1. HABERLER

  2. BURSA HABERLERİ

  3. Yeni lise sistemi eğitimcilerden farklı bakış
Yeni lise sistemi eğitimcilerden farklı bakış

Yeni lise sistemi eğitimcilerden farklı bakış

Milli Eğitim Bakanlığı'nca (MEB) açıklanan Yeni Lise Sistemi'ne eğitim sendikalarının bir kısmı tepki gösterdi, bir kısmı ise daha işler olabilmesi için uyarılarda bulundu.

A+A-

HATİCE DAL

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan Yeni Lise Sistemi'ne eğitim sendikalarının bir kısmı tepki gösterirken bir kısmı ise daha işler olabilmesi için uyarılarda bulundu. Yeni programın, farklı sorunlara yol açmaması için tedbirler alınması gerektiğini vurgulayan eğitimciler, sistemin okullar arasındaki eşitsizliği daha da derinleştireceği görüşünde.

“BİLİMSELLİKTEN UZAK”...

Eğitim-İş Bursa Şube Başkanı Özkan Rona, bu sistemin geçmişte denenmiş ve başarısız olmuş kredili sistemin benzeri olduğunu savunarak, okullar arasında var olan eşitsizliği daha da derinleştireceğini ve eğitimdeki ticarileşmenin kapısını açacağını ileri sürdü. Birçok önemli ders seçmeli olarak belirlenirken, din derslerinin ise zorunlu olduğunun altını çizen Rona, bakanlığın bilimsellikten uzaklaştığını söyledi. Öğrencilerin gelişimlerine darbe vuran bu değişikliklerin aynı zamanda eğitimciler için de zorlu bir süreç olduğunun altını çizen Rona, “Altyapısı hazırlanmadan yapılan değişiklikler eğitimin mevcut sorunlarını daha da ağırlaştırmaktadır. Fırsat ve imkan eşitliğine dayalı, bilimsel ve objektif kriterleri içeren bir modele geçilmelidir. Eğitim-İş Sendikası olarak bu yeni modeli kabul etmiyoruz” dedi. 

“ÖĞRETMENLER DAHİL EDİLMELİ”...

Yeni sistemin kademeli olarak hayata geçirilecek olmasına olumlu yaklaşan Türk Eğitim Sen Bursa 2 Nolu Şube Başkanı Fatih Gümüş de, ders sayısının azaltılmasının ilk bakışta olumlu görülmekle birlikte, öğretmenlerin norm fazlası durumuna düşmesine karşı tedbir alınması gerektiğini söyledi. Yeni programdaki ders dağılımının meslek ve imam hatip liselerinde nasıl uygulanacağının netliğe kavuşturulmasını isteyen Gümüş, “Bu kadar sektörel işbirliğinden ve lise düzeyinde meslek sahibi yapmaktan bahsedilirken, programın sadece akademik lise üzerinden okunması, zaten kaliteli meslek lisesi sıkıntısı yaşayan eğitim sistemimize ve sektörün bakış açısına zarar verecektir. Öğrencileri yönlendirmek amacıyla kurulacak olan ‘Kariyer Ofisleri' sistemin olumlu yanlarından biridir ancak bu işlev için rehber öğretmenlerin sayısı yeterli değildir. Bu sistem, öğretmenler daha fazla dahil edildiği takdirde başarılı olabilir. Yeni lise programının yeni problemlere yol açmaması için tedbirler alınmasını diliyoruz” diye konuştu. 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.