Olay Gazetesi Bursa

Ulaşım olmadan gelişme olmaz… Dağ yöresinin gelişimi için bu 6 yol önemli

Bilinen gerçek… Bölgesel gelişmişlik için önce ulaşım gerekiyor. Gerçekten de, bir bölgenin, yörenin gelişebilmesi için yol çok önemli. Ne yazık ki… Bursa’nın 4 ilçesinin yer aldığı dağ yöresi bu eksiği yaşıyor. Bursa’nın Güneydoğusu’ndaki bu bölge, yol olarak ülkenin Güneydoğusu’nun gerisinde. İşte… Dağ yöresinin yol sorununu, eski Karayolcu olan, yörede de görev yapan Yol ve Ulaşım […]

Bilinen gerçek… Bölgesel gelişmişlik için önce ulaşım gerekiyor. Gerçekten de, bir bölgenin, yörenin gelişebilmesi için yol çok önemli.

Ne yazık ki…

Bursa’nın 4 ilçesinin yer aldığı dağ yöresi bu eksiği yaşıyor. Bursa’nın Güneydoğusu’ndaki bu bölge, yol olarak ülkenin Güneydoğusu’nun gerisinde.

İşte…

Dağ yöresinin yol sorununu, eski Karayolcu olan, yörede de görev yapan Yol ve Ulaşım Uzmanı İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’le konuştuk.

Sözü hiç uzatmadan şunu söyledi:

“4 dağ ilçemizin pozitif ayrımcılığa ihtiyacı var. Geç bile kalındı. Doğu ve Güneydoğu’dan daha mahrumiyet çeken yerler var o bölgede.”

Gözlemi şu:

“Dağ ilçelerimizin karayolu ulaşımı tek merkezli olmaktan çıkarılmalı, alternatiflerle konforlu karayolu ulaşım seçenekleri artırılmalı. Böylece daha hızlı gelişmesi ve göç vermesi önlenmeli.”

Düşüncesi şu:

“Bütünşehir yasası gereği, Büyükşehir yol ağında bulunan yollar rehabilite edilip konforu artırılmalı, trafik güvenliği için risk noktaları standartlara uygun hale getirilmeli, ya da Karayolları yol ağına dahil edilip, yeniden projelendirilmeli. Böylece merkezi bütçeden daha fazla pay alabilir.”

6 yol için önerilerini sıraladı:

Bir…

“Keles Kocayayla ve Çayyaka-İsaören köylerinden İnegöl Ahmet Türkel Çevre Yolu’na, oradan İnegöl- Bozüyük devlet yoluna çıkış sağlanmalı.”

İki…

“Keles-Tunçbilek-Tavşanlı yolu rehabilite edilip standardı yükseltilmeli.”

Üç…

“Keles’le Orhaneli’yi birleştiren Göynükbelen ya da Belenören yolunun standartları artırılıp seçenek haline getirilmeli.”

Dört…

“Büyükorhan’ın Görecik Yaylası’ndan Mazlumlar Köyü’ne, oradan da Balıkesir- Dursunbey’e ulaşımı sağlanmalı. Büyükorhan Karayolları yol ağının sonu olmaktan çıkarılıp 2 uçtan Karayolları yol ağına alınmalı.”

Beş…

“Büyükorhan yolu Devecikonağı’ndan Mustafakemalpaşa’ya bağlanmalı.”

Altı…

“Harmancık-Keles yolu, yeniden projelendirilmeli.”


Ankara’nın bu yolları yapması için baskı gerek

Peki… Karayolları’nın bu yolları yapması için ne gerekiyor? Hemen söyleyelim, Ankara her zamanki gibi baskı olmadan görmez.

Hatta…

Haritaya bakıp “4 dağ ilçesinin toplam nüfusu 50 bin etmiyor. Doğancı Tüneli’ni yapıyoruz ya, daha ne olsun” bile der. O 4 dağ ilçesinden kent merkezinde 500 binden fazla kişinin yaşadığını bilmez.

Onun için dağ yöresinden başlayan topyekûn baskı gerekir.


Demokrasinin güzelliği bu fotoğrafta: Kamu, siyaset, vatandaş buluştu

Hafta içinde… AK Parti Bursa Milletvekili Osman Mesten, kendisinin de yetiştiği dağ yöresi ilçeleri Büyükorhan ve Harmancık’taydı.

Toplantılarda farklı bir görüntü dikkatimizi çekti:

Mesten bölgeye Karayolları 14. Bölge Müdürü Ömer Güzel ve DSİ 1. Bölge Müdürü Yüksel Tazegül’le gitmiş.

Ayrıca…

Dağ yöresi siyasetçisi AK Parti İl Başkanvekili Mustafa Yavuz ve İl Başkan Yardımcısı Setenay Yüksel Olguner ile İl Genel Meclisi’nden yetişen dağ yöresi temsilcisi Büyükşehir Belediye Başkanvekili Feti Yıldız yanlarında.

Toplantılarda…

Büyükorhan Belediye Başkanı Ahmet Korkmaz, Harmancık Belediye Başkanı Yılmaz Ataş’ın yanı sıra ilçe başkanları ve yöneticiler de var.

Muhtarlar da salonda.

Sorun ve beklentileri kamu temsilcileriyle dinleyen Mesten, çözüm yollarını aramış.

Demokrasinin güzelliği ve farkı da bu.


DEVA Bursa’nın İstanbul’a kongre çıkarması

Bir yandan… Sahaya çıkıp muhalefet yapan DEVA Partisi, bir yandan örgütlenmesini sürdürüyor. Bir yandan da, seçime katılabilmek için yasanın gerektirdiği kongre koşulunu yerine getirebilmek amacıyla kongrelerini yapıyor.

Bu kapsamda…

İstanbul’daki ilk ilçe kongresi olan Sultanbeyli kongresi için İl Başkanı Serkan Özgöz başkanlığındaki DEVA Bursa kadroları hafta sonu İstanbul’a adeta çıkarma yaptılar.


Gökdere Köprüsü altı derinleştiriliyor, aynı tehlike Tatarlar’da da var!

Uyarıyı… Bursa siyasetinin etkili isimlerinden CHP Osmangazi eski İlçe Başkanı Ahmet Memişoğulları çektiği fotoğraflarla yaptı.

Biz de 30 Ağustos günü “Gökdere 32 yıl önceki gibi taşsa sel bu köprü altından geçebilir mi?” başlığıyla duyurduk.

O yazıda…

32 yıl önce Gökdere taştığında Setbaşı’nda yaşananları anımsatıp, derinliği kalmayan Gökdere Köprüsü altından sel sularının nasıl geçeceğini sorduk.

Memişoğulları yazıdan sonra köprü altını derinleştirme çalışmalarını gösteren yeni bir fotoğraf gönderdi.

Söylediği şu:

“Biz siyasetçiler muhalefeti severiz, ama iyi yapılanı da takdir etmek gerekir. Hemen harekete geçip çalışmaya başlayan Büyükşehir Belediyesi’ni kutluyorum.”

Bir uyarısı daha var:

“Tatarlar Köprüsü de aynı durumda. Sel suları yıkarsa Panorama 1326 Fetih Müzesi de su altında kalır.”


Dayanışma böyle olur: Sel mağdurlarına yardım

Ezine Çayı’nın taşmasıyla bugüne kadar görülmemiş sel felaketi yaşayan Kastamonu’nun ilçelerine yardımlar devam ediyor.

Bursa Kastamonu Dernekleri Federasyonu Başkanı İsmail Tiftik de felaketin yaşandığı bölgedeki çalışmalara bizzat katıldıktan sonra, Bursa-Kastamonu yardım köprüsünü kurup dayanışmanın en güzel örneğini sergiliyor ve Bursa’dan Bozkurt’taki hemşerilerine yardım götürmeye devam ediyor.