlardı. Aldığımız kararla araç her kavşağa bir arkadaşı bırakıyor, sonra yine alıyor. Böylece sahadaki polis sayısını da uygulama olarak arttırmış olduk.”

Şunu da ekledi:

“Eğitimde olan arkadaşlarımız var. Onlar da devreye girdiğinde Bursalılar trafiğin sıkıştığı her yerde polisi görecekler, güven duyacaklar.”

 

Tacettin Aslan ‘üçüncü farklı müdür’ oldu

Gazeteciliğe başladığımız 1977’de Bursa Emniyet Müdürü olarak İsmail Hakkı Demirel görev yapıyordu. Duvardaki panoya göre, o zamandan bu yana 17 müdür görev yapmış.

Bunların üçünün farklı bir özelliği var.

O yıllarda Siyasi Şube Müdürü olan Ali Akan daha sonra Emniyet Müdürü olarak Bursa’ya geldi. Asayiş Şube Müdürü olan Ahmet Demir de sonraki yıllarda Emniyet Müdürü olarak hizmet etti.

Şimdi de…

2004’te Güvenlik Şube Müdürü olarak ayrılan Tacettin Aslan 15 yıl sonra Emniyet Müdürü olarak döndü.

 

Atlı polisler geliyor… Ankara’dan 7 at alındı, atlar ve görevliler eğitimde

Projeyi… 16 Şubat günü bu sütunlardan duyurduk. Bursa Emniyet Müdürü Tacettin Aslan, kentin tarihi ve turistik yerleriyle büyük parklarda görev yapmak üzere atlı polis timleri projesi hazırladı.

İşte…

Bu projeyle ilgili gelişmeleri Aslan açıkladı:

“Ankara’dan 7 at aldık. Bu atlar şu an Ankara’da eğitimde. Eğitimleri 3 ay sürecek. Yine bu atlara binip devriye yapacak 7 arkadaşımızı eğitim için İzmir’e gönderdik. Polislerimizin eğitimleri de 3 ay sürecek.”

Şu bilgiyi verdi:

“İlk etapta 5 atlı polis timimiz görev yapacak, 2 at yedek olacak. İleride sistem oturdukça ve ihtiyaç oldukça atlı polis timleri sayısını arttıracağız.”

Düşüncesi şu:

“Atlı polis uygulaması İstanbul, Ankara ve İzmir’de var. Bursa’nın neyi eksik? Üstelik tarihi ve turistik yerlerimizle çok uyumlu olacak.”

Şunu da ekledi:

“Bursa’ya da sempati ve görüntüsüyle ayrı bir hava, görsellik katacak. Farklılık getirecek, yakışacak.”

 

Kültürpark’ta atlı polis merkezi

Bursa’ya farklı görüntü kazandıracak atlı polis timleri için merkez olarak kullanılacak yeri Bursa Emniyet Müdürü Tacettin Aslan açıkladı:

“Kültürpark’taki Ekipler Amirliği yanında yer hazırlıyoruz.”

Güzergahı da söyledi:

“Atların yürüyüş mesafesi olarak Kültürpark’tan çıkıp Altıparmak, Ulucami, Heykel, Setbaşı’na gidecek. Yine Kültürpark’tan Merinos’a geçebilecek.”

Şunu da ekledi:

“Atlı polisler Mudanya ve Gemlik sahillerinde de görev yapacak. Nakilleri için gerekli araçları hazırlıyoruz.”

 

Bu köprülü kavşakta her gün, her saat ‘trafik riski’ nedeniyle kavga  var

Önce… Gözünüzün önüne getirip trafikteki riski canlandırmanızda yarar var.

Konu şu…

Esentepe’den Mudanya yönüne gelip Ata Bulvarı’na dönmek isteyen araçlar Organize Sanayi Köprülü Kavşağı’nı kullanıyor. Sağa dönüş yaptıktan sonra köprüden geçen araçların tekrar sağa dönüp Mudanya Yolu’na inmeleri ve zeminden de Ata Bulvarı’na dönmeleri gerekiyor.

Ne var ki…

Bazı araçlar, köprüden sonra sağa dönüp zemine inmek yerine, yolu 100 metre kısaltmak için sola yönelip delinatör adı verilen kırmızı plastik dubaların üzerinden geçiyorlar ve Akpınar’dan gelen araçların önüne çıkıp yolu kesiyorlar.

Bu da büyük bir tehlikeye yol açıyor.

Nitekim…

Okurumuz Eser Zeybel çektiği fotoğrafın üzerinde işaretleme yaparak, her gün her saat kazalara ve kavgalara yol açan bu duruma dikkat çekiyor.

Önlemenin yolu önce kurallara ve diğer araçlara saygıdan geçiyor, ama saygısız sürücüleri engellemek de zor olmasa gerek.

 

Bizim tren KPSS’de soru oldu

Önümüzde… Kamu personeli alımında belirleyici olan sınavdaki soru kitapçığından bir sorunun görüntüsü var.

O görüntüde…

KPSS kitapçığının 26. sorusu şöyle yer alıyor:

“Aşağıdakilerden hangisi Yüksek Hızlı Tren ile doğrudan ulaşım imkânı bulunan şehirlerden biri değildir.”

Altında 5 de seçenek var: A) Ankara, B) İstanbul, C) Eskişehir, D) Konya, E) Bursa.

Cevap olarak da E) Bursa şıkkı işaretli.

Doğrusu, yutkunup kaldık. Ne diyeceğimizi bilemedik.