Olay Gazetesi Bursa

Bu da 20YearsChallenge Yeşil Bursa

Bursa’yı şehirleşme bakımından 2 döneme ayırırsak, Doğanbey öncesi ve sonrası derim. Gerçi o gökdelenlerden önce de yeşil Bursa’dan eser kalmamıştı ama Doğanbey ‘gri Bursa’nın’ üstüne tüy dikti. Hele tarihi Hanlar Bölgesi’nin açılmasıyla  Doğanbey’in ne büyük bir facia olduğu daha iyi anlaşılacak. Fotoğraf, ‘20YearsChallenge Yeşil Bursa’ etiketiyle  sosyal medyada paylaşılıyor. Bana da TMMOB İKK Genel Sekreteri […]

Bursa’yı şehirleşme bakımından 2 döneme ayırırsak, Doğanbey öncesi ve sonrası derim.

Gerçi o gökdelenlerden önce de yeşil Bursa’dan eser kalmamıştı ama Doğanbey ‘gri Bursa’nın’ üstüne tüy dikti.

Hele tarihi Hanlar Bölgesi’nin açılmasıyla  Doğanbey’in ne büyük bir facia olduğu daha iyi anlaşılacak.

Fotoğraf, ‘20YearsChallenge Yeşil Bursa’ etiketiyle  sosyal medyada paylaşılıyor.

Bana da TMMOB İKK Genel Sekreteri Feridun Tetik yolladı.

Üstteki fotoğrafta Uludağ’ın ihtişamını, üstündeki yemyeşil örtüyü, Ulucami ve minarelerini, eski Bursa’yı resmeden tek katlı tarihi evleri, yani bir yaşam görüyorsunuz.

Altta ise tüm bu güzellikleri örten heyula misali kazulet beton yığınlarını.

Kentin neresinden bakarsanız bakın o çirkin yapıları görmemek mümkün değil.

Ve bu kazuletlerin sorumluları sadece o gökdelenleri dikenler değil, gözlerini yuman tüm kenttir.

Eller günahkâr, diller günahkâr, bir çağ yangını bu bütün kent günahkâr, masum değiliz hiçbirimiz.

 

Otomotiv ve tekstil pandemiye meydan okuyor

Bu köşenin müdavimleri pandemiye rağmen, bazı sektörlerde işlerin gayet iyi gittiğini, çarkların döndüğünü, fabrikaların 2 değil 3 vardiya sistemiyle çalıştığını sıkça vurguladığımı biliyor.

İşte Yeşim Grup CEO’su Şenol Şankaya’nın anlattıkları.

Yeşim, pandemiyi fırsata çevirerek, işlerini büyütüyor, yatırımlarına devam ediyor.

Çünkü markalar, pandemi döneminde kapanan Çin ile iş yapmanın risklerini görüp, Türkiye gibi ülkelere yöneldiler.

Türk sanayicisi de ayağına gelen bu fırsatı iyi değerlendirdi.

Önceki gün Bursa’nın nisan ayı ihracat rakamları geldi.

Bursa’da ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21,18 arttı.

Bu rakam, Bursa ihracatçısının bugüne kadarki en iyi nisan ayı performansını gösteriyor.

Ve tabii ihracatın lideri her zaman olduğu gibi otomotiv.

Öyle ki geçen ay Bursa’nın otomotiv ihracatı yüzde 343 arttı.

Hazır giyim ve tekstilde de yüzler gülüyor.

Hazır giyim ihracatı yüzde 190, tekstil ihracatı da yüzde 321 yükseldi.

Geçen yıl nisan ayını hatırlayın.

Pandemiden ve Avrupa’daki talep daralmasından dolayı  fabrikaların önemli bölümü üretimlerini durdurmuşlardı.

Bu da ihracat rakamlarına yansımıştı.

İhracat rakamları, kısmi kapanma döneminde sanayi üretimini durdurmama kararının gerekçesi aslında.

Esnafın işyerleri kapalı.

AVM’ler kapalı.

Talep olmadığı için oteller kapalı.

Çarklarını döndüren fabrikalar, işte bu kapanmada döneminde ekonomiye can suyu oldu.

O iddiaya belediyeden yanıt var

Dün Bahtinur Çetin isimli okuyucumun, Şehreküstü 15 Temmuz Demokrasi Meydanı’ndaki kuşların, kapanma döneminde aç kaldığını ve belediyelerin konuyla ilgilenmediği iddialarını köşeme taşımıştım.

Osmangazi Belediyesi Özel Kalem Müdürü Orhan Mollasalih arayıp, konuyla ilgili detaylı bilgiler verdi, okuyucunun iddialarını yalanladı.

Mollasalih, Bahtinur Çetin’in defalarca kendilerinden yem aldığını hatırlattı ve meydandaki kuşlara her gün ortalama 15 kilogram yem verdiklerini söyledi.

Ayrıca düzenli olmasa da Orhangazi Meydanı, Kent Meydanı ve diğer kuşların toplandığı meydanlarda da yemleme yaptıklarını anlattı.

Yeri gelmişken Osmangazi Belediyesi’nin sokak hayvanlarına dönük hizmetlerinden de bahsetti Mollasalih.

Yıllık 83 ton mama dağıtıyorlarmış.

2020’de 6 bin 355 sokak hayvanına tıbbi uygulama yapılmış, 2 bin 96 sokak hayvanı kısırlaştırılmış, 203 hayvan sahiplendirilmiş, 6 bin 591 hayvana koruyuculuk hizmeti sağlanmış.

2021’de de benzer hizmetler söz konusu.

Bir de her cuma, Uludağ’da sokak hayvanlarını besliyorlarmış.

İlçenin 108 noktasında da belediyenin besleme odakları varmış.

Yani Mollasalih diyor ki, sokak hayvanları konusunda Türkiye’de en iyi tesis ve ekibe sahibiz.

Bu kadar detaylı bilgi vermesinin nedeni de bu.

 

Kontrol noktası var denetim yok

Kısmi kapanma günlerinde Bursa trafiği yine sıkışık.

Araç yoğunluğundan değil trafik polislerinin denetimlerinden.

Trafik kontrol noktaları sadece Acemler’de değil, ana arterlerin tümünde hatta bulvarlarda bile var.

Kuşkusuz denetim olmalı.

Aksi halde kısmi kapanmanın bir anlamı kalmaz.

Ancak bir haftadır defalarca geçtiğim kontrol noktalarında bir kez bile kontrol edilmedim.

Polisler, trafik konileri ile yolları daraltmışlar ancak izin belgesi veya kimlik sormuyorlar.

Denetim olmayacaksa yollar neden daraltılıp trafik sıkıştırılıyor?

Yollar daraltıp, trafik sıkışıklığına yol açılıyorsa, denetim neden olmuyor?