Süper Final’in reklam değeri 1 milyar lira

İstanbul’da oynanan UEFA Süper Kupa finalinin 200’e yakın ülkede canlı yayınlandığını belirten TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, dev maçı yaklaşık 2 milyar kişinin izlediğini söyledi.

Süper Final’in reklam değeri 1 milyar lira

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, Liverpool ile Chelsea arasında Vodafone Park’ta oynanan UEFA Süper Kupa finalinin 1 milyar liranın üzerinde reklam değeri oluşturduğunu söyledi.

Bağlıkaya, yaptığı açıklamada, UEFA Süper Kupa Finali’yle İstanbul’un muhteşem bir organizasyona ev sahipliği yaptığını belirtti. Maçın, Brezilya’dan Kanada’ya, Güney Afrika’dan Japonya’ya kadar tüm dünyada 200’e yakın ülkede canlı yayınlandığını aktaran Bağlıkaya, yaklaşık 2 milyar kişinin Süper Kupa Finalini ekranları başında izlediğini söyledi.

GÜZELLİKLERİ DÜNYA TANIDI

Bu dev organizasyon Türkiye ve İstanbul için eşi bulunmaz bir tanıtım fırsatı oluşturduğunu dile getiren Bağlıkaya, ”Bu tarz uluslararası organizasyonlardaki reklam değeri çok yüksek oluyor. Sektörümüz açısından harika bir fırsat diye niteleyebileceğimiz UEFA Süper Kupa Finali ülkemiz için 1 milyar liranın üzerinde reklam değeri oluşturdu. Futbol severler tarafından ilgiyle takip edilen maç sayesinde İstanbul’un güzelliklerini tüm dünyaya tanıtma imkanı yakaladık” değerlendirmesinde bulundu.

50 BİN İNGİLİZ GELDİ

Bağlıkaya, 38 bin kişinin Süper Kupa finalini stattan canlı izlediğini, yaklaşık 50 bin İngiliz taraftarın da maç için İstanbul’a geldiği bilgisini paylaştı. Bağlıkaya, ”İstanbul’da 3 gün boyunca maç için gelen İngiliz taraftarları ağırladık. Liverpool oyuncusu Mısırlı Muhammed Salah’ın da etkisiyle maça Orta Doğulu futbol severlerin de yoğun ilgisi oldu. Avrupalı, Asyalı, Rus ve Türk futbolseverler de maçı statta izleyenler arasındaydı” diye konuştu.

ÜÇ GÜNDE 100 MİLYON EURO’LUK EKONOMİ OLUŞTU 

Bağlıkaya, futbolseverlerin, Taksim, Beşiktaş, Mecidiyeköy ve Boğaz hattındaki otellerde konaklamayı tercih ettiklerini belirterek, şunları kaydetti: ”Maçı izlemeye gelenler 1 gece 2 gün ya da 2 gece 3 günlük organizasyonlarla ülkemizi ziyaret etti. İstanbul’da kaldıkları süre zarfında öncelikle Boğaz’da, Tarihi Yarımada bölgesinde bulunun tarihi ve turistik yerlerde, Taksim ve Beşiktaş civarındaki eğlence mekanlarında vakit geçirdiler. Yaklaşık 50 bin taraftarın İstanbul’a gelmesi 3 gün boyunca şehir ekonomisine ciddi bir katkı oluşturdu. Kazanan sadece turizmciler değil tabii ki esnafımız da oldu. Maç sonrasında da kutlamalar sabaha kadar sürdü. Maç öncesi özellikle Beşiktaş civarındaki mekanlarda ciddi anlamda bir hareketlilik yaşandı. 3 gün içinde yaklaşık 100 milyon Euro’luk bir ekonomi oluştuğunu öngörüyoruz.”

İSTANBUL FİNALLER ŞEHRİ OLARAK ANILACAK

TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, 2020’de Şampiyonlar Ligi Final Maçı’nın da, Atatürk Olimpiyat Stadı’nda oynanacağını hatırlatarak, ”İstanbul finaller şehri olarak anılacak” dedi.

HER TARAF STERLİN DOLDU

Beyoğlu Güzelleştirme ve Koruma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nizam Hışım da, ”Bir milyar dolar para harcasanız bu derecede güzel bir tanıtım yapamazsınız” dedi. Taksiciden restoranına, otelcisinden hediyelik eşya satanlara kadar esnafın uzun zaman sonra sterlin gördüğünü dile getiren Hışım, ”Her taraf tıka basa sterlin doldu” ifadelerini kullandı.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X