İş yaşamını… Makine Mühendisi olarak Oyak Renault’ta geçirdi. Sektörün yanı sıra, özel ilgi alanı hep ulaşım oldu.
Bir dönem…
TMMOB İKK Sekreteri olarak ulaşım sorunlarının çözümü için kafa yordu, önerilerini kamuoyuyla paylaştı.
Feridun Tetik…
Yaşadığımız kent Bursa üzerine düşünmeye, kronik sorunlara çözüm üretmeye, özellikle de trafik konusunda öneriler geliştirmeye devam ediyor.
Nitekim…
Sohbet ederken, Bursa trafiği için kaotik sorun olarak yıllardır büyüyen bir konuya dikkat çekti.
Söze…
“Okulların açılmasına az kaldı. Ders ziliyle birlikte servis araçları da yollara çıkacaklar” diye başlayıp şunu söyledi:
“Elimde 2018 yılı envanteri var. Buradaki verilere göre Bursa’da S plaka sahibi 6 bin 025 servis aracı var. Şu an 7 bini bulmuştur.”
Çarpıcı bir hesap yaptı:
“Bir aracın boyu 8 metre olsa, 7 bin aracın boyu toplam 56 bin metre. Yani, 7 bin araç peş peşe dizilse 56 kilometre uzunluğa ulaşır. Bursa merkezden Orhangazi 55 kilometre. Servis araçlarının toplam uzunluğu Orhangazi’yi de geçiyor.”
Ardından…
“Bu ürkütücü bir tablo” dedi ve ekledi:
“Bu kadar servis aracının şehir trafiğinde dolaştığını düşünürsek, trafik sorununun bu şekilde iyileşme şansının mümkün olmadığını görürüz.”
Gördüğü şu:
“Bizim kent içi ulaşımımızı kesintisiz, konforlu, güvenli ve ekonomik toplu ulaşım haline getirmemiz lazım. Aksi halde, nüfus artışına bağlı olarak servis araçları sayısı da her yıl artmaya devam edecek.”
Bakışı şu:
“Vatandaş evinden çıktıktan sonra 500-600 metre yürüyüp toplu taşımaya ulaşabilirse, gideceği yere toplu taşımayla gidebilirse minibüs ya da otobüs kullanma ihtiyacı kalmaz.”
Ardından da Bursa için özel çağrı yaptı:
“Toplu ulaşım kolaylaşmazsa özel araç ya da servisler devam eder. Önce servis sayısı artışını durdurmalıyız. Sonra da toplu ulaşımı yaygınlaştırarak azaltma yollarını aramalıyız.”
Bursa’da otomotiv sektörünü kötü günler bekliyor
Feridun Tetik… Sohbetimizde, kentin çalışma yaşamını ayakta tutan otomotiv gözlemlerini paylaştı.
“Otomotiv sektörünü daha büyütecek fırsatı kaçırdığımız gibi, Bursa’yla özdeşleşen Doblo gibi özgün modelleri kaptırdık.”
Duyumunu paylaştı:
“Türk otomotiv üretiminin pazardaki payı her geçen gün düşerken, Tofaş’ın tatili uzattığı, vardiya azaltımıyla işten çıkarmalar başladığını duyuyoruz.”
Kaygısı şu:
“Bursa otomotiv ve yan sanayisini daha kötü ve zor günler bekliyor.”
Toplu ulaşıma kolay ulaşabilme yolu: Aktarma istasyonları!
Feridun Tetik’le… Her sohbetimiz, Bursa’nın sanayileşme tercihlerinden başlayıp kent içi ulaşım ve trafik konularında konuşuyoruz. Farklı bakışı, ve çözüm önerileriyle Tetik’i dinlemek büyük keyif.
Nitekim…
Kent içi ulaşımı konuşurken, toplu ulaşıma kolay ulaşım düşüncesini açıkladı:
“Toplu ulaşıma kolay ulaşım için aktarma istasyonları yapılmalı.”
İki aktarma istasyonu önerdi.
Bir…
“Ertuğrulgazi, Teleferik, Emirsultan bölgelerinden gelen otobüs ve minibüsler Gökdere’deki Bursaray İstasyonu’yla entegre edilmeli. Bu sayede raylı sistem daha aktif kullanılır.”
Şunu vurguladı:
“Emirsultan’dan Görükle’ye giden otobüs var. Raylı sistemin taşıyacağı yolcuyu belediye otobüsü taşıyor. Bu da trafiği arttırıyor.”
İki…
“Osmangazi, Beşevler Küçük Sanayi, Görükle metro istasyonlarında da aynı entegrasyon sağlanmalı.”
Otobüs duraklarını kazalardan koruyalım!
Kent içinde… Hız limitinin artmasını, “ölümlü kazalara yol açacağı” için sakıncalı bulan Feridun Tetik bir başka tehlikeye dikkat çekti:
“Ankara, İstanbul, İzmir yollarındaki otobüs durakları doğrudan yol kenarında oldukları için ölümlü kazalar yaşanabiliyor. Kazaları önlemek için duraklar daha korunaklı hale gelmeli.”
Bu noktada…
Durak önlerine cep yapılmasını önerip “Duraklara standart getirilsin” dedi.
DİSK 45 yıl sonra Büyükşehir’e giriyor: Genel-İş yetki aşamasında
Yollarımız… 15 yıl önce kesişti. Barış Yıldırım sözünü doğrudan söyleyen, iyinin peşinde olan bir isim.
Genç Nilüferliler Grubu’nu…
15 yıl önce Nilüfer Belediye Başkanı olduğu dönem Mustafa Bozbey’in çalışmalarını vatandaşa duyurup destek olmak için kurdu. Çok farklı etkinlikler yaptı.
21 yıldır Bursa Büyükşehir Belediyesi’nde çalışıyor. Geçmiş yıllarda, yeri en çok değiştirilen personeldi. Şu an Tarihi Kültürel Miras Şube Müdürlüğü yönetici asistanı olarak görev yapıyor.
Şimdilerde…
Çevreden gelen istekle sendikacılık da görevine ekleniyor. Çünkü, DİSK’e bağlı Genel-İş sendikasını Büyükşehir’de örgütleyecek Bursa Şubesi’ni kurma çağrısını kabul etti.
15 Aralık’taki toplu sözleşme öncesi, üye çokluğuna ulaşıp yetkili sendika olduklarını vurgularken, “DİSK 45 yıl sonra Büyükşehir Belediyesi’ne girecek” dedi.
Zafer tepkisi: İznik Gölü’ne suikast devam ediyor
Kent gündeminde… İznik Gölü sulak alanında planlanan kağıt fabrikası var.
Çevreye ve tarıma duyarlı olanlar bu fabrikaya tepki gösteriyorlar.
Nitekim…
Zafer Partisi Genel İdare Kurulu’nun Bursalı üyesi Mahmut Kara da girişimi sert bir dille uyardı.
“İznik Gölü’ne suikaste devam ediliyor” diyen Kara, kurulmak istenen kağıt fabrikasının İznik Gölü’nü ve besleyen su kaynaklarını etkileyeceğini söyledi.