Hazır giyimcilerden ABD’ye yakın markaj

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, ABD’ye 2018’de 600 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini söyledi.

Hazır giyimcilerden ABD’ye yakın markaj

İHKİB’den yapılan açıklamaya göre, Türkiye ekonomisi için stratejik öneme sahip hazır giyim endüstrisi, yıllık yaklaşık 100 milyar dolarla dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı konumundaki ABD pazarını yakın markaja aldı. Örme Kümesi UR-GE Projesi kapsamında ABD’ye ticaret heyeti düzenleyen İHKİB, Türk hazır giyim ihracatçılarını New York’ta ABD’nin önde gelen alıcılarıyla bir araya getirdi.

2 gün süren ticaret heyeti görüşmelerinde Türk firmaları büyük ilgi gördü. İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, konuyla ilgili açıklamasında, ABD’de hazır giyim ihracatını birkaç yıl içinde 1,5 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Türkiye’nin, hazır giyimde küresel bir oyun kurucusu olduğu halde ABD pazarında arzu edilen payı alamadığını vurgulayan Gültepe, ‘’Yıllık yaklaşık 100 milyar dolar hazır giyim ithalatı yapan ABD’ye 2018’de 600 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Küresel arenadaki yerimize bakıldığında bu miktarı asla yeterli görmüyoruz” dedi.

MARKA ÜLKEYİZ

Hedef pazarlar arasında yer alan Amerika’da Türk modasının kapasitesini, tasarım gücünü ve potansiyelini tanıtabilmek için her fırsatı değerlendirdiklerini dile getiren Gültepe, Türkiye’nin 17,6 milyar dolarlık hazır giyim ihracatında örme giyimin payının yüzde 50’nin üstünde olduğunu anlattı. Gültepe, ‘’ABD’ye 600 milyon dolarlık ihracatımızın 245 milyon dolarlık bölümünü de örme giyim oluşturuyor. Yani bu alanda marka ülkeyiz” diye konuştu.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X