Olay Gazetesi Bursa

Bursa havayı ne oranda sevdi?

Kentin uçmaya olan merakı nihayet hak ettiği ilgiyi görmeye başladı. Yaklaşık 15 yıldır bir yanda havayolu şirketlerinin ilgisizliği… Diğer yanda Bursa kent merkezine uzaklığı sıkça tartışma konusu olan Yenişehir Havalimanı, sonunda keşfedilmeyi başardı! Kent dinamiklerinin bir bölümünce ısrarla ‘kovalanan’ havayolu şirketleri artık Bursa’nın hizmetinde. Anadolu Jet‘nin başlatığı seferlerin ilk meyvelerini son istatistikler net biçimde ortaya […]

Kentin uçmaya olan merakı nihayet hak ettiği ilgiyi görmeye başladı.

Yaklaşık 15 yıldır bir yanda havayolu şirketlerinin ilgisizliği…

Diğer yanda Bursa kent merkezine uzaklığı sıkça tartışma konusu olan Yenişehir Havalimanı, sonunda keşfedilmeyi başardı!

Kent dinamiklerinin bir bölümünce ısrarla ‘kovalanan’ havayolu şirketleri artık Bursa’nın hizmetinde.

Anadolu Jet‘nin başlatığı seferlerin ilk meyvelerini son istatistikler net biçimde ortaya koydu!

Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin bu hafta açıkladığı mayısa ait veriler diyor ki;

Önce Erzurum ve Trabzon

Ardından da Ankara, Diyarbakır ve Muş seferleri…

Bursalının hava ulaşımına duyduğu hasretin derecesini ortaya koyan bir ilgiye sahne oldu!

İşte rakamlar…

Tarifeli seferlerin yapılmadığı Ocak 2015’le karşılaştırdığımızda… Mayıstaki çarpıcı artış dikkat çekiyor.

Ocakta iç hatlarda topam 5 bin 341 yolcuyu misafir etmiş Yenişehir Havalimanı.

Mayısta ise bu rakam 31 bin 286‘ya çıkmış .

Yani yaklaşık 6 kat artış söz konusu!

Ankara, Diyarbakır ve Muş gibi yeni seferlerin ayın son haftasında devreye girmesine rağmen…

Ciddi bir katkı sağladıklarını gösteriyor son rakamlar.

Tarifeli seferlerin hala olmadığı dış hatlarda ise ikiye katlanan yolcu sayılarıyla karşılaşıyoruz.

Ocakta 5 bin 739 olan dış hat yolcusu mayıs itibarıyla 11 bin 810’a yükselmiş.

Toplamlara baktığımızda ise…

Yenişehir’i kullanan yolcu adedinin 11 bin 080’den 43 bin 96’ya çıktığını görüyoruz!

Yani yılbaşına göre 4 kat artış kaydilmiş.

2015’teki gelişim manzarasının özeti böyle.

Ancak, unutmayalım ki ocak ve mayıs ayları seyahat açısından ciddi mevsimsel farklar içeriyor!

Bu nedenle teknik açıdan daha sağlıklı bir karşılaştırma yapmak için…

Mevsim etkilerini devredışı bırakmak gerekiyor.

Yani Mayıs 2015’i Mayıs 2014’le karşılaştırmak Buırsa’nın havacılıkta aldığı mesafeyi daha sağlıklı biçimde ortaya koyacaktır!

 

Tarifeli farkı yüzde 38!

 

Yıllık 2 milyon 250 bin yolcu kapasitesine sahip olan Yenişehir Havalimanı…

Geçen yılın mayıs ayında 22 bin 598 iç hat yolcusunu misafir etmiş.

Demek ki bu yılın mayısında iç hatlarda yüzde 38 artış sözkonusu.

Dış hatlarda ise yüzde 21 oranında azalan yolcu sayısı toplamdaki artışın yüzde 15’le sınırlı kalmasına yolaçmış görünüyor!

Ama kentin yeni kavuştuğu tarifeli seferlerin seyrini iç hatlardaki yüzde 38’lik artıştan kısmen de olsa görmek mümkün.

Çünkü…

Tarifeli seferlerin gerçek yansıması bu oranında üzerinde aslında.

Yukarıda da ifade ettiğim gibi bazı seferler ayın son haftasında start aldığı için asıl etkiyi haziranda görmek mümkün olabilecek.

 

Bursa sınırdışına uçmalı…

 

Ancak bu dikkate değer artışlara rağmen… Hem Yenişehir Havalimanı’nın potansiyelinden hala uzaktayız!

Hem de hala Bursa’nın uçmak istediği destinasyonların bir bölümü daha ufukta görünmüş değil.

Mesela İzmir, Antalya, Bodrum, Kıbrıs gibi rotaların ciddi talep göreceği aşikar!

Balkanlardaki güzergahla da yüksek potansiyele sahip.

Üsküp, Sofya, Filibe, Selanik ilk akla gelenler.

Sözün özü; Yenişehir yoluna girmeye başlasa da… Alınacak daha epey yol var!

Ve de Bursa’nın Yunuseli üzerinden de uçmasıyla kentin gerçek havacılık potansiyeli değerlendirilmiş olacak.