Olay Gazetesi Bursa

Yolcular böyle soyuluyor

Bu köşenin sıkı takipçileri önceki gün, bazı turizm acentesi firmalarının D2 statüsündeki araçlarıyla vatandaşı kazıkladığını yazdığımı hatırlar. Dün Bursa Otogar Esnaf ve Çalışanları Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Yılmaz Ataş’la konuştum. Ataş, gelişmeyi teyit etti. Hatta bir turizm firmasının sosyal medya ilanını yolladı. İlanı okuyalım: Sevgili Bursalılar… Covid-19 salgını yüzünden şehirlerarası çalışan firmalar bir süreliğine […]

Bu köşenin sıkı takipçileri önceki gün, bazı turizm acentesi firmalarının D2 statüsündeki araçlarıyla vatandaşı kazıkladığını yazdığımı hatırlar.

Dün Bursa Otogar Esnaf ve Çalışanları Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Yılmaz Ataş’la konuştum.

Ataş, gelişmeyi teyit etti.

Hatta bir turizm firmasının sosyal medya ilanını yolladı.

İlanı okuyalım:

Sevgili Bursalılar… Covid-19 salgını yüzünden şehirlerarası çalışan firmalar bir süreliğine seferlerini durdurmuştur. Bize hep geçtiğiniz talepler doğrultusunda biz de istenilen 6 bölge oluşturup  haftanın 3 günü, pazartesi, çarşamba, cuma günleri  sadece Bursa çıkışlı olarak gerçekleştireceğiz. Firmamız TÜRSAB’a bağlı A-8079 belge nolu ….. turizm seyahat acentesinin markasıdır.

 Ve firmanın yayınladığı tarife:

Konya: 450 lira

Adana: 550 lira

Antakya: 600 lira

Trabzon: 550 lira

Rize: 600 lira

Artvin: 650 lira

Bolu: 200 lira

Zonguldak: 250 lira

Bartın: 290 lira

Balıkesir: 175 lira

Manisa: 250 lira

İzmir: 275 lira

Aydın: 325 lira

Ankara: 400 lira

Sivas: 550 lira

Erzurum: 650 lira

İstanbul: 250 lira

Edirne: 350 lira

Eceabat: 325 lira

Çanakkale: 300 lira

Evet tarife bu…

Bir otobüs yolculuğu tarifesi değil de uçak yolculuğu tarifesini andırıyor.

Hatta erken alırsanız uçaklarda bile böyle pahalı bilet asla satılmaz.

Önceki yazımda D2 araçlarda normalden 5 kat pahalıya bilet satıldığını yazmıştım.

Yanılmışım, 5 değil 6, hatta 7 kat pahalıya satıyorlarmış.

Mesela Bursa-Ankara bilet fiyatı 2 ay önce 60 lirayken, bu firmamız 400 liraya yolcu taşıyor!

Yani yaklaşık 7 kat farkla.

80 lira olan Bursa-Konya biletini ise 400 liradan satıyorlar.

Eskiden Balıkesir’e yolculuk 30 lirayken bu uyanık firmamızın tarifesinde 175 lira yazıyor.

Adana, Antakya, Edirne ve diğer kentlere olan tarife de benzer.

O gün de yazdım, sürekli ‘fırsatçılara izin vermeyeceğiz’ şeklinde açıklamalar yapılıyor.

İşte Bursa’daki bir turizm firmasının fiyat tarifesi.

Bu firma fırsatçılık değil, fırsatçılığın daniskasını yapıyor.

Sadece bu firma değil, diğerleri de benzer fiyatlarla yolcu taşıyor.

Olan da şehir dışına çıkmak zorunda olan vatandaşa oluyor.

Çünkü Bursa Terminali kapalı ve otobüs firmaları da çalışmıyor.

Yani şehir dışına çıkmak zorunda kalırsanız, D2 aracı olan turizm acentelerinin eline düştünüz demektir.

Allah düşürmesin.

TÜRSAB Güney Marmara da bu işten sorumlu

Normal zamanda 60 liralık bir biletin iki katına satılması kabul edilebilir.

Çünkü otobüslerin 40 kişilik koltuk kapasitesi, salgın tedbirlerinden dolayı 20’ye düşürüldü.

Otobüs firmalarının aradaki yarı yarıya farkı bilet fiyatlarına yansıtmaları çok normal.

Ancak bilet fiyatlarına 6,7 kat fark koymanın tek tarifi var:

Salgını fırsata çevirip, vurgun yapmak.

Peki bu D2 araçlar kime bağlı?

Üst satırlarda paylaştığım ilanda yazıldığı gibi TÜRSAB’a.

O halde TÜRSAB Güney Marmara Yöre Temsil Kurulu da bu  fahiş fiyatlardan sorumludur.

Çünkü fahiş fiyata bilet satan turizm acenteleri kendi üyeleri.

Terminal esnafı da rahatsız

Şehirlerarası yolculuk biletlerini fahiş miktarda arttıran turizm acentelerinden Bursa Terminal esnafı da rahatsız.

Bursa Otogar Esnaf ve Çalışanları Yardımlaşma Derneği Başkanı Yılmaz Ataş,Maalesef kamuoyunda bu işi terminal esnafı yapıyor gibi bir algı oluştu. Oysa tam tersi, biz terminal esnafı olarak bundan ciddi anlamda rahatsız olduk” diyor.

D2 araçların terminalden yolcu alıp, indirmek gibi bir zorunlulukları yok.

Yani terminaller kapalı bile olsa, faaliyetlerini sürdürebiliyorlar.

Zaten turizm acentelerinin bilet fiyatlarını 6,7 kat yükseltmelerinin temel nedeni, otobüs firmalarının hizmet vermemesi.

Bayramda terminaller açılacak mı?

Ramazan Bayramı yaklaşıyor.

Normal şartlarda bayramlarda terminaller ana baba gününü andırır, firmalar ek sefer yapar ve yolcular da bilet bulmakta zorlanırdı.

Şimdi bambaşka bir gündemle karşı karşıyayız.

Çünkü salgın var.

Ve bayramda insanların memleketlerine gidip, gidemeyecekleri bile soru işareti.

Bursa Terminali’nde şimdilik bir hazırlık yok.

Çünkü otobüs firması sahipleri, bayramda yasağın kalkacağını düşünmüyorlar.

Yasak kalksa bile, yarı yarıya koltuk uygulamasından dolayı talebe yetişemeyeceklerini düşünüyorlar.

Durum bundan ibaret.