Bursa’nın ulaşım açısından en sıkıntılı bölgesinden biri Güney’deki Dağ ilçeleri.
Yıllardır bu yöre ile Bursa arasında bağlantı sağlanan yollarda iyileştirme bekleniyor.
Palyetif, kısa öngörülü ve metrajı düşük iyileştirmelerle şimdiye dek çok mesafe alınamadı.
Bütüncül olarak, bölgeye ulaşımı toptan ele alan master plan tarzı çalışmalar da ne yazık ki, şimdiye dek yapılamadı.
Her ilçe kendi yolunun yenilenmesini istedi, bir kısmı yapıldı ama Keles dışındaki 3 ilçeyi (Orhaneli, Büyükorhan, Harmancık) birden ilgilendiren ana hattaki sıkıntılı alanları kökten ortadan kaldıracak projeler hayata geçirilemedi.
İncebel-Gümüştepe (Misi) arasındaki bölge bugün için en fazla yakınılan etap olarak görünüyor.
Kışın, kar ve buzlu havalarda, bu alanda sıkıntı daha çok yaşanıyor.
Gümüştepe-Doğancı Barajı arasındaki yolda 3 yıl önce başlayan çalışmalar Misi piknik alanı yakınlarında meydana gelen heyelanın durdurulamaması nedeniyle tamamlanamıyor.
Bu alanı viyadük ve tünel ile baraj çıkışına kadar bağlama çabaları da henüz sonuç vermiş değil.
Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü uzmanlarınca geliştirilen alternatif 3 ayrı tünel, 2 viyadük ve bir köprü projesinin akıbeti de bilinmiyor.
Bu konuda ne bölge ne de Bursa kamuoyuna doyurucu bir bilgi paylaşımı da yapılmıyor.
Keza biri 740 diğeri 960 metre uzunluğundaki viyadüklerden de hangisiyle geçiş sağlanacağı bilinmiyor. Aynı şekilde üç ayrı alternatifte de kullanılacak Doğancı altındaki 95 metrelik köprü için karar verilip verilmediği de meçhul.
Konuştuğumuz bölge insanının ileri gelenleri, bu konuda Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nden net açıklamalar bekliyor.
Gelelim 1 Kasım seçimleri sonrası oluşan siyasi tabloya.
Elbette, Dağ ilçeleri, şimdi daha da gür sesle isteklerini dillendirebilecek bir sonuçla iktidar partisine mesaj verdiler.
Çalkantılı bir dönemde bazı ilçelerde yüzde 70’i bulan ve ortalamada yüzde 65’lik sonuçla AK Parti’ye arka çıkan yöre seçmeni, şimdi de iktidar partisinin kendilerine arka çıkmasını bekliyorlar.
Siyasi disiplin gereği ismini vermeyen bir yönetici, “Bizi 1-2 kilometrelik tünellerle kandırmasınlar. Misi’den başlayıp Erenler’e çıkacak tünel istiyoruz. Geçici çözümlerle Dağ yollarında rahatlama olmaz. İsteğimiz tünel metrajının uzatılması ve sıkıntılı bölgenin bir daha hiç sorun olmayacak şekilde tünelle geçilmesidir. Bu konuda hem bakanlarımızdan, hem milletvekillerimizden hem de il yöneticilerimizden destek istiyoruz. Biz görevimiz sandıkta yaptık, şimdi onlar da icraatla buna karşılık versinler” diyor.
Aslına bakarsanız bu talep çok bir maliyet getirmiyor. 2-3 kilometre tüneli yapan, 5-6 kilometreyi de yapabilir. Türkiye artık çok zengin.
Bursa dışındaki çoğu bölgede tüneller artık karayolu projelerinin ayrılmaz parçası haline gelmiş.
Kilometrelerce uzunlukta tüneller sahip başka il ve ilçeler var.
Dağ ilçeleri bu kez kendileri de tünel projeleri istiyorlar.
Biz de 1 Kasım sonrası bölge insanının bunu daha fazla hak ettiğini düşünenlerdeniz.