Olay Gazetesi Bursa

Ankara’nın Bursa kentiçi raylı ulaşıma verdiği ilk mali destek

İmza müjdesini önceki gün Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş vermişti. Dün de gazetelerde ve internet medyasında buna ilişkin haberleri okumuşsunuzdur. Bursaray’ı Doğanköy’deki Şehir Hastanesi’ne uzatacak hattın yapımını üstlenen Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Bursa Büyükşehir Belediyesi arasında imzaların atıldığı duyuruldu. Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın Ankara’da attığı bu imza Bursa’nın yerel yönetim tarihine geçecek. Bu […]

İmza müjdesini önceki gün Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş vermişti. Dün de gazetelerde ve internet medyasında buna ilişkin haberleri okumuşsunuzdur.

Bursaray’ı Doğanköy’deki Şehir Hastanesi’ne uzatacak hattın yapımını üstlenen Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Bursa Büyükşehir Belediyesi arasında imzaların atıldığı duyuruldu.

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın Ankara’da attığı bu imza Bursa’nın yerel yönetim tarihine geçecek.

Bu imza, Ankara’nın, merkezi hükümetin, yani Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Bursa’daki kentiçi raylı sistem yatırımlarına ilk kez mali destek çıktığının da bir kanıtı.

Artık projenin yapımı ve araç temini komple bakanlık uhdesine geçmiş oldu.

Önce bakanlığın yatırım listesine girip, ardından da ikinci aşama olan yapım protokolünün imzalanmasıyla işin ciddiyet kazandığını söyleyebiliriz.

Bundan sonrası belirlenen termin içerisinde projeyi sarkmadan tamamlamak.

Çünkü;

Bursa olarak karşımızda Ankara’nın yaptığı, daha doğrusu yıllardır bitiremediği hızlı tren gibi, hizmete giriş için açıklanan hiçbir tarihin tutmadığı kötü bir örnek duruyor.

5-6 kilometrelik bir hattın yapımı eğer tıpkı hızlı trende olduğu gibi 10 seneyi aşacaksa vay raylı sistemle Şehir Hastanesi’ne ulaşacak hastaların haline.

Yine de çok kötümser olmamak gerek.

Başlamış iş bitmiş iş demektir.

Önümüzdeki ay ihalesi yapılıp itiraz vb. gibi süreç uzatan aşamalar olmazsa, yer teslimi ile birlikte yapıma da kısa sürede başlanabilecektir.

Gecikse, sarksa da bir gün elbet bitecek ve Bursalılar bundan faydalanacaktır.

Olayın bir de muhalefet boyutu var.

Malumunuz, Bakanlık Bursa’daki bu ulaşım projesini yatırım listesine aldığında İstanbul’un CHP’li Büyüşehir Belediyesi’ni destekleyen kimi sol medya yaygara koparmıştı.

Vay efendim, bakanlık AK Partili Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım yatırımını desteklerken, CHP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yeni metro yatırımlarını niye listeye almazmış.

İyi de birader, İstanbul’da yapılan ulaşım yatırımlarının neredeyse tümü düne kadar, hatta bugün de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılmış değil mi ki?

Bursa’ya ilk kez bir raylı sistem projesi için mali destek verilmesi sizi niye bu kadar rahatsız eder?

İstanbul’a da olsun, Bursa’ya da olsun.

Ama hakkaniyet gözetilsin.

Unutmayın, Bursa, Türkiye’nin 4. büyük kenti ve ihracatta lokomotif bir şehridir.

 

Zabıta’dan sosyal mesafe kontrolü

 

Dün sabah kentte dolaşırken tesadüfen denk geldik.

Koronvirüs salgını nedeniyle kentiçi toplu taşıma araçlarında da sosyal mesafe kuralları uygulanıyor.

Bunun denetimi de zabıta tarafından yapılıyor.

Bursa Büyükşehir Belediyesi Zabıtası’nın soğanlı hattında çalışan bir minibüsü durdurarak, sosyal mesafe denetimi yaptığına şahit olduk.

Neyse ki, minibüsün kurala uyduğu, yolcu koltukları arasında boşluklar bıraktığını gördük.

Mücadeleye hep birlikte destek olmak zorundayız.

Aksi halde süreç uzayacaktır.

 

Normalleşme beklentisi had safhada

 

Salgın hastalık bireyler kadar hemen her sektörü derinden sarstı. Çarkların uzunca süredir dönmediği ülkemizde küçük ve orta ölçekli işletmeler de bundan etkilendi.

Esnaf dükkanlarını uzunca süredir kapalı tutuyor.

4 günlük ramazan bayramı kısıtlamasında da evlerde en çok konuşulan konulardan biri normalleşme adımlarının ne zaman hızlanacağıydı.

Artık herkes işinin başına, dükkanına, işletmesine, okuluna geri dönmek istiyor.

Süreç daha da uzarsa toplum üzerindeki hasar daha da derinleşecek görünüyor.

Tedbire eve ama hayat da kaldığın yerden sürmeli.