Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Dağdan gitti, Doha çölünde dev metro tünelleri açıyor!

Adı Mehmet Ali Yılmaz. 2014 yerel seçiminde MHP Keles Adayı olan Metin Tekin Yılmaz’ın küçük oğlu. Onu, “Besaş’ın ve Tarım A.Ş.’nin genel müdürü Mustafa Bektaş’ın bacanağının oğlu” diye tanıtmak da mümkün.

Keles Kocayayla’da Yörük-Türkmen geleneklerine göre düğün planlamıştı, ama kına gecesi darbe girişimi olunca her şey değişti. 

Orta yaş kuşağı altında, genç kategorisinde makine mühendisi olan Mehmet Ali Yılmaz daha önce Rusya ve Cezayir’de önemli projelerde yer aldı.

6 aydır da…

2022 Dünya Kupası için evsahibi olarak hazırlıklara başlayan Katar’ın başkenti Doha’da çalışıyor.

Dahası…

Doha Metrosu’nun gold hat denilen en büyük ve en önemli hattının inşaatını üstlenen konsorsiyumda mekanik saha mühendisi olarak görev yapıyor.

Tamamı çölün altında olmak üzere iki yönlü 40 kilometrelik tünel yapıyorlar. 4 hattan oluşan metronun toplam uzunluğu bittiğinde 200 kilometreyi bulacak. Projede yine tamamı yeraltında 100 istasyon olacak.

Dağdan yetişip Doha çöllerinde tünel açan genç bir makine mühendisi olarak yaptığı işi anlatırken heyecanlıydı:

“Konsorsiyumumuz ALYSJ-JV adını taşıyor. Yunan ve Hindistan firmaları ile birlikte Türkiye’den Yapı Merkezi ve STFA var. Ben de Yapı Merkezi’ndeyim.”

Şu an çalıştığı istasyonda 3 Türk olduklarını, diğer çalışanların Hintli, İngiliz, Yunan olduğunu vurguladı.

Dağdan gidip çalıştığı projeyi de şöyle anlattı:

“Katar şu anda 2022 Dünya Futbol Kupası için hazırlanıyor. Fakat asıl hedef 2030. Çünkü 2030 Katar’ın vizyon projeleri için hedef yılı.”

O nedenle…

Görünüşteki Dünya Kupası hazırlığına karşın, proje hedeflerinin asıl 2030 olduğunu söyledi. Çalıştıkları gold hat için de, “4.5 milyar Dolar bedelle Doha metrosunun bir kerede en büyük ihalesinin yapıldığı proje” dedi.

Sözleşmeye göre…

Kelesli Mehmet Ali Yılmaz’ın mekanik saha mühendisi olarak tünellerinde ve istasyonlarında çalıştığı metronun gold hattı 2018 yılında bitirilip teslim edilecek.

Fakat…

Doha’da metro işleri 2030 yılına kadar tüm hızıyla devam edecek.
 

3 yazılımla çalışan Bursaray’a 45 milyon Euro gerek!

 

Tartışmaya bile gerek yok: Bursa ulaşımının omurgası Bursaray’dır. Ulaşım için çok önemli olan proje, kentin olanakları ölçüsünde etaplar halinde büyüyor. Büyürken de bazı sorunlar ortaya çıkıyor.

Nitekim…

Raylarda 4 farklı araç olduğunu, fakat sistemi kendi vagonuna göre kuran firmanın hazırladığı yazılımla farklı araçların uyuşmadığını, bu nedenle sık sık sorunlar yaşandığını 19 Ocak 2017 günü bu sütunlarda dile getirdik.

Bunun üzerine…

Büyükşehir Belediye Başkanı Raylı Sistemler Danışmanı Taha Aydın aradı ve çok çarpıcı bilgiler verdi.

Söze…

“Sistemde 4 farklı aracın olduğu doğrudur” diye başlayıp, ortak sürüş sistemi olduğunu vurguladı ve şunu söyledi:

“Bursaray’da 3 ayrı şirketin yazılımı var. Bu programlar birbirlerine köprüyle bağlı. Yani, 3 ekranda sistem kontrolü yapılabiliyor, tek ekranda görülemiyor.”

Bunun yansımasını şöyle açıkladı:

“Metroda araçlar arası süreyi 3 dakikaya indirebiliyoruz, fakat elimizde yeterli araç olduğu halde 2 dakikaya inemiyoruz.”

Şurası çok önemli:

“3 yazılımın ve ekranların birleştirilmesi lazım. Fakat tek ekran için yazılımı yenileyip 40 kilometreyi bulan kabloların tümünü yeniden çekmek gerekiyor. Bunun da 45 milyon Euro maliyeti var.”

Ardından…

“Yapılırsa elbette çok iyi olur, fakat acil görmüyoruz” dedi ve şunu da ekledi:

“Bursaray’ın şu anki kapasitesi 3 dakikada bir araç geçmesine yetiyor, ama ileride yetmez ve 2 dakikaya inmesi gerekir. O dönem gelene kadar da bütçe ayırıp yazılımı yenilenebilir.”

 

Atatürk Meydanı’na muhalefet desteği
 

Necati Şahin yıllarca İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı olarak kent için proje üretti. 2014 yerel seçiminde CHP Büyükşehir Adayı oldu. Seçimden bu yana Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye sosyal medya yoluyla muhalefet ediyor.  

Buna karşın…

Atatürk Meydanı projesini olumlu bulup destek verdiğini Twitter’dan açıkladı.
 

Ali Koyuncu’nun istifasına Bakan Çelik açıklık getirdi

 

AK Parti Mustafakemalpaşa İlçe Başkanlığı sonrası 2007’de AK Parti Bursa Milletvekili seçilen Ali Koyuncu tarımın içinden gelen bir siyasetçi.

Milletvekilliği sona erdikten sonra siyasetten ve Faruk Çelik’ten kopmadı. Özellikle, Çelik’in Şanlıurfa Adaylığı sürecinde Bursa’ya hiç gelmeden çalıştı, tarım kesimiyle bağlantılarını sağladı.

Mart ayında, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik’in yanında Müşavir olarak göreve başladı. Geçen hafta da sürpriz bir şekilde istifa etti.

Siyasette bu tür sürprizler genellikle spekülasyonlara yol açıyor. Koyuncu’nun ayrılmasını da bazı çevrelerde farklı yorumladı.

Bu durumu…

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik’e sohbet sırasında sorduk.

Önce güldü ve “Bursa’daki spekülasyonlara şaşırıyorum, her işin altında bir şey aranıyor” dedi ve şunu söyledi:

“Ali Koyuncu tarım konusunda pratikte bilgi sahibi. Şanlıurfa’da ve tarım kesimleriyle yaptığımız toplantılarda organizasyon anlamında çok katkısı oldu. O nedenle kendisine teşekkür ederim.”

Şunu açıkladı:

“Milletvekilliği bittiğinde emeklilik süresi dolmamıştı. Müşavir olarak çalışıp o süreyi doldurdu. Milletvekili emekliliğine hak kazandığı için de kendi şartları açısından ayrıldı. Hepsi bu.”

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X