Anımsıyoruz da… 1989 yerel seçimlerine gidilirken Bursa’nın en önemli sorunu araştırmalarında iki sorun öne çıkıyordu.
Biri hava kirliliği, diğeri trafik ve ulaşım sorunu.
O yıllarda…
Hava kirliliği daha öncelikli sorundu ve daha sert önlemler alındı. Trafik de giderek artan bir sorundu ve başlangıç aşamasında önlemler alınmaya çalışıldı.
Örneğin…
Gökdere Bulvarı o yıllar gündeme geldi. Mühendislik uygulamaları tartışılsa bile Çatalfırın, Demirtaşpaşa, Hal viyadükleri yapıldığında kent içi trafiği rahatlattılar.
Benzer uygulamalar sonraki yıllarda da devam etti. Yeni yollar açılması için planlamalar yapıldı, mevcut yollarda trafik akışına yönelik düzenlemelere gidildi. Köprülü kavşak ve bat-çık projeleriyle ana güzergahlara akışkanlık sağlanmaya çalışıldı.
Kent içinde bunlar olurken umutlar Çevre Yolu’ndaydı. Bursa’nın kuzeyinden geçen transit yolun kent trafiğine rahatlama getirmesi bekleniyordu.
Getirdi de…
10 yıl önce Çevre Yolu açıldığında, kent trafiğine girmeden ve yorulmadan Bursa’yı bir uçtan bir uca geçebilmek mümkündü.
Fakat…
Bu yaz başından beri Çevre Yolu’nda kimsenin aklına gelmeyen bir trafik tıkanması yaşanıyor.
Tıkanmanın…
Mudanya Kavşağı’nın kapatıldığı 22 Haziran’dan sonra daha da arttığını söylemek mümkün.
Sorun şu:
İstanbul Caddesi’nden gelip Batı’ya doğru gitmek isteyen araçlarla Ankara yönünden yani Doğu’dan gelen araçlar Çağlayan Köy önündeki bağlantı yolu virajında kesişiyorlar.
Daha açık söylemek gerekirse, Çevre Yolu’nda Doğu yönünden gelen 3 şerit ile İstanbul Caddesi’nden çıkan 2 şerit kesiştikten sonra yol 2 şeride iniyor.
Öyle olunca…
Çağlayan Köy önündeki bağlantı yolu virajında trafik resmen duruyor. Buraya TIR’lar da girdiği için kuyruk uzuyor. Sorun da yaz başından beri giderek büyüyor, bekleme süresi giderek artıyor.
Gerçi…
Otoyol bittiğinde transit araçlar buraya girmeyip aşağıdan geçecekler, ama İstanbul Caddesi’ndeki karayolu trafiği yine burasını kullanacak.
O nedenle…
Sorunun otoyol açıldıktan sonra da devam etmemesi için şimdiden önlem alınması ve formül geliştirilmesi gerekiyor.
Dahası…
Ankara’dan gelecek Anadolu Otoyolu’nun İstanbul’dan gelip İzmir’e giden otoyolla kesişme noktası da burası olacak.
O formül…
Çağlayan Köy önündeki virajın genişletilip şerit arttırılması olabilir. Yoksa, bir 10 yıl daha geçmeden oradaki trafik sıkışmasının kent içinden beter olacağı izlenimi var.
Bu hale nasıl geldi? Çevre Yolu’ndaki çatlakları şaşırttı
Bursa Çevre Yolu yapılırken, İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’nun bir parçası olarak projelendirildi. Yani, otoyol standartları ve kalitesinde yapıldı. En azından, öyle yapılması gerekiyor.
Ne var ki…
İstanbul Yolu’ndan girişten Başköy’e kadar olan, yani Çevre Yolu’nun Batı etabındaki 23 kilometrelik bölümde asfaltın görünümü insanı şaşırtıyor.
Çünkü…
Otoyol standardındaki bir asfaltta görülmemesi gereken derin çatlaklar oluşmuş durumda.
Gerçi…
Araçla geçilirken pek fark edilmiyor, ama yol üstündeki kimi çatlaklar cep telefonu girecek derinliğe ulaştı.
Nitekim…
Bu derin çatlakların daha da büyümesi otoyol trafiğinde güvenlik sorunu oluşturacağı için, Çevre Yolu asfaltının daha altıncı yılında yenilenmesi zorunluluğu doğdu.
İşte…
Bu noktada insan düşünmeden edemiyor:
Nezir Gencer’e ait Bursalı firmanın yaptığını anımsadığımız Fatih Sultan Mehmet Bulvarı asfaltında yoğun trafiğe karşın 22 yıldır tek bir çatlak yokken, standardının yüksek olması gereken Çevre Yolu’ndaki çatlaklar nasıl oluştu da şimdi yenileniyor?
Gel de şaşırma!
Kırat’ı ayağa kaldırmanın yolu: Gençlerle yeni yapılanma
Gerçi… Bugünkü konumu geçmiş gücünün çok uzağında, ama şu da bir gerçek ki Demokrat Parti köklü bir siyasi geleneğe sahip. DP ile başlayan, Adalet Partisi ile süren, Doğru Yol Partisi ile yeniden iktidar yaşayan DP’nin bugün azalsa bile tabanı var.
Nitekim…
Demokrat Parti Osmangazi İlçe Başkanı Çağrı Kaplan önce bu noktanın altını çiziyor:
“İddia ediyorum, Bursa’da en kalabalık parti merkezi biziz. Günün her saati parti dolu. En önemlisi, militan yapıda bir tabanımız var.”
Bu noktada…
Partinin geleceği için belirledikleri hedefi açıkladı:
“Geleceğe güvenle bakmamız için, bugün siyasete ilgisiz duran gençleri siyasete kazandırmamız gerekiyor. Biz de Kırat’ı ayağa kaldırma projesine buradan başladık.”
Ardından…
Genç bir ilçe başkanı olarak genç bir yönetim oluşturduklarını, genç İl Başkanı Ali Biliz ile de harekete geçtiklerini söyleyip ekledi:
“Çok yakında Bursa’yı ve ülkeye yönetecek kadrolar kuruyoruz. Eşiği atladığımıza inanıyoruz.”
Mesajı da verdi:
“Ülke sahipsiz de, çaresiz de kalmaz. Çare, dün olduğu gibi yine biziz.”
Camcı Mümin’in ölümü DP camiasını üzdü
Demokrat Parti’nin DYP dönemindeki aktif isimlerinden biriydi. Yıllarca İl ve İlçe yönetimlerinde görev yaptı. Camcı Mümin lakabıyla tanınan Mümin Anlar özellikle kongre kulislerinin etkili ismiydi.
Yakalandığı akciğer kanseri ile mücadele eden Anlar önceki gece yaşama veda etti. Dün Mimar Sinan Camii’nden öğle namazında kaldırılan cenazesine DP camiasının eski isimleri de katıldı.
DP İl Başkanı Ali Biliz ve yöneticilerin yanında, siyasete CHP’de devam eden Turhan Tayan ile AK Parti İl Yönetim Kurulu Üyesi olan Feridun Özyüksel de son yolculuğunda Camcı Mümin’i yalnız bırakmadılar.