Olay Gazetesi Bursa

Bu yatırım devlet bütçesiyle yapılsaydı

Dile kolay, 426 km otoban yolu ve 11 milyar dolarlık yatırım. İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate, Bursa-İstanbul arasını 1 saate, Bursa-İzmir arasını da 2,5 saate düşüren Türkiye Cumhuriyeti’nin en büyük ulaşım projesi… Temel atması dün gibi aklımızda olan otobanın son etabının da tamamlanmasıyla, İstanbul-Bursa-İzmir Otobanı planlanandan bir yıl önce açıldı. Finansman modeli çok tartışıldı. İhtiyaç olmadığını söyleyenler çıktı. Yolcu garantisinin konsorsiyuma kıyak olduğunu […]

Dile kolay, 426 km otoban yolu ve 11 milyar dolarlık yatırım.

İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate, Bursa-İstanbul arasını 1 saate, Bursa-İzmir arasını da 2,5 saate düşüren Türkiye Cumhuriyeti’nin en büyük ulaşım projesi…

Temel atması dün gibi aklımızda olan otobanın son etabının da tamamlanmasıyla, İstanbul-Bursa-İzmir Otobanı planlanandan bir yıl önce açıldı.

Finansman modeli çok tartışıldı.

İhtiyaç olmadığını söyleyenler çıktı.

Yolcu garantisinin konsorsiyuma kıyak olduğunu iddia edenler vardı.

Bu kadar uzun süreli yap-işlet-devret olur mu diyenler bile oldu.

Ancak devletin bütçesiyle böylesine büyük bir ulaşım yatırımının hayata geçmesinin hayal olduğu da çok açık.

İşte Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Tren projesi…

Ulaştırma Bakanlığı bütçesiyle yapılmaya çalışılan hızlı tren, bizzat temel atmaya katılan hükümet temsilcilerinin açıklamasıyla 2015‘te açılacaktı.

Sene 2019, açılış için tarih bile verilemiyor.

O halde, İstanbul-İzmir-Bursa Otobanı dün açıldıysa, yap-işlet-devret modeliyle yapıldığı içindir.

Evet, otobanı kullananların cebinden biraz para çıkacak.

Ancak dünyanın her yerinde otobanlar paralıdır.

Ayrıca eski yol da açık.

Yani, ister doğayı seyrede seyrede eski yolu kullan, ister bas gaza otobandan 2,5 saatte İzmir’e ulaş.

Tercih vatandaşın.

 

Ya otoban ya da bu hizmetler

 

İstanbul-Bursa-İzmir Otobanı devlet bütçesiyle (11 milyar dolar) yapılmaya çalışılsaydı, şu ulaşım yatırımları olmayacaktı:

2 bin 442 km bölünmüş yol.

130 km viyadük.

200 km tünel.

Meseleye bir de buradan bakalım.

 

Tipik bir Erdoğan konuşması

 

Cumhurbaşkanı Erdoğan, yaklaşık 1 saat kürsüde kaldı İstanbul-Bursa-İzmir Otobanı ve Şehir Hastanesi açılış töreninde.

Hayli neşeli olan Erdoğan, konuşmasının merkezine ‘hizmet‘i almıştı.

Hedefinde ise, “ Bay Kemal” diye hitap ettiği Kılıçdaroğlu vardı.

Üzerine basa basa, hem İstanbul-Bursa-İzmir Otobanı, hem de Bursa Şehir Hastanesi için devlet bütçesinden tek delikli kuruş çıkmadığını, Avrupa’da da böyle büyük yatırımların özel sektöre yaptırıldığını ve devletin bu işten çok ama çok karlı çıktığını vurguladı.

Ayrıca bu büyük ulaşım yatırımının turizme katkısından söz etti, ekonomiye  faydalarına değindi.

Özetle, tipik bir, “Onlar konuşurAK Parti yapar” konuşmasına imza attı.

Bu arada Erdoğan, Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Treni’nin mutlaka yapılacağını söyledi ancak tarih vermedi.

Aynı şekilde Yıldırım Metrosu’nu hayata geçireceklerini söylese de temel atma için herhangi bir tarih telaffuz etmedi.

 

Aktaş’a yoğun alkış

 

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın konuşmasında sadece iki büyük yatırım yoktu.

İç ve dış siyasete değindi, ekonomiye dair önemli mesajlar verdi.

Ben en çok girişimcilere yönelik çağrısının altını çizdim.

Ekonomiyi rayına soktuk, şimdi yatırım zamanı, elinizi çabuk tutun” anlamında bir çağrı yaptı.

Ve tabii Bursa seçimine yönelik vurgusu da önemliydi.

Nitekim isim vererek Alinur Aktaş’ı seçen Bursalılara teşekkür etti.

Yani hem Aktaş’ı onore etti, hem de bugüne kadar yüzünü hep güldüren Bursalı seçmeni unutmadı.

Aktaş’ın ismi anons edilirken meydandan yükselen yoğun alkış da Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın sözlerini perçinledi.

 

Protokol tam kadro

 

Sıcak bir gündü.

Uzun ve meşakkatli bir yolculuğun ardından alana girdiğimizde Cumhurbaşkanı Erdoğan da protokol bölümüne giriş yapmıştı.

Vatandaşların elini sıktı daha sonra yerine geçti.

Kimler yoktu ki törende?

Çok sayıda bakan, Bursa milletvekillerinin tamamı,  Ordu’dan Diyarbakır’a Türkiye’nin dört bir yanından milletvekilleri, belediye başkanları, eski bakanlar, eski vekiller ve protokolün diğer üyeleri…

Hatta Kulüpler Birliği ve Beşiktaş Kulubü Başkanı Fikret Orman da protokoldeki yerini almıştı.

 

Erdoğan’ın çocuk sevgisi

 

Konuşmasından önce onlarca çocukla konuştu, başını okşadı, fotoğraf çekti ve hepsine hediye verdi.

Cumhurbaşkanlığı personeli dakikalarca oyuncak taşıdı.

Erdoğan’ın çocukları çok sevdiğini ve her gittiği kentte onları sevindirdiğini biliyoruz.

Bu nedenle makam aracının bagajı her zaman oyuncaklarla doludur.

Bu kez yanına çağırdığı çocuklara bizzat kendisi teslim etti oyuncakları.

 

Olağanüstü güvenlik önlemleri

 

Olağanüstü güvenlik önlemleri olması doğal

Ancak vatandaşın tepkisini çeken bazı uygulamalar var ki anlaşılması güç.

Mesela Cumhurbaşkanı Erdoğan otobanı açıp alandan ayrılmasına rağmen, kapanan yolun vatandaşa dakikalarca açılmaması gibi.

Haliyle bu durum, vatandaşı kızdırdı ve kornalarla uygulamaya tepki gösterildi.