Demokrasinin uçbeyleri muhtarlarımızla mesleğe başladığımız yıllardan bu yana sürekli diyalog halindeyiz. Çok sayıda muhtar dostumuzla sık sık görüşüyoruz.
O görüşmelerde Bursa’da en çok yakınılan iki konu dikkatimizi çekti.
Biri, Bursa’nın elektrik enerjisi dağıtım işlerini üstlenen özel şirketle yaşadıkları sokak lambası ampüllerinin değiştirilmemesi problemi.
Patlayan ampülleri muhtarlar ilgili elektrik şirketine ilettikleri halde günlerce, haftalarca hatta aylarca değiştirilmemesinden çok şikâyetçiler.
Şirket, yıllardır bu soruna tam bir çözüm üretebilmiş değil. Elektrik dağıtım işi kamuda iken de bu sorun ilk sırada yer alırdı. Özelleşti yine değişen bir şey yok.
Bir sokağın patlayan aydınlatma ampülünü deştirmek niye bu kadar zor olsun ki?
İyi bir organizasyon, planlama ve ekip çalışması ile bu sorun ortadan kaldırılamaz mı?
Kime, hangi muhtara gitsek bu konuyu yazmamızı istiyorlar. Yazdık bakalım, değişen ne olacak?
Yakınmalar yine aynen devam edecek mi?
Diğer en çok çözülemeyen sorun ise; şehirde şu sıralar adeta herkesin yakındığı sinek istilası. Geçmişte böylesi bir sorun yaşanmıyordu. İlaçlama işleri erken başlayıp en ücra noktaya kadar sık sık tekrarlanıyordu.
Şimdi günlerce, haftalarca hiç ilaçlama aracının geçmediği sokaklardan bahsediliyor. Konuştuğumuz muhtarlar, esnaflar, kırsal kesimde oturan yurttaşlar özellikle kurban bayramı sonrası kara sinek ile birlikte çoğu mahallede sivri sinek şikayetlerinin de arttığını belirtiyorlar.
Hatta buna, “Sinek ilacı araçlarının depolarına acaba musluk suyu doldurup mu sıkıyorlar ” diyerek de espriyle yaklaşıyorlar.
İki sorunun da çözülemeyecek, halledilemeyecek şeyler olmadığını düşünüyoruz.
Hem UEDAŞ hem de Büyükşehir Belediyesi iştiraki Tarım AŞ. sorumluluk alanındaki bu en çok yakınılan sorunlar üzerine daha çok kafa yormalılar. Nasıl bir çözüm üretiriz de, şikâyetleri minimuma indiririz diye fikir jimnastiği yapmalılar.
Bu çağda, karanlık sokaklar ve sinek istilasına uğramış semtler, sokaklar olmamalı.
Özel çocuklara düğün ve konvoy yapacaklar
Bursa’daki marka araç tutkunlarının oluşturduğu Mercedes Benz Team 16 Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği geçen yıl olduğu gibi bu yıl da kentimizdeki otizmli özel kız çocukları için sembolik kına ve düğün konvoyu yapacak.
Derneğin Sukaypark’ta son bulacak etkinliğine Tuğba Yardımlaşma ve Eğitim Derneği ile Renk Otizm Derneği de destek verecek.
Team 16 Başkanı Ramiz Yıldırım, Sukaypark’taki, “Özel Çocuklar, Yıldızlar” programında çeşitli eğlence ve ikramların da yer aldığını duyurdu. Yörük çadırının da açılacağı etkinlikte marka araç tutkunları özel çocukları evlerinden süslenmiş gelin araçlarıyla alıp, şehir turu attıracaklar. Etkinlik 13 Temmuz pazar günü gerçekleşecek. Başkan Yıldırım, bu anlamlı program için Bursalıları Sukaypark’a davet etti. Kentimizde ikamet eden otizmli kız çocuklarımızı ve onların ailelerini mutlu etme adına sosyal proje geliştiren marka araç tutkunu hemşehrilerimizi tebrik ediyoruz.
BUSKİ sitesini yeniledi
Bursa Büyükşehir Belediyesi altyapı kuruluşu, Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü’nün internet sitesi baştan sona yenilendi.
Sitenin yeni yüzünde kentimizin altyapısına ilişkin önemli veriler de yer alıyor.
Ana ekranın hemen altında, ‘Rakamlarla BUSKİ’ başlığıyla paylaşılan veriler de ilginç rakamlar göze çarpıyor.
Örneğin;
BUSKİ’nin Bursa ve 17 ilçesinde 1,5 milyonun üstüne abonesi görünüyor. Keza, kurum 10 bin 819 kilometrekare alana hizmet sunuyor. BUSKİ’nin Bursa’da hizmet verdiği nüfus sayısı da 3.2 milyonu aşmış durumda. Şehir şebekesine de günde 440 bin metreküp su veriliyor. Kurumun 40 arıtma tesisi ve bunlarda 826 bin 176 metreküp/gün arıtma kapasitesi bulunuyor.
BUSKİ 133 atıksu arıtma, 979 su deposu, 54 gölet, 140 yeraltı derin kuyusuna da sahip. Şehir şebekesine verilen suyun şu an büyük bölümü bu kuyulardan pompalanıyor.
Bursa’nın altında 12 bin 535 kilometre içme suyu, 6 bin 92 kilometre kanalizasyon hattı, 2 bin 167 kilometre de yağmursuyu kollektörleri yer alıyor.
BUSKİ’nin verileri böyle.
Kurum bugünlerde mali darboğazda olsa da, kentin alt kapısında süreklilik gerekiyor. Altyapı yatırımları için alınmış dış kredilerin geri ödemelerinde döviz kaynaklı artışlar kurumun mali dengelerini bozmuş durumda.
Buna rağmen, şebekenin sorunsuz çalıştırılması için çaba sarf ediliyor.