Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Erdoğan’ın ulaşım stratejisi: Hafif raylı sistemlerle kentleri bölmeyin

Aslında… Bursa gibi doğudan batıya büyüyen kentler için toplu ulaşımın omurgası olarak raylı sistem en önemli çözüm yolu gözüküyor.

Ancak…

Raylı sistemlerin de kendilerine göre kategorileri var. Bursaray örneğindeki hafif raylı sistem gibi, metro gibi, tramvay gibi, hatta banliyö treni gibi.

Bunlar da…

Yolcu yoğunluklarına göre yapılan fizibilite hesaplamalarıyla belirleniyor, ya da yatırıma girişen yerel yönetimlere öneriliyor.

Anımsıyoruz da…

90’lı yılların başında, rahmetli Teoman Özalp döneminde bazen yeraltından, bazen yerüstünden giden bugünkü Bursaray planlandığında, Merinos-Acemler arası anayolun güneyindeki toplayıcı yol hat güzergahı olarak düşünülmüştü.

1994’te Erdem Saker seçildiğinde, böyle bir hattın Kültürpark- Acemler arasındaki mahallelerden anayola inen tüm sokak ve caddelerin önünü keseceği ve çıkmaz sokağa dönüştüreceği için caddenin ortasına aldı.

O günün belediye bütçesi tamamı yeraltından metro yapılmasına yeterli değildi. Uygulama Mudanya ve İzmir yollarında sürdü. Ankara Yolu’nda da aynı durum yaşandı.

Ne var ki…

Ekonomik koşulların getirdiği görüntü, Bursa’yı doğudan batıya böldü, kentin kuzey-güneş bağlantısını kesti, dönüşleri zorlaştırdı.

Benzer sorun şimdilerde İstanbul Caddesi’nde inşaatı devam eden T2 hattı için de geçerli. Orada da yolun doğusuyla batısı arasındaki bağlantı koptu, dönüşler zorlaştı, yeni üstgeçitler gerekti.

İşte…

1.-yazi-icin-cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogan-010.jpgBursa’da deneyerek gördüğümüz, fakat çaresizlikten yapıldığını bildiğimiz hafif raylı sistem projelerine bakışla ilgili Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’dan değerlendirme geldi.

Daha doğrusu…

Cumhurbaşkanı Erdoğan geçen hafta AK Parti il başkanları ve belediye başkanları toplantısında kent içi ulaşım sistemleriyle ilgili  bakış açısını dile getiren yeni bir strateji ortaya koydu, belediyelere yeni bir hedef gösterdi:

“Hafif raylı sistemler yerüstünden gittiği için kentleri bölüyor. Artık kentleri bölen hafif raylı sistem yapmayın.”

Önerisi de şu oldu:

“Yapacaksanız tamamı yeraltından giden metro yapın, ya da daha düşük maliyeti olan metrobüsle ulaşım sorununu çözün.”

 

Sinyalizasyon yerine yeni hat mı?

 

Bursaray sisteminde 3 farklı vagon çalışıyor, Bu da, yazılımla sorunlara yol açıyor.

Büyükşehir’in bu sorunları ortadan kaldırıp bütünlüğü sağlamak için yaptığı 9.5 milyon Euro’luk sinyalizasyon ihalesini Alman firması kazandı.

Sistemin ilk bölümü 2020 eylül, ikinci bölümü 2021 eylülde devreye girdiğinde 3.5 dakika olan sefer aralığı 2 dakikaya inecek.

Kulağımıza…

Büyükşehir’in ihaleyi gündeme aldığı, 2 yıl sonra sefer arasını 1.5 dakika kısaltacak ihale yerine yeni bir hat yapımını incelediği geldi.

 

Ulaştırma politikaları masaya yatırılıyor

 

3.-yazi-icin-imo-ulastirma-politikalari-calistayi.jpgKent içi ulaşım her dönem vatandaşın birinci gündemi olmayı koruyor. Yine Bursa gibi planlı büyümeyen kentlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm arayışı da kurumların öncelikli gündemi olmayı sürdürüyor.

Bu kapsamda…

26 Ocak Cumartesi günü İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi’nin konferans salonunda Ulaştırma Politikaları Çalıştayı var.

Saat 09.30’da başlayacak çalıştayda Ulaşım Master Planı Revizyonu ile ilgili konular da ele alınacak.

 

Dikkat kar var: Yollarda kardan kaza yaşanan 16 riskli nokta

 

Mevsim kış… Coğrafi olarak yüksekte yer alan bölgelerimiz kar altında, kent trafiği de kar yağdığında etkileniyor.

Öncelikli olarak sorumluluk sürücülere düşüyor. O nedenle, zorunluluk ticari araçlarda olsa bile, binek araçların kış lastiği olmadan yola çıkmaları da risk.

Hatta, kar zinciri ve çekme halatı bulundurulmasında da yarar var.

Yanı sıra…

Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü, bölge yollarındaki kar, buz ve sis kaynaklı trafik kazalarından risk haritası da oluşturdu.

Buna göre…

Yalova Yolu 19. kilometredeki Dürdane Rampası yüksek riskli; 39. kilometredeki Karsak Boğazı ile 44. kilometredeki Orhangazi Çeltikçi Kavşağı orta riskli.

Ankara Yolu 20-25. kilometreler arasında Akiniş Rampası, 27. kilometredeki Yenişehir Yolu-Soğuksu bölgesi, 26-30. kilometreler arasındaki Ümitalan Rampası, 55-78. kilometreler arasındaki Mezitler yüksek riskli.

  1. kilometredeki İnegöl-Şehitler Kavşağı ise orta riskli.

İzmir Yolu’nda 80. kilometredeki Bandırma-Çanakkale arası Fevzipaşa Rampası ile Balıkesir-İzmir arası 90-95. kilometrelerdeki Kosova Rampası yüksek riskli.

40-50. kilometreler arasındaki Karakoca-Subaşı ile 87. kilometredeki Tophisar Rampası ve 76-79. kilometrelerdeki Tigem mevkii orta riskli. Ataevler-Görükle arasında da yüksek sis riski var.

Ayrıca…

Orhaneli Yolu’nda Kaplıkaya –İncebel mevkiiyle İnegöl-Domaniç yolu Kocayayla mevkii de riskli.

 

Karayolları’ndan ilk: Kar istasyonları

 

5.-yazi-icin-karla-mucadele-istasyonlari.jpgTrafik kazalarından yola çıkarak risk haritası çıkaran Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü karla mücadele kapsamında da istasyonlar oluşturdu.

Üstelik…

Ankara Yolu’nda Ümitalan ve Mezitler’deki 2 karla mücadele istasyonu ve tuz sundurmasıyla Bursa-Bozüyük-İnönü-Kütahya yolundaki Kümbet ve Susurluk Demirkapı’daki karla mücadele ve tuz sundurmasının Turgay Mesci döneminde yapıldığını ve Türkiye’de ilk olduğunu eski bir Karayolcu olan İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’den öğrendik. 

Ayrıca…

Yalova Yolu Cankurtaran Bakımevi ile Ankara Yolu Bozüyük Bakımevi ve İnegöl-Domaniç yolu Kocayayla bakımevleri de karla mücadelede etkili.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X