Olay Gazetesi Bursa

Bursa’nın ihracatı düşüyor, tekstil ve hazır giyim alarm veriyor…

Bursa’da kurulu Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) kanalıyla yapılan dış satım ağustosta yüzde 20,2 arttı. Bunda yüzde 23,3 artış hızına ulaşan otomotiv endüstrisinin payı büyük. İhracatın yüzde 81,4’ü de bu sektöre ait… Çünkü, otomotivin dışa açılan en büyük kapısı OİB, UİB bünyesinde. Yani farklı illerde üretilen otomobil ve aksamlarının büyük bölümünün ihracat kaydı burada yapılıyor. Daha […]

Bursa’da kurulu Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) kanalıyla yapılan dış satım ağustosta yüzde 20,2 arttı.

Bunda yüzde 23,3 artış hızına ulaşan otomotiv endüstrisinin payı büyük.

İhracatın yüzde 81,4’ü de bu sektöre ait…

Çünkü, otomotivin dışa açılan en büyük kapısı OİB, UİB bünyesinde.

Yani farklı illerde üretilen otomobil ve aksamlarının büyük bölümünün ihracat kaydı burada yapılıyor.

Daha net bir ifadeyle…

Yüzleri güldüren UİB rakamı, sadece Bursa’nın ihracat performansını yansıtmıyor.

***

Maalesef…

‘Sanayi kenti’ unvanına sahip şehrimize durum farklı…

TİM kayıtlarına göre…

Geçen ay 1 milyar 363 milyon 971 bin dolarlık dış satıma imza atıldı.

Bir önceki yılın aynı ayında bu rakam 1 milyar 403 milyon 531 bin dolar olarak kayıtlara geçmişti.

40 milyon dolara yakın bir kayıp var.

Düşüş oranı küçük kaldığından ve bu rakamlara serbest bölgeler dahil olmadığından, ortaya çıkan durumu ‘yerinde sayma’ olarak nitelendirebiliriz.

Yılın ilk 8 aylık döneminde de tablo aynı.

2022’nin Ocak-Ağustos döneminde 10 milyar 676 milyon 893 bin dolar olan dış satımın, 2023’ün eş döneminde 10 milyar 357 milyon 506 bin dolara gerilediğini görüyoruz.

Düşüş 319 milyon 387 bin dolar.

Biraz detaylandıracak olursak…

Bursa’nın dış satımı her ay ortalama 40 milyon dolar geriliyor.

Şüphesiz…

Bunda adı kentle özdeşleşen tekstil ve hazır giyimin geçmişi mumla aratan performanslarının etkisi çok büyük.

Yüksek oranlı artışlar artık yok, hatta sık sık düşüşler yaşanıyor.

***

Ayrıca…

İki sektörün kılcal damarları atölyelerden gelen sinyaller hiç iç açıcı değil.

Hatta birçok büyük firmanın çıkış yolu aradığını duyuyoruz.

Önemli alt sektörlerden bebe çocuk konfeksiyonunun kalbi konumundaki Vişne Ticaret Merkezi’nde de yüzlerin gülmediğini görüyoruz.

İyi ki otomotiv var.

***

Öte yandan…

default

BTSO’nun diğer sektörlerde olduğu gibi tekstilde de ihracatı artırmaya yönelik çabaları sürüyor.

Oda’nın öncülüğünde düzenlenen ‘Bursa Textile Show’ dün kapılarını araladı.

Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’ndeki 10 bin metrekarelik alanda 180 firma, 2023-2024 sonbahar ve kış giysilik kumaş koleksiyonlarını görücüye çıkardı.

BTSO Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, fuarı 2 bin yabancı alıcının ziyaret etmesini beklediklerini söyledi ve ekledi:

‘Organizasyonun firmalarımıza, sektörümüze ve Bursa ekonomisine ciddi anlamda katkı sağlayacağına inanıyoruz.’

Bu çabalar gerçekten çok değerli…