Olay Gazetesi Bursa

‘Sağlık Çalışanları da Dertli’ okur yazısına teşekkür

Günay Bey!       Öncelikle sağlık hizmet sunumu sırasında özellikle acil servislerde yaşanılan yoğunluğun nedenlerini, sağlık çalışanlarının özverili çalışmalarını da gösteren “Sağlık Çalışanları da Dertli” başlıklı 4 Mart 2017 tarihinde Söz Sizde köşesinde yayımladığınız yazınız için size ve duyarlı davranışından dolayı okurunuz Barış Doğan’a teşekkür ediyorum. Sağlık hizmetlerinin yürütülmesi sırasında özellikle acil servislerde zaman zaman problemler […]

Günay Bey!       Öncelikle sağlık hizmet sunumu sırasında özellikle acil servislerde yaşanılan yoğunluğun nedenlerini, sağlık çalışanlarının özverili çalışmalarını da gösteren “Sağlık Çalışanları da Dertli” başlıklı 4 Mart 2017 tarihinde Söz Sizde köşesinde yayımladığınız yazınız için size ve duyarlı davranışından dolayı okurunuz Barış Doğan’a teşekkür ediyorum.

Sağlık hizmetlerinin yürütülmesi sırasında özellikle acil servislerde zaman zaman problemler yaşanabilmektedir. Bu durumun en büyük nedeni, acile başvuran hasta sayısının çok fazla olmasıdır. Vaka tanımlarına göre acil servise başvurmaması gereken ancak işinin daha çabuk sonlanabileceğini düşünen hastalar tarafından acil servislerde bir yoğunluk oluşturulmaktadır.

Ocak ayı içerisinde ilimizde acil servislere 330.000 civarında başvuru olduğu düşünüldüğünde günde 11.000’e yakın hasta acil servislerden hizmet almaktadır. Bu yoğunluk içinde dahi sağlık çalışanları özverili çalışmalarını sürdürmektedir.

 Sağlık Bakanlığımız acil servislerde hizmet kalitesinin artırılması ve gerçekten acil olan hastalara zamanında müdahale edilebilmesi için tüm branşlarda mesai dışı poliklinik uygulamasını başlatmıştır. 17.00-20.00 saatleri arasında çalışan bu polikliniklerle acil servislerdeki acil olmayan hastaların polikliniklerde muayene olması sağlanmıştır. Halkımızın bu polikliniklerden hizmet almaları acil servislerdeki yoğunluğu azaltmasına katkıda bulunacaktır.

Empati yani “başkasının yerine kendimizi koymak” çok önemlidir aslında. Başkasının yerine kendimizi koyabilsek çoğu yaptığımız hataları yapmayız sanırım. Sağlık hizmetlerinde de karşılıklı anlayış ve saygı çerçevesinde bir iletişim sağlanması sorunlarının çözümüne katkıda bulunacaktır.

Prof. Dr. Rüstem Aşkın

Bursa Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri

 

Başköy Dökümcüler Sitesi ilgi bekliyor

Sayın Günay Yumruktay, Türkiye’nin en büyük şehir gazetesi Olay’ın ve köşenizin sürekli okurlarıyız.

Ben Başköy Dökümcüler Sitesi’nin sorunlarını yazmak ve yetkililerimizin sorunlarımıza çözüm bulmasını rica ediyorum.

Karayolları’nın depo-şantiyesi olduğu halde yollar felaket haldedir. Hâlâ dökümcülerin sokaklarına asfalt dökülmemiş, ışıklandırma yok. Ayrıca, buraya belediye otobüs servisi de maalesef yoktur. En azından günde 2 kez otobüs servisi olsa, bu bölgede çalışanlar da otostop yapmak zorunda kalmaz.

Su saatlerini okumaya görevli kimse gelmiyor. Bu nedenle sıkıntılar yaşıyoruz, sularımız kesiliyor zaman zaman.

Mahrumiyet bölgesinde mağdur olan çalışanlar durumundayız.

Yetkililerimizden rica ediyoruz, bizi ihmal etmesinler, biraz da burayla ilgilensinler.

Saygılarımla.

İrfan Tutuşan

 

‘Otobüs duraklarının bakımı periyodik olarak yapılmaktadır
 

Olay Gazetesi 1/3/2017 tarihli, Söz Sizde köşesinde, “Otobüs Duraklarına Bakım Yapılmaz mı?” başlıklı yazı ilgili birimler tarafından incelenmiştir.

Durakların bakım ve temizlikleri periyodik olarak yapılmaktadır. Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.

Büyükşehir Belediyesi

Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü