İhtisas Kavşağı’na çözüm: Üstü katlı, altı akıllı!

Göreve geldiğinden beri trafik konusunda yoğunlaşarak projeler üreten Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, sorun noktalarından biri olan Yüksek İhtisas Kavşağı sıkışıklığını da “üstü asma köprü, altı akıllı kavşak” formülüyle çözmek istiyor.

İhtisas Kavşağı’na çözüm: Üstü katlı, altı akıllı!

Yıl sonuna kadar temelini atmak istediği Yıldırım ve Osmangazi metrolarını kesin çözüm olarak gören Aktaş, kentin kaliteli büyümesi için düşüncelerini aktarıyor. 

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Devlet eski Bakanı Cavit Çağlar’ın yaptığı “hayırlı olsun” ziyaretine iade-i ziyarette bulunarak Bursa’nın temel problemlerinin çözümü konusunda açıklamalarda bulundu.

Bu açıklamaları Olay Gazetesi yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın bugünkü köşesinde okuyoruz.

Aktaş’tan İhtisas Kavşağı’na çözüm: Üstü katlı, altı da akıllı!

Devlet eski Bakanı Cavit Çağlar’ın yaptığı “hayırlı olsun” ziyaretine iade-i ziyaret için geldiği Olay’da 5.5 aylık değişimini de gözlemledik.

Bu da…

Problemli ya da eksik konularda ürettiği çözümlerle kendini gösteriyor.

Yine de…

Gündeminde trafik başta olmak üzere değişmeyen bazı konular var.

“Aslında Bursa gibi bir şehrin trafik sorunu olmaması gerekir” diye başlayıp şunları söyledi:

“Trafikle ilgili, ‘Birkaç kavşak düzenlemekle sorun hallolmaz’ kanaati var. Elbette tek çözüm bu değil. Sorunlu yerlere müdahale ediyoruz. Kestel-Görükle arasında ahenk oturtuluyor. Güzel gelişmeler oluyor.”

Ardından…

Sorunlu yerler arasında saydığı Ankara Yolu ile Ertuğrulgazi’ye çıkan Prof. Dr. Fethi Tezok ve Yakın Çevre Yolu’na inen 11 Eylül Bulvarı’nın kesiştikleri Yüksek İhtisas Hastanesi Kavşağı’na işaret etti:

“Burada büyük bir yoğunluk var. Katlı yol yaparak yığılmayı ve sıkışıklığı önlemeyi hedefliyoruz.”

Üstelik…

Yıldırım Belediyesi Yunus Emre Spor Kompleksi’nden başlayıp Prof. Dr. Fethi Tezok Caddesi’ne kadar uzanan bir koridor içinde çözüm ele alınıyor:

“Yüksek İhtisas’ta kuzey-güney arasında ciddi bir sirkülasyon var. Bu geçişi kavşağın üstünden asma köprüyle sağlayacağız.”

Bu noktada…

İnişteki eğimin asma köprü için elverişli olduğunu vurgulayıp şunu da ekledi:

“Üstten katlı yolla kavşak kuzey-güney istikametinde aşılırken, altta da ortadaki adayı kaldırıp akıllı kavşak uygulamasını buraya da getireceğiz.”

Dinlerken…

Burası için Cüneyt Karlık’ın Yıldırım Belediye Başkanı olduğu dönemde köprülü kavşak projesi hazırlandığını, ancak dönemin Büyükşehir Belediyesi yeterli bulmadığı için uygulamaya geçilemediğini; 2 yıl önce de Büyükşehir tarafından yeni bir köprülü kavşak projesi hazırlandığını anımsadık.

O proje de Yüksek İhtisas Hastanesi bahçesinden dönüş kolu öngörüyordu.

Aktaş’ın yaz aylarında başlamayı planladığı proje ikisinden de farklı. Kavşağın hem üstünü, hem zeminini kullanan farklı bir model olması yanında, hastane bahçesine de girmiyor.

Son sözü de şu oldu:

“Bursa’nın gündeminden trafiği kaldırmak istiyoruz.”
 

Yıldırım ve Osmangazi metroları kurtarıcı olacak

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın kendisine “Asla raylı sistem yapma, metro ya da metrobüs yap” dediğini aktaran Büyükşehir belediye Başkanı Alinur Aktaş, yıl sonuna kadar 6.2 kilometrelik Yıldırım ve 7.2 kilometrelik Osmangazi metroları temelini yıl sonuna kadar atmak istediğini söyledi.

Özellikle…

Timsah Arena yanındaki Devlet Hastanesi bittiğinde bu bölgede trafik yoğunluğu oluşacağına dikkat çekip “Osmangazi metrosu Acemler’e bağlanacak ve ulaşımı çözecek” dedi.

Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X