Olay Gazetesi Bursa

Diğer bakanlıklarımız da Bursa’ya borcunu ödemeli

Türkiye‘nin 4. büyük kenti idi ama nedense hak ettiği yatırımları tam olarak bir türlü alamadı. Üstelik, 2002‘den bu yana iktidar partisine hemen her seçimde Türkiye ortalamasının üzerinde oy çıkardı. Kenti temsil eden siyasilerimizi suçlamıyoruz ama Bursa‘ya yapılan en büyük haksızlıklardan biri yıllardır bu şehrin hızlı trensiz bırakılmasaydı. Bir aksilik olmazsa tamamlama ihalesi yapıldı. Hizmete girmesi için 2023 hedefi var ama revize edilme […]

Türkiye‘nin 4. büyük kenti idi ama nedense hak ettiği yatırımları tam olarak bir türlü alamadı.

Üstelik, 2002‘den bu yana iktidar partisine hemen her seçimde Türkiye ortalamasının üzerinde oy çıkardı.

Kenti temsil eden siyasilerimizi suçlamıyoruz ama Bursa‘ya yapılan en büyük haksızlıklardan biri yıllardır bu şehrin hızlı trensiz bırakılmasaydı.

Bir aksilik olmazsa tamamlama ihalesi yapıldı. Hizmete girmesi için 2023 hedefi var ama revize edilme olasılığı da yok değil.

Türkiye‘nin ne sarp coğrafyalarına ne zor zeminli yerleşimlerine tren götürüldü ama Bursa‘ya bir türlü getirilemedi.

Hafta sonu Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum kentimizdeydi.

Bakan Kurum şehrin tarihini kapatan, yeşilini gizleyen, silüetini bozan yapıların yıkım törenlerine katılmak ve bakanlığının üstlendiği proje alanlarını incelemek için Bursa‘ya geldi, gelmişken müjde üstüne de müjdeler açıkladı.

Doğrusu Bursa için gerçekten önemli bir gün idi.

Çekirge‘de çürümeye terk edilen Yeni Çelikpalas Oteli‘ni yıkarken burası için planlanan teras projesi, millet kıraathanesi, millet kütüphanesi, müzeler kompleksi ve teras peyzajı Bursa‘ya değer katacak türdendi.

Zira, Hanlar Bölgesi‘nin etrafını açacak yıkımları başlatmak da Bursa‘ya yapılmış başlı başına tarihi hizmetlerden biriydi.

Göreve gelen her Büyükşehir Belediye Başkanı‘nın hayali olan bu proje Başkan Alinur Aktaş‘a kısmet oldu.

Çarşı girişinde büyük bir meydan açmak doğru bir işti.

Keza, statik ömrünü tamamlayan Atatürk Kapalı Spor Salonu‘nun ve havuzun yıkılarak Millet Bahçesi‘ne katılması, yerine de butik bir spor salonu inşa edilmesi Bursa‘nın Ankara‘dan alması gereken hizmetlerdendi.

Sürüncemedeki bir başka dönüşüm bölgesi Sıcaksu‘nun da bakanlık gündemine girmesine sevindik. Yanlış anlamadıysak Türkiye‘nin en büyük kentsel dönüşüm ve deprem konutları burada yükselecek.

Büyükşehir’in eski başkanlarının da bir türlü dönüştüremedikleri alandı burası.

Galiba onu başlatmak da Alinur Başkan’a nasip olacak.

Yunuseli Havalimanı’nın komple imara açılması Bursa‘ya haksızlık olur.

Belki bulvara nazır bölümler dar bir şeritle, ticari olarak değerlendirilerek arkadaki alanlar komple gelecek kuşaklara dev bir bölge parkı olarak bırakılabilir.

Bakan Kurum ilimize dolu heybeyle gelmiş. İlçelerimize yapılacak toplu konutlar, millet bahçeleri de müjdelerin başka boyutu idi. İlçe belediye başkanlarımızı da sevindirip gitti.

Bakan Kurum’a Bir Bursalı olarak şükranlarımızı sunuyoruz.

O bu kentin alması gereken hizmetleri gecikmeli de olsa vermeye başladı.

Bursa hepsini fazlasıyla hak ediyor.

 

Sıra Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na gelmeli

Bursa, tıpkı Bakan Kurum gibi Ulaştırma ve Altyapı Bakanı‘nı da şehre bekliyor.

Hem müjdeler vermeye hem de bakanlığının yıllar sonra Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan‘ın talimatıyla üstlendiği projelere start vermeye gelmesini istiyor.

Sık vurguluyoruz.

Bu şehre en fazla haksızlık eden bakanlıkların başında Ulaştırma geliyor.

Girişte değindik.

Türkiye‘nin üretim, istihdam ve ihracatında lokomotif kentlerinden olan Bursa‘ya bunca senedir tren gelmemişse bu o bakanlığın bir ayıbı. Bunun savunulacak bir yanı yok.

Bakan hem gelmeli hem de bu kentin sakinlerinden hiç yüksünmeden, kürsüden, “Bursa’yı bunca senedir trensiz bıraktığımız ve kentiçi raylı sisteme mali destek vermediğimiz için sizlerden samimi olarak özür diliyoruz” desin.

Bursa halkı affetmeyi sever. Haksızlığa uğradı ama bağışlamayı da bilir.

Tarihinde ilk defa Şehir Hastanesi Metrosu‘nun yapımını üstlenen bakanlık sadece bu küçük yatırımla kendisini affettirmemeli.

Başkan Alinur Aktaş‘ın hazırladığı ve kenti saracak metro hatlarının tümünün yapımını da üstlendiğini açıklamalı.

Geçmişte İstanbul, Ankara ve İzmir‘e giden kentiçi raylı sistem bütçelerinin onda biri Bursa‘ya ayrılsa kentin metro gitmedik yeri kalmaz.

Çok şey istemiyor bu şehir Ankara‘dan.

Hak ettiğini alsın yeter.

 

Bir doğalgaz sevinci de Dağ ilçesinde yaşanıyor 

Bursa‘nın güneyindeki yerleşimlere doğalgaz hattının en sona bırakılması da Bursagaz‘ın bir ayıbı idi.

Onlar EPDK‘ya atacaklardır topu ama diğer ilçelerle paralel buraların da çoktan gaz kullanmaya başlaması gerekiyordu.

Şimdi ilin güneyinde sosyo ekonomik yönden geri bırakılmış 4 ilçesi olan Keles, Büyükorhan, Harmancık ve Orhaneli‘nde doğalgaz çalışmaları var. Keles kullanmaya önce başladı diğer üçünde hat döşeme çalışmalarına geçildi.

Büyükorhan‘da başlayan çalışmalara ilçe sakinleri sosyal medya hesaplarından, “Hoş geldin doğalgaz” diyerek sevinçle karşıladı.

Belediye Başkanı Ahmet Korkmaz da, ilçe halkına mutluluğunu, “Bu kış ocaklardaki ateşler doğalgaz ile yanacak” mesajıyla duyurdu.

Bursa’yı sevindiren gelişmeler bunlar.