Yanı sıra…
Ulaşım yerin altından sağlanınca yerin üstünü farklı değerlendirmek de mümkün oluyor.
Ancak…
Metro, yatırımı en pahalı olan ulaşım sistemi. Üstelik, eski bir kente sonradan yapmak çok da kolay değil. Bursa da bu sıkıntıyı yaşıyor.
Kenti boydan boya geçen bir metrolu hafif raylı sistem ağımız var, ama bunu yerel yönetim olanaklarıyla kentin her yerine götürmek hiç de kolay değil.
İşte…
Bu konunun yeni bir hedefle yeniden gündemde olduğunu, Olay Televizyonu’nundaki Her Açıdan programında ağırladığımız AK Parti Bursa İl Başkanı Cemalettin Torun yeni dönem önceliklerini sıralarken açıkladı:
“Bursa’nın ulaşımını kökten çözecek bazı adımlar atacağız. Örneğin, metro ağının tamamının yeraltından geçecek şekilde genişletilmesi için merkezi yönetimin desteğini isteyeceğiz.”
Konu tam da bu noktada önemli.
Çünkü…
Metro en pahalı kent içi ulaşım yatırımı olduğu için, projenin başlangıcından bu yana Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin gücü zorlanıyor, hatta bütçeyi aştığı için sınırlı kalıyor.
Torun da buna vurgu yaptı:
“Ankara’da, İstanbul’da, hatta İzmir’de merkezi hükümetin desteğiyle metro ağları gelişiyor. Aynı desteği Bursa’ya vermelerini de sağlayacağız.”
Ardından…
“Büyükşehir Belediyemizin proje ve teknik deneyimi var. Ama pahalı yatırım olduğu için bütçede zorluk çıkıyor. Merkezi yönetim finans desteği sağlarsa çok başarılı projeler ortaya çıkar” dedi ve hedefi açıkladı:
“Bursa’nın her köşesine metro ulaşımı sağlamak hedefimiz. Kenti doğudan batıya, kuzeyden güneye metro ağılarıyla birbirine bağlamak hedefimiz.”
Şunun da altını çizdi:
“Siyasi irade olarak, Büyükşehir Belediyemize bu desteği vermek istiyoruz. Çünkü Bursa ulaşımı açısından bu hayati mesele olarak görüyoruz.”
En pahalı hızlı tren 2018’de gelecek
1 Kasım seçimiyle başlayan yeni dönemde Bursa’nın yatırımlarını ele alan AK Parti İl Başkanı Cemalettin Torun hızlı tren inşaatı için şunu söyledi:
“Tüm hızlı tren projeleri arasında en pahalısı Bursa projesi oldu. Heyelanlı bir bölge. Yapılan bölümün yüzde 70’i sanat yapıları dediğimiz viyadükler, tüneller, köprülerle geçiliyor.”
Yine de tarih verdi:
“Yüksek hızlı tren Bursa’ya 2017 sonu ya da 2018 başında gelecek.”
Otoyol ve hastanelerde son durum
Olay Televizyonu’ndaki Her Açıdan programında konuğumuz olan AK Parti İl Başkanı Cemalettin Torun, siyasetteki yeni dönemi ele alırken Bursa’nın devam eden yatırımlarına da değindi.
Sağlık yatırımlarında Kestel ve Gürsu devlet hastanelerinin devam ettiğini, Acemler’in biteceğini kaydeden Torun, ulaşım yatırımlarında iki tarih verdi:
“İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun Gemlik’e kadar olan bölümü yıl sonunda açılacak. Nisan gibi de Gebze’ye kadar ulaşım yapılabilecek.”
İpekböceği’nin Terminal projesi başlarken kritik öneri
Nitekim…
T2 olarak adlandırılan ve İpekböceği tramvayını Terminal’a ulaştıracak proje başlarken ileriye yönelik önemli bir öneri getirdi.
Öncelikle…
Bursaray için gelecekte planlanan genişleme hatlarının Kent Merkezi ile önünün kesildiğini vurgulayan Şahin, bu noktadan Yalova Yolu’na çıkışın kapatıldığını ve doğu yönündeki iki hattın birleştirilmesiyle de sistemin düğümlendiğini düşünüyor.
Sonra da…
Terminal tramvay projesine işaret ediyor:
“Mecliste T2 hattı tartışmaları yapılırken, süreç gözümde canlandı. Tartıştıkları Yalova Yolu tramvayı, BursaRay sisteminin 5.hattıydı. Diğer bir deyişle tramvay değil gene hafif raylı sistemdi, ama Yalova Yolu yolcu sayısının az olması nedeniyle, ana projede son aşamaya bırakılmıştı.”
Ardından…
“Anladığım kadarıyla, Sayın Recep Altepe bu süreci iki aşamada uygulama yolunda adım atıyor” deyip şunu söylüyor:
“Kentin bu bölümünde yolcu büyüklüğünün HRS’yi dolduracak seviyeye ulaşmasını beklemek veya büyük bir yatırımla HRS yapıp uzun süre kapasite altı çalışmak yerine, tramvay yapıp bu hattaki ulaşımı kolaylaştırma ve konforu artırma yolunu seçiyor. İleride de yolcu büyüklüğü paralelinde, gerektiğinde HRS’ye dönmeyi planlıyor.”
Uyarısı şu:
“Bu uygulamanın dikkat edilmesi gereken yönü, rayların ve enerji iletim sisteminin HRS’ye uygun olacak biçimde projelendirilip uygulanmasıdır.”
Kendi yerine kızını delege yaptı
Necati Şahin 2014’te CHP’nin Büyükşehir adayı olarak seçime girdi, Ardından milletvekili adayı oldu, ama önseçim sıralamasında gerilerde kaldı.
CHP’de Mudanya’nın Bademli delegeliği için kendi yerine kızı Selva Şahin’i önerdi.
Bu hareketiyle…
Gençlerin aktif siyasetteki yerini geliştirmeyi hedefleyen Şahin, önseçim delegesi olarak kaldı.
İstanbul Maratonu’nda Bursa yatırımlarını konuştular
Fakat…
Maratonun en önündeki üçlü dikkati çekti.
O fotoğrafta…
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu ile Gençlik ve Spor Bakanı Çağatay Kılıç’ın yanında AK Parti Bursa Milletvekili Hüseyin Şahin de yer alıyordu.
Şahin’le maraton sonrası Bursa’ya dönüş yolunda konuştuk. Müezzinoğlu ve Kılıç’la sohbetini merak ettiğimizi söyleyince şu cevabı verdi:
“Bir yandan ailece koşarken bir yandan da 2 Bakanımızla Bursa yatırımları üzerine sohbet ettik. Farklı bir ortamda çok verimli bir sohbet oldu.”