2013’te… Mudanya Yolu’nun genişletilip 3 şeride çıkarılmasından bu yana Bursa’nın gündeminde.
Sorun da şu:
Mudanya Yolu’ndan 3 şerit gelen trafiğe Nilüfer Köy’den viyadükle Bademli önünde 1 şerit, Bademli Kavşağı’ndan çıkan araçlara da 1 şerit eklenerek kısa mesafede 5 şeride çıkıyor.
Dahası…
Bir anda 5 şeride çıkan yol, 100 metre sonra tarihi Geçit Köprüsü’nde 2 şeride düşünce trafik tıkanıyor ve sabahları Çağrışan girişine kadar kuyruk uzuyor.
Aynı sorun…
Akşamları bu kez Mudanya yönüne gidişte yaşanıyor ve Geçit Köprüsü’nün yolu daraltmasıyla Geçit geçilemez oluyor.
İşte…
2013’ten beri çözüm bekleyen bu sıkışmayı çözmek için Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey harekete geçti.
Hazırlanan projeyle…
Bursa yönündeki tarihi köprünün, sağında dört şeritli yeni köprü planlandı. Yeni köprü inşaatının başladığını da 31 Temmuz’da duyurduk.
Ardından…
6 Ağustos’taki temel atma töreninde Bozbey konuşmasını yaparken “köprünün 5 şeritli olacağını” söyleyince önce şaşırdık. Sonra da, beşinci şeridin bisikletler için ayrıldığını öğrendik.
Böylece, Bursa’nın bisiklet şeritli ilk köprüsü inşaatı başlamış oldu.
6 Ağustos’taki temel atma töreninden bugüne; 42.6 metre uzunluğunda ve 25.4 metre genişliğindeki köprü için her iki ayakta 29’ar olmak üzere 22.5 metrelik tam 58 fore kazık çakıldı.
Yanı sıra…
Temel betonu döküldü, ikinci kademe için kalıplar çakıldı. 42.6 metre boyundaki 20 adet prefabrik kriş aşamasına gelindi.
Pazartesi günü…
Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey basın toplantısında “Aslında köprü inşaatı daha uzun sürecekti, ama müteahhitle de görüştük 3 ay sonra bitirmeyi hedefliyoruz” dedi.
Nüfusu artan Mudanya yönüyle Bademli, Çağrışan, Nilüfer’den ana yola çıkanlar gün saymaya başladılar.
Uluabat’ta balıkçı kayıkları turist taşıyamayacak
Kooperatif…
Standarda uygun, denetlenmiş teknelerle turist gezdiriyor. Ancak bazı balıkçı kayıkları da turist taşımaya başladı.
Büyükşehir Belediyesi adına Burulaş kooperatifle yeni sözleşme yaparken, tekneler de denetlendi, Balıkçı kayıklarının turist taşımasını engelleyecek önlemler de görüşüldü.
Bursa Hava Yolları’nın ayak sesleri: Havada Bursa markasıyla çözüm
“Bursa’nın tek, İstanbul’un üçüncü hava limanı” dediği Yenişehir Havaalanı için çok önemli çalışmalar yürütüyor.
O çalışmalar kapsamında THY, AJet, Pegasus, Sun Express başta yabancı havayolu firmaları yöneticileriyle görüşüp Bursa’nın uçuş potansiyelini ve konumunu anlatıyor.
Dr. Mustafa Esgin…
Çabalarını ileri aşamaya taşımaya hazırlanıyor.
“Bursa merkezli uçuş trafiği başladığında Bursa tüm alanlarda özgüvenli yürüyüşünü pekiştirecek” sözlerinden Bursa Hava Yolları’nın ayak seslerini duyar gibi olduk.
Zaten…
Bursa’nın hedefine ulaşabilmesi için kendi markasının havada olması gerekir.
Papa 14. Leo kasım sonunda İznik’e gelir mi?
Yeni Papa da…
İznik’e gelmek istediğini söyledi, ama düşünülen takvimde gerçekleşmedi. Şimdi, Papa 14. Leo’nun kasım ayı sonunda İznik’e geleceği konuşuluyor.
Hazırlıklar da başladı.
Nilüfer’de kadının gücü, gençlerin enerjisi ve deneyimi buluşturacak
Adaylardan…
Kuruluşundan beri İYİ Parti’de siyaset yapan, İlçe Başkan Yardımcısı ve Siyasi İşler Başkanı olan Osman Çalışkan kongre öncesi İYİ Parti Nilüfer İlçe Başkan Adayı olarak ziyaretimize geldi.
Ekibinden…
Av. Saygın Öztürk, Ali Çalım, Emine Demir, Semra Yenidünya ile gelen Çalışkan öncelikle Nilüfer’de güçlü altyapıya sahip İYİ Parti’nin gücünü büyütmek için aday olduğunu söyledi.
Görevleri gereği…
Nilüfer’deki parti üyelerini yakından tanıdığını, tabanın da kendisini bildiğini kaydeden Çalışkan’ın hedefi şu:
“Kadınların gücü, gençlerin enerjisi, büyüklerin deneyimini buluşturup güçlü yönetim oluşturacağız.”
Mesajı da şu:
“Hızla üye sayımızı arttırıp İYİ Parti’yi Nilüfer’de her alanda öncü konumuna getireceğiz.”
Turhan Çömez için CHP’den İYİ Parti’ye geçti
Onlar arasında…
Genç avukat Saygın Öztürk’ün siyaset öyküsü çok ilginç.
CHP Gençlik Kolları’nda yetişmiş. İYİ Parti Balıkesir Milletvekili Turhan Çömez’in siyaset tarzı ve cesaretine hayran olunca İYİ Parti Nilüfer’e başvurup üye olmuş.
Çalışken seçilirse, yeni dönemde yönetimde olacak.