Şunu biliyoruz… 80’li yıllardan beri Bursa’da göreve gelen tüm belediye başkanları Acemler trafiğini çözme konusunu öncelik olarak belirliyorlar.
Hele…
Acemler’den Çekirge’ye dönüşlerin hemzemin kavşakta sinyalizasyonla sağlandığı 90’lı yılları unutmadık. Ana yoldaki trafik kesildiğinde Merinos’a ve Beşevler’e kadar araç birikiyor, saatlerce bekleniyordu.
O yıllarda…
Sadak Gençosman’la birlikte bugünkü Acemler Köprülü Kavşağı modelini gündeme getirdiğimizde bazı kesimlerden çok tepki almıştık.
Erdem Saker ve Erdoğan Bilenser dönemlerinde niyetlenilen ama çeşitli nedenlerle yapılamayan kavşağı rahmetli Hikmet Şahin 3 ayda bitirdi, Acemler trafiği de uzun süre rahatladı.
Bugün orası yine sıkışıyor, ama şunu da unutmamak gerekir: Ya zamanında çok karşı çıkılan Acemler Köprülü Kavşağı yapılmasaydı trafiğin hali ne olurdu?
Nitekim…
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, ölçümlere göre Acemler trafiğinin Boğaziçi Köprüsü’nden yoğun olduğunu açıkladı.
O nedenle…
Seçim kampanyasında da açıkladığı gibi, Acemler’i çözmek öncelikleri arasında. Bunun için de, mevcut köprülü kavşağı fonksiyonel hale getirecek proje üzerinde çalışıyor.
Bu noktada…
Mudanya-İzmir yönlerinden gelip Yakın Çevre Yolu’na dönen araçların ana yolun iki şeridini tıkadıkları gerçeğinden yola çıkıp bir alternatif düşünülebilir.
O da şu…
Büyükşehir Belediyesi eski havaalanı ve devamında Yunuseli’ne giden yolu Nilüfer Çayı’nın iki yakasından bulvara dönüştürdü. Yol, Soğukkuyu Kavşağı’ndan İzmir Yolu’nda stadyumun karşısına bağlanıyor. Kuzeyde de Yunuseli girişinde bitiyor.
Oysa…
Yunuseli-Dereçavuş üzerinden Çevre Yolu’nun altına kadar gelen yol var. Bu yol genişletilip ıslah edilerek Çevre Yolu’na bağlanırsa, alternatif yol haline gelir ve Acemler’den direkt Çevre Yolu’na ulaşılabilir.
Stadyum önüne yapılacak bir viyadükle de araçlar Acemler trafiğine girmeden Yunuseli-Dereçavuş üzerinden otoyola çıkarlar. Böylece, Acemler ile birlikte Yakın Çevre Yolu da rahatlar.
Kuşku yok ki…
Büyükşehir Belediyesi teknik ekibi teknik analize dayalı bir çalışma yapabilir.
Kamyon ve TIR yasağı kalktı mı?
Şu sıralar… Acemler Kavşağı’ndan günün hangi saatinde geçsek sıra sıra kamyonlar ve TIR’lar görüyoruz. Yakın Çevre Yolu’na dönüşü tıkayan en önemli etken de bu araçlar.
Oysa…
Kent merkezine, özellikle de yoğun kavşaklara gün içinde kamyon ve TIR girişinin yasak olduğunu biliyorduk. Hatta bu tür araçlar için son nokta olacak kavşaklar listesi bile açıklanmıştı.
Merakımız şu:
O yasak bitti mi, gevşetildi mi, yoksa sürüyor mu?
Alternatif yolların tamamlanması da Acemler trafiğini rahatlatır
Anımsatmayı… Bursa’nın ulaşım sorunuyla dertlenen ve çözümü içim kafa yorup öneriler üreten İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl yaptı.
Dedi ki:
“Kenti doğudan batıya geçen ve Ankara-İzmir geçişi olarak bilinen yol 70’li yılların sonunda ekspres yol olarak yapıldı. Fakat bugün kent içi yola dönüştü. Trafik yoğunluğu da en fazla bu yolda var.”
Ardından…
Alternatif olarak Yakın Çevre Yolu’nun yapıldığını anımsatıp “Aslında bu yolu ve sorunlu bölge Acemler’i rahatlatacak alternatif yol da var” dedi ve şuna dikkat çekti:
“İstanbul Caddesi doğusunda Murat Hüdavendigar Bulvarı, batısındaysa Çelebi Mehmet Bulvarı ile Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı var. Fakat bu yolların hem birbirleriyle, hem Ankara ve İzmir yollarıyla bağlantısı yok.”
Önerisi şu:
“Çelebi Mehmet ve Recep Tayyip Erdoğan Bulvarları’nı birleştirip, önce Hamitler’den Mudanya Yolu’na, oradan da Ata Bulvarı ile İzmir Yolu’na bağlanmaları gerekiyor.”
Düşüncesi şu:
“Bunlar yapıldığında ana yol ve Acemler hissedilir şekilde rahatlar.”
Şunu da ekledi:
“Bağlantı olmadığı için iki bulvar da efektif kullanılamıyor ve boş kalıyor.”
Hamitler’de tıkanan yol ne zaman açılır?
Aslında… Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’nı Mudanya Yolu’na bağlayacak çalışmalar Hamitler’de tepeye kadar geldi.
Ancak…
Geçmişte Osmangazi Belediyesi’nin yaptığı kamulaştırmalarda yargıya gidenler olunca çalışmalar durdu, yol da Hamitler’e kadar gelip tıkandı.
Kısa bir mesafe tamamlandığında, Acemler ve kent içi ana yolun trafik yükü ciddi oranda azalacak, yol OSB Kavşağı ve Ata Bulvarı üzerinden İzmir Yolu’na bağlanacağı için de önemli bir alternatif geçiş olacak.
Kömür ocağı hafriyat alanı Keles çöplüğü oldu, köylüler tepkili
Birbirlerinden… Aralarındaki mezarlıkla ayrılan Harmanalan ve Bıyıklıalan tarihleri çok eski iki Yörük köyü. Fakat, Keles’in bu iki tarihi köyünün ortak bir sorunu var: 42 mahalle ve köyden getirilen çöpler.
Nitekim…
Harmanalan’da kurulan Harmander Başkanı Saadettin Bayındır ve Bıyıklıalan’da kurulan Bakder Başkanı Talip Bozkurt ile yönetimlerinde yer alan Hüseyin Keten, Recep Doğdu, Ahmet Sevim, İsmail Sungur, Talip Yıldırım ziyaretimize geldiklerinde tepkilerini şöyle dile getirdiler:
“Harmanalan’daki kömür ocağının hafriyat sahası, ocağın kapanmasından sonra Keles Belediyesi tarafından çöp dökme alanına dönüştürüldü. Köyün dibindeki çöplük giderek büyüyor ve artık dayanılmaz hale geldi.”
Şu önemli:
“Keles’in 42 köyünden getirilen çöpler arasında havyan artıkları da var, Keles Hastanesi tıbbi atıkları da. Sağlığımız tehlikede.”
Bu görüntü dağ başına bile yakışmıyor
Fotoğrafa bakıp ürpermemek elde değil… Tarihi geçmişi olan Harmanalan’ın dibindeki çöplük nedeniyle Harmanalan ve bitişiğindeki Bıyıklıalan köylerinde yaşayanlar çok tedirgin.
Geçen yıldan beri çalmadık kapı bırakmadıklarını söyleyen iki köyün dernek yöneticileri, Büyükşehir Belediyesi’nin Alpagut’ta çöp alanı belirlediğini, ancak ödenek yokluğundan taşınamadığının kendilerine söylendiğini ifade ettiler.
Fakat…
Böyle bir çöplük, dağ başına bile yakışmıyor.