Bursa’nın hafif raylı sistemle tanışma süreci rahmetli Teoman Özalp döneminde başladı. Fizibiliteler hazırlandı, krediler bulundu, ihale bile yapıldı. Fakat rahmetli Özalp ihaleyi iptal etme gereği duydu.
Sonrasında…
Erdem Saker döneminde Bursaray projesi sil baştan değişti. Yeni projeyle yeni ihale süreci geçirildi, raylarda artık çok az gördüğümüz mavi renkli Siemens vagonları alımı yapıldı.
Bursaray inşaatını bitirip Siemens vagonlarını getirmek de Erdoğan Bilenser’e kısmet oldu.
Ardından…
Rahmetli Hikmet Şahin döneminde daha konforlu ve gösterişli olan yeşil renkli Bombardier vagonlar satın alınıp sisteme eklendi. İlk sorunlar da başladı.
Çünkü…
Bursaray’ın ulaşımını çalıştıran yazılım programı altyapıyı kuran Siemens tarafından yapılmıştı ve firma kendi araçlarına uygun yazılım hazırlamıştı. Doğal olarak Bombardier vagonların uyumu pek kolay olmadı.
Son dönem…
Yani Recep Altepe döneminde Kestel hattı Arabayatağı’na kadar uzatılırken, eldeki vagon sayısı yetmediği için acil durum kabul edildi Hollanda’nın Rotterdam kentinden kullanılmış vagonlar satın alındı.
Yazılım ise hem hattın uzatılması, hem bu vagonlarla uyuşmadığı için, Arabayatağı-Kestel ulaşımı aktarmalı ve görerek sürüşle yapılabildi.
Sisteme son olarak, yerli üretim olan ve Bursa’da Durmazlar tarafından üretilen Green City adlı yeşil vagonlar eklendi.
Açıkça söylemek gerekirse…
Görüntü ve konfor olarak yerli Green City vagonları diğerlerinden hem çok daha güzel, hem de çok daha kaliteli oldu.
Ne var ki…
Şu an kullanılmayan Rotterdam vagonlarıyla birlikte Bursaray raylarında 4 farklı markanın vagonları gözüküyor.
Fakat…
Yazılım Siemens’in olduğu için sık sık sorun yaşanıyor. Bursaray yolcularını yollarda bırakan sıkıntıların büyük bölümü bu uyumsuzluktan kaynaklanıyor.
Geçenlerde…
Meslektaşımız İhsan Aydın da köşesinde bu sorunu dile getirdi ve “acilen sisteme uyumlu yeni yazılım ihalesi yapılması gerektiğini” yazdı.
İhsan’ın önerisine aynen katılıyoruz.
Yaşanan riskleri ortadan kaldırıp sorunları aşabilmek için Bursaray’ın yerli ve yeni yazılıma gereksinimi var. Yoksa sıkıntılar bitmeyecek.
Bursa’da da bunu başarabilecek potansiyel olduğunu biliyoruz.
Kestel hattına 2 kilometre kablo çekiliyor
Bursaray’ın Kestel hattında yaşananları bu sütunların okurları biliyorlar.
Önce Kestel’deki trafoyla birlikte akım kesici cihaz yandı. Üretimi 8 hafta süren cihazın siparişi için Avrupa’daki Noel tatilinin bitmesi beklendi.
Bunun üzerine Otosansit trafosundan Kestel’e kablo çekildi. Fakat uLaşımın normale döndüğü gün, sarkan kabloyu Bursaray vagonu kopardı.
Bu kez Mudanya’daki Prysmian firması 15 günde Bursaray için 2 kilometrelik özel kablo üretti.
İşte…
O kablonun çekilmesine dün başlandığı için Ankara Yolu’nda şerit daraltıldı. Çalışmanın 2 günde tamamlanması hedefleniyor.
Asil Çelik grevi milli güvenlik gerekçesiyle ertelendi
Çelik sektörünün belirleyici ve öncü firmalarından Asil Çelik’in Orhangazi-İznik yolu üzerinde bulunan fabrikasıyla Kocaeli’ne bağlı Çayırova’daki fabrikasında toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde hızlı bir süreç yaşandı.
Buna göre…
Toplam bin işçinin çalıştığı Asil Çelik ile DİSK’e bağlı Birleşik Metal-İş Sendikası arasında 7 Eylül 2016 günü başlayan toplu iş sözleşmesi görüşmeleri kasım ayında arabulucuya gitti.
Oradan da uzlaşma çıkmayınca, Birleşik Metal grev kararı aldı ve kararı 16 Aralık’ta işyerlerine asarak 18 Ocak 2017 günü greve başlayacağını duyurdu.
Karar gereği…
Asilçelik’in Orhangazi ve Çayırova’daki iki fabrikasında dün bin işçinin greve başlaması gerekiyordu.
Ne var ki…
Resmi Gazete’nin dünkü sayısında yayınlanan Bakanlar Kurulu kararıyla bu grev ertelendi. Kararda şöyle deniliyor:
“Asil Çelik Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’ne bağlı işyerlerinde Birleşik Metal İşçileri Sendikası tarafından uygulanmakta olan grevin milli güvenliği bozucu nitelikte görüldüğünden ertelenmesi hakkındaki ekli kararın yürürlüğe konulması; 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu’nun 63. maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 17.01.2017 tarihinde kararlaştırılmıştır.”
Bursa’nın siyasetçisiyle güreşçisi Ankara’da buluştu
Fotoğrafı görünce durup baktık… Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Serkan Yazıcı ile birlikte Bursa’dan seçilen iki federasyon başkanından biri olan Güreş Federasyonu Başkanı Musa Aydın, beraberinde Olimpiyat Şampiyonu Taha Akgül ve Kırkpınar Başpehlivanı Recep Kara ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik’i ziyaret etmiş.
Bakan Çelik ile Güreş Federasyonu Başkanı Aydın aslında Bursa’dan birbirlerini tanıyorlar. Tanışmaları da, Musa Aydın’ın güreş yaptığı dönemlere dayanıyor.
Hatta…
Aydın aktif sporculuk sonrası, federasyon başkanlığının da öncesindeki döneminde AK Parti’de Çelik’le birlikte siyaset yaptı.
O bakımdan…
2 dönemdir Şanlıurfa’dan milletvekili seçiliyor olsa bile, Bursa’nın siyasetçisi kabul ettiğimiz Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik ile yakın zamsan öncesine kadar sporcu-siyasetçi kimliği taşıyan, iki dönemdir de Güreş Federasyonu Başkanlığı’nı başarıyla yürüten Güreş Federasyonu Başkanı Musa Aydın’ın şampiyon güreşçilerin arasında Ankara’da buluşup poz vermeleri ilgimizi çekti.
Ziyarette…
Aydın’ın güreşçilerdin olimpiyatlarda giydiği tişörtlerden armağan ettiği de fotoğraftan görülüyor.

Flipboard