Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Eksik kalan heyecan: Dağ Yolu Tüneli açıldı, ama Kapıkaya gündemde değil!

Köşe Yazısını Dinle

İhalesi… Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü tarafından 22 Mart 2017’de yapıldı. 22 Nisan 2021’de ikmal ihalesi oldu. 16 Mayıs 2024’te de üçüncü ihale gerçekleştirildi.

İlk ihale açık ihaleydi, sonrakiler 21B denilen davet yöntemiyle yapıldı.

Gerçi…

Toprak kayması yaşanınca tünel içinde yöntem değişti, çıkışa da heyelan tüneli eklendi, ama son tamamlama ihalesi ilk ihalenin 3 kat bedelle yapıldı.

Aynı yerde…

15 ay içinde gerçekleşen 3 ihale, doğal olarak maliyeti de arttırdı.

Gerçi…

Geçmişte Karayolları 14. Bölge Müdürü olarak Bursa’da görev yapan

Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu açılış konuşmasında dil sürçmesi olsa gerek,  “Keles ve Orhaneli Yolu” vurgusu yaptı, ama bu yol ve tünel Orhaneli, Büyükorhan, Harmancık’a ulaşım sağlıyor. Oradan da Balıkesir ve Kütahya’ya alternatif ulaşım fırsatı veriyor.

Keles Yolu ise, Doğancı Barajı’nın yanından ayrı yol olarak devam ediyor.

Yine de…

Yöre insanının 40 yıllık hayali olan Dağ Yolu Tüneli’nin, ya da Doğancı Tüneli’nin bitirilip 9. Yılında da olsa açılması sevindirici.

Fakat…

AK Parti Bursa Milletvekili olarak parlamentoda bulunan Mustafa Varank’ın bile hafta sonu tatilinden fedakârlık yapıp katıldığı açılışta dağ yolunun en zorlu etabını oluşturan Kapıkaya geçişinin hiç gündeme gelmemesi dikkat çekici.

Oysa…

Kapıkaya projesinin hazır olduğu ve raflarda beklediği biliniyor.

Eğer…

“Bu kadar masraf bu yola ve yöreye değmez” diye düşünülmüşse, AK Parti’nin en yüksek oy oranlarına dağ yöresinde ulaştığı unutulmamalı.

Karadeniz’de kilometrelerce uzunlukta tünel açıp delmedik dağ ve tepe bırakmayanlar böyle düşünüyorsa, fena halde yanılıyorlar.

Bir de…

Bakan Uraloğlu’nun günlük 9 bin araç geçişi açıkladığı tünelin birer şeritli gidiş-geliş olarak yapılması var.

Keşke bu yol ve tünel il yolu statüsü ve standardıyla ikişer şeritli bölünmüş yol olarak yapılsaydı.

 

Hızlı tren ve metroda hedefler geriledi

Umutluyduk… Programlarında 2026 yer alsa da, Eylül 2024’ten beri hızlı tren ve Şehir Hastanesi Metrosu için 2025 sonu hedefi veren Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun açıklamalarını önemsedik.

Gerçi…

Dış kredili hızlı tren ilerliyor, ama metro müteahhidinin bitirme niyeti yok.

Gelin görün ki…

Uraloğlu 2 proje için de hedef tarih olarak 2026’yı işaret etti.

Hızlı trende 2027, metroda daha da sonraya hazır olmak gerek.

 

İnşaatı 9 yılda bitebilen ‘yol hikayesinin’ başlangıcı da maceralı olmuştu

2004’te… AK Parti Bursa Milletvekili seçildiği dağ yöresi için adeta tek başına ordu gibi çalışan; Orhaneli, Keles, Harmancık, Büyükorhan’da ayak basmadık köy ve yayla bırakmayan Faruk Anbarcıoğlu en çok yol için mücadele etti.

1 Mart 2004’te…

58 kilometrelik Bursa-Orhaneli yolunda genişletme çalışmaları başlayınca, Karayolları’nın bağlı olduğu dönemin Bayındırlık ve İskan Bakanı Zeki Ergezen’e yazıyla başvurdu.

Yazıda…

Yolun; Orhaneli, Büyükorhan, Harmancık’ın yanında Kütahya’nın Tavşanlı, Emet, Hisarcık, Simav ilçeleriyle Balıkesir Dursunbey’e ulaşım sağlayacağını vurgulayıp teşekkür etti.

9 Temmuz 2004’te…

Bursa-Keles ve Bursa-Orhaneli-Büyükorhan-Harmancık yollarının il yolu statüsüyle 2005 yatırım programına alınması için yine Ergezen’e başvurdu.

Bugünkü dağ yöresi yolları da onun çabasıyla yapıldı.

 

İstanbul-Antalya yolu dağdan geçecekti

Karayolları… 1982’de İstanbul-Antalya yolunun Bursa-Orhaneli-Büyükorhan-Harmancık üzerinden Kütahya ve Afyon’a ulaşmasını planladı.

Projeyi…

2002’de AK Parti Bursa Milletvekili seçildiğinde Faruk Anbarcıoğlu’na anlattık. O da, 4 Ekim 2005 tarihli yazıyla dönemin Bayındırlık ve İskan Bakanı olan Faruk Nafiz Özak’ın gündemine taşıdı.

O tarihte…

İstanbul-Bursa hızlı feribot seferlerinin başladığını da anımsatarak yolun 2006 programına alınmasını önerdi.

Bugün maalesef unutuldu.

 

Bursa’nın kadın girişimcileri yerel üretimleriyle turizme kazandırılıyor

Son dönem… Hiçbir yerde olmayan tarihi mirastan geleneksel kültüre farklı özelliklere sahip olmasına karşın hak ettiği yeri bulamayan Bursa turizmi için anlayış değişikliği adımları atılıyor.

Başta…

Büyükşehir Belediyesi ve Bursa Turizm Platformu’nun öncülük ettiği, Bursa Valiliği ve İl Kültür Turizm Müdürlüğü’nün de yer aldığı yeni turizm modeli için önemli bir sayfa da kadın girişimcilere açılıyor.

Bu kapsamda…

TÜRSAB Güney Marmara Başkanı Murat Saraçoğlu ile Bursa Kadın Girişimci Üretim ve İşletme Kooperatifi arasındaki görüşmede Bursa turizmi için gitişimci kadınların yapabilecekleri ve işbirliği görüşüldü.

Hedefte ise…

Kadın girişimcilerin turizmde daha aktif yer almalarıyla, yerel üretimin turizmle buluşturulması var.

Bu yolla…

Hem turizme çeşitlilik gelecek, hem bölge ekonomisine katkı sağlanacak.

 

Tarih kokan sokaklarda ‘Devrim’ yolculuğu

Mudanya… Çok zengin tarihe sahip. İlçe merkezinde de, başta Girit Mahallesi olmak üzere tarih kokan yerleşimler var.

İşte…

Trafiğe kapalı olan bu tarih kokan sokaklarda Mudanya Belediyesi özel bir ulaşım aracının devreye soktu.

Devrim adı verilen elektrikli aracın ilk sürüşünü de Mudanya Belediye Başkanı Deniz Dalgıç o dar sokaklarda keyifli bir yolculukla yaptı.

1 adet yorum var

Bir adet yorum var

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X