Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Keyifli ama zorlu Mudanya-Eşkel yolu için Karayolları harekete geçti

Zaman hızla geçiyor, insan hafızası da çabuk unutuyor… Yıldızı giderek parlayan, Bursa dışından ağırladığı konukları her geçen gün arttığı için tarih ve doğa turizminin markaları arasına giren, hatta balık lokantalarıyla büyüyen Tirilye’ye ulaşmak hiç de kolay değildi.

Çünkü…

Bir tarafı etkileyici deniz manzarası olmakla birlikte, gidiş-geliş birer şeridi olan yol dar ve çok virajlıydı. O dar yoldan Tirilye’ye ulaşmak da, Mudanya’ya dönmek de zorluydu. Yaz dönemlerinde yolun yükü daha da artıyordu.

15 yıl önce…

Valilik bünyesinde bulunan, fakat 2014 yerel seçimiyle birlikte kapatılan İl Özel İdaresi’nin olanaklarıyla bu yolda genişletme çalışması yapıldı.

Gerçi…

Şerit sayısı artmadı, ama yol ve virajlar genişletilince araçların karşılıklı geçişleri rahatlatıldı, daha güvenli hale getirildi.

Fakat…

Tirilye’nin cazibesinin daha da artması, Kumyaka’nın giderek daha çok tanınması yola yeni yoğunluklar getirdi. O nedenle de, özellikle hafta sonları Tirilye trafiği çok kalabalık oluyor, hatta sıkışıyor.

İşte…

Bu yolda şimdilerde, Karayolları yeni bir projenin hazırlıklarını yapıyor.

Üstelik…

Yalnızca Tirilye’ye kadar değil, uzaklığı ve yol sorunu nedeniyle eşsiz kum sahili henüz yeterince keşfedilemeyen Eşkel’e kadar uzanan çalışma söz konusu.

Ancak…

Mudanya’dan Tirilye’ye, oradan Eşkel’e uzanacak yol genişletme çalışmasının ve öncesinde teknik hazırlıkların başlayabilmesi için önce kamulaştırma tespit çalışmalarının tamamlanması gerekiyor.

Şimdilerde başlayan çalışma bu.

Öncelikle bedel tespit çalışmaları kapsamında, güzergah üzerindeki mülk sahiplerine tebligat çıkarıldı. Hukuki sorunların çözülmesinden sonra da projenin teknik olarak hazırlanmasına geçilecek.

Konuştuğumuz ilgili pozisyonundaki dostlardan birine “Projenin hazırlanması ve yolun genişletilmesi uzun süreceğe benziyor” dediğimizde şunu söyledi:

“Karacabey yakınlarındaki TEKNOSAB bitip de üretim başladığında bu yol sanayi için de önemli hale gelecek. O nedenle sanıldığı kadar uzamaz.”

 

Yıldıztepe’de ‘yol ihtilafı’ çözülüyor

 

2.-yazi-icin-mudanya-yildiztepe.jpgMudanya Belediye Başkanı Hayri Türkyılmaz’ın çok önem verdiği Yıldıztepe projesi sırasında çıkan yol krizi çözüm aşamasında.

Sorun…

Mudanya Belediyesi’nin kültürel tesis projesi için yolu arka tarafa almak istemesiyle çıkmış, başlatılan çalışmaya Karayolları onay vermemişti.

Kulağımıza gelenlere göre, Karayolları yapılması gereken bazı çalışmaları Mudanya Belediyesi’ne iletti, belediye de bunları yapmaya başladı.

Tamamlandığında, yolu arkaya alma işini Karayolları tamamlayacak.

 

Otoyol açılıyor, yeni yollar gündemde, hızlı treni unutmadık!

 

3.-yazi-icin-hizli-tren-demirtas-viyadugu-dort-isci-calisiyor.pngBu sütunlarda… Ne zaman ulaşım projeleriyle ilgili bir gelişmeye yer versek, bazı okurlardan mesaj yağmuru başlıyor:

“Hızlı treni unuttunuz… Bursa’ya ne zaman gelecek.”

Açıkçası…

Hızlı treni unutmuş değiliz, Hatta, atılan her adımı, en küçük gelişmeyi bile duydukça aktarmaya özen gösteriyoruz.

Ancak…

Bursalıların çok istemesine ve büyük bir özlemle beklemesine karşın, hızlı tren Bursa’ya gelmekte isteksiz davranıyor.

Daha geçen yıl…

Test sürüşleri için 2020 yılı hedefi dillendirildiğinde, “2023’e razıyız” diye yazdığımız için sitem eden dostlar olmuştu. Görünüşe göre, daha uzun tarihler bile söz konusu.

Çünkü…

Bırakın üstyapı ile ray serme ve elektromekanik sistemlerini, henüz altyapı çalışmaları bitmedi. O çalışmalar da hiç iştahlı ve heyecanlı tempoda değil.

Nitekim…

Elimize ulaşan son görüntüde, Demirtaş Viyadüğü’nde yalnızca 4 işçinin çalıştığı görülüyor. Galiba başka da söze gerek yok.

 

Sanayici de Gemlik Treni’ni önemsemedi

 

Başlangıçta… Hızlı tren projesi yanında, bir de Gemlik’te limana ulaşacak yük treni hattı söz konusuydu.

Hatta…

Sanayi ürünlerinin limana taşınabilmesi amacıyla Bursa Organize Sanayi Bölgesi içinde bir hat yapılacaktı.

Ancak…

TCDD yönetimi hızlı tren projesinin önünü açmak için rantabl olmadığı gerekçesiyle Gemlik Treni’ni askıya aldı. İşin ilginci, Bursa sanayicileri de buna sessiz kalarak Gemlik Treni’ni önemsemedikleri izlenimi verdiler.

 

AK Parti’de milletvekillerinin katılımıyla hazırlık toplantıları

 

5.-yazi-icin-ak-parti-ilce-baskanlari-ve-milletvekilleri-toplantisi.jpgSiyasette… Teşkilat koordinasyonunu en çok önemseyen ve en başarıyla uygulayan parti denilince, akla AK Parti geliyor.

Çünkü…

Parti içinde iletişim, koordinasyon ve organizasyon aksamadan yürüyor.

Nitekim…

Pazartesi günü öğleden sonra ilçe başkanları toplantısı vardı. Saat 14.00’de başlayıp 16.00’ya kadar süren toplantıya AK Parti İl Başkanı Ayhan Salman başkanlık etti, İl Yürütme Kurulu da katıldı.

Ardından…

Meclis’in tatil olmasıyla Bursa’ya dönen AK Parti milletvekillerinden TBMM İnsan Hakları İnceleme Komisyonu Başkanı Hakan Çavuşoğlu dahil 8’inin katılımıyla toplantı 18.00’e kadar devam etti.

Hem ilçelerin sorunları ve koordinasyon konuşuldu, hem Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın programı üzerine fikir alışverişi yapıldı.

Sonra da…

Haftalık olağan İl Yönetim Kurulu Toplantısı’na geçildi. Cumhurbaşkanı programı ağırlıklı toplantıda 3 milletvekili hazır bulundu.

 

Salman’dan ‘felsefi’ mesaj

 

6.-yazi-icin-ak-parti-il-baskani-ayhan-salman-paylasimi.pngSosyal medyayı iyi kullanan siyasetçilerden olan AK Parti İl Başkanı Ayhan Salman felsefi bakışı olan özel kapsamlı ve hedefli bir mesaj paylaştı.

Salman…

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’la birlikte fotoğrafının yer aldığı sosyal medya paylaşımında şunu yazdı:

“Kötülerin kazanması için iyilerin de kötüleri desteklemelerine gerek yoktur. Sadece susup seyirci kalmaları bile maalesef yeterlidir.”

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X