Olay Gazetesi Bursa

Dağ’ın tünel ve viyadüklerinde sevindirici gelişme

Sürekli yazıp çiziyoruz. Bu memleketin gelişmemiş, geri bırakılmış dört ilçesine yol ve ulaşım yatırımları anlamında büyük haksızlık yapıldı. Üstelik; 2002’den bu yana işbaşındaki iktidar partisine hemen her seçimde bölgeden güçlü bir destek verildiği halde. Halen de haksızlık yapılmaya devam ediliyor. Buna, Bursa dışına çıktığımızda, başka bölgelere yapılan otoban, tünel, viyadük ve diğer ulaşım yatırımlarını bizzat […]

Sürekli yazıp çiziyoruz.

Bu memleketin gelişmemiş, geri bırakılmış dört ilçesine yol ve ulaşım yatırımları anlamında büyük haksızlık yapıldı.

Üstelik;

2002’den bu yana işbaşındaki iktidar partisine hemen her seçimde bölgeden güçlü bir destek verildiği halde.

Halen de haksızlık yapılmaya devam ediliyor.

Buna, Bursa dışına çıktığımızda, başka bölgelere yapılan otoban, tünel, viyadük ve diğer ulaşım yatırımlarını bizzat görmüş bir bölge çocuğu olarak da şahidiz.

Bursa’nın Dağ ilçeleri olarak bilinen ve kentin güneyinde, ilin toprak bütünlüğünün yüzde 20’sine sahip coğrafyaya ulaşım ne yazık ki, yapılan irili ufaklı iyileştirmelere rağmen sıkıntılı.

Çabalar, projeler, çalışmalar var.

Fakat, başlama ve bitirilmenin çok uzadığı da bir gerçek.

Orhaneli, Büyükorhan, Harmancık, Keles’in yolları Türkiye’nin gelişmiş 4. büyük kentine yakışmıyor.

Bugünlerde bölgeye ulaşımı rahatlatması beklenen iki büyük ihalenin sonucu merak ediliyordu.

Bunlardan ilki olan ve geçtiğimiz 22 Mart tarihinde yapılan Orhaneli Keles Ayrımı Doğancı Barajı Varyantı Toprak İşleri Sanat Yapıları Köprü Tünel ve Üstyapı İşleri İhalesi.

O ihale, itirazlar nedeniyle 7 aydır bir türlü sonuçlanmamıştı.

Çünkü 51 firmanın teklif verdiği ihale için Kamu İhale Kurumu’na itirazlar söz konusuydu.

KİK o itirazları geç de olsa sonuçlandırdı ve ihaleyi onayladı.

145 milyon lira tahmini maliyetli ihalede en uygun teklifi sunan Astro Üsyapı isimli şirket işi 93 milyon 645 bin liralık teklifle almış oldu.

Şimdi KİK kararının ardından adı geçen firmanın Bursa’da Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nde sözleşme imzalaması bekleniyor.

Bu haber, Doğancı Barajı etrafından düğümlenen trafiği çözecek projede gelinen en somut gelişme.

Baraj yakınlarına kadar duble gelen yolu viyadük ile Doğancı tarafına geçirecek ve 2 kilometrelik tünelle Baraj ucuna uzanacak işin ihalesi de böylece netleşmiş oldu.

Sözleşme imzalandığı taktirde işe bu yıl başlanabilir.

Bu etapta ikinci bir sevindirici haber de bölgenin en sıkıntılı geçiş noktası Kapıkaya-Erenler arasına yapılacak ve toplamda 6 kilometrelik 3 ayrı tünel ile Erenler’e bağlanacak projenin hazırlama ihalesi de netleşti.

Karayolları 14.Bölge Müdürlüğü bu bölümdeki tünel projelerinin hazırlama ihalesini önümüzdeki 9 Kasım’da yapacak.

Projeler hazırlandıktan sonra da inşaat ihalesine çıkılacak.

Bunlar bölge için gerçekten umut verici gelişmeler.

Umarız ihalede sorun çıkmaz ve uygulama aşaması hızlanır.

 

Harmancık yolu   

 

Öte yandan, bölge için bir sevindirici gelişme daha var.

Erenler-Harmancık arasındaki bölümün ikmal (tamamlama) ihalesi de önceki hafta yapıldı.

Bu bölümde daha evvel çalışma yapılmış ama ihale rakamı içinde işler tamamlanamamıştı.

Bursa Karacabey Ayrım Orhaneli-Harmancık Yolu 26-83 kilometreler Arası Toprak Sanat Yapıları Üstyapı Beton Satih Kaplama Asfalt ve Çeşitli İkmal İnşaatı İşleri İhalesi’ne de rekor sayıda firma katıldı.

Bu işe de 50 firma teklif sunmuş.

Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nün ihalelerine katılım yüksek oluyor.

Rekabet iyidir.

Yaklaşık maliyeti 203 milyon lira olan işte Mehmet Ali Unal (MAU) Yapı ile Biberci Ortak Girişimi’nin 162 milyon 334 bin 850 liralık teklifle avantajlı olduğu gözüküyor.

İhale Komisyonu evrak incelemesini sürdürüyor.

Bu ihaleye de umarız itiraz olmaz.

Bu arada yörenin en büyük STK’sı Dağ-Der yönetiminin de dün Karayolları 14. Bölge Müdürü Mehmet Yazıcıoğlu’nu makamında ziyaret ederek, bölgedeki projeler hakkında bilgi aldıklarını öğrendik.