Bu sütunların okurları biliyor… Karayolları 14. Bölge eski Müdürü Turgay Mesci’nin tespitini 7 Ekim 2017 günü “Erken uyarı: 4 OSB var, otoyolla bağlantıları yok” başlığıyla duyurduk.
Yazıda…
Yapımı süren otoyolun Bursa-İzmir bölümünde Bursa Çevre Yolu’ndan Karacabey’e kadar kavşak ve bağlantı yolu yer almadığı anımsatılıp; bölgede Tekstil OSB, Deri OSB, KOTİYAK ve TEKNOSAB gibi 4 kritik sanayi bölgesinin otoyol bağlantılarının olmaması sorgulanıyordu.
Hatta…
Proje tamamlanmadan revize edilmesi uyarısı yapılıyordu.
İşte…
Karacabey Belediye Başkanı Ali Özkan da otoyol projesini eline aldığında, ileride ciddi ulaşım sorunlarına yol açabilecek bu eksiği görünce harekete geçti.
Öncelikle de…
Otoyol projesini ve yapımını yöneten Bursa Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürlüğü’ne başvurdu.
Böylece…
Karacabey Belediyesi ile Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürlüğü arasında bir dizi görüşme ve toplantı başladı. Hatta, proje mühendisleri yol güzergahı ve TEKNOSAB’ın kurulacağı arazide incelemelerde bulundular.
İşte…
O görüşmelerde ele alınan konuları Karacabey Belediye Başkanı Ali Özkan şöyle açıkladı:
“Otoyol projesini incelerken şunu gördük. Sınırı otoyola dayanan ve akıllı fabrikaların üretecekleri ürünleri dünyanın dört bir yanına ihraç edecek TEKNOSAB’ın otoyolla bağlantısı yok.”
Ardından…
Aynı bölgedeki Deri OSB, Tekstil OSB ve KOTİYAK’ın da otoyolla bağlantılarının olmadığını vurgulayan Özkan gelişmeyi şöyle aktardı:
“Yaptığımız toplantılarda, TEKNOSAB bağlantısı üzerinde çok duruldu. Sonunda da proje revizyonuyla Bursa Teknoloji OSB Otoyol Kavşağı’nın yapılmasına karar verildi.”
Projeye eklenecek kavşağın yapılacağı yeri de açıkladı:
“Bursa’dan Karacabey yönüne gelişte otoyol üzerindeki V18 kodlu Taşpınar Viyadüğü’nün batısında bir kavşak yapılacak. Yeni sanayi bölgelerine bağlantı bu kavşaktan sağlanacak.”
Görülen o ki…
Karacabey Belediye Başkanı Ali Özkan’ın tam zamanında girişimi ve takibiyle 4 OSB’nin yer aldığı bölgeye otoyoldan bağlantı sağlayacak kavşak projeye eklenmiş ve eksik de giderilmiş.
Otoyolun girişini kapattığı araziler de sorun
Karacabey Belediye Başkanı Ali Özkan yapımı süren otoyolun Karacabey’de yol açtığı sorunlara dikkat çekerken iki nokta üzerinde durdu:
Bir…
“Otoyol projesinden etkilenen taşınmazların mülkiyet kayıpları var. Bireysel mağduriyetleri minimuma indirmek gerekiyor.”
İki…
“İmar planı yapılmış bazı araziler otoyolla çakıştığı için kullanılamaz hale geldi. Ayrıca, otoyola cepheli arazilerin girişleri kapatıldı, tarımsal amaçlı kullanılan yollar da otoyolun altında kaldı.”
İkinci erken uyarı: Yük treni trafiği Mudanya Yolu’nu felç eder!
Bursa’da halen devam eden yatırımlar arasında kamuoyu en çok demiryolu projesini merak edip izliyor .
Aslında…
İhale edilen bölümün ödeneği tünellerde bitse de, çalışmaların başlamasıyla yeniden umut verir hale gelen demiryolu iki ayrı projeden oluşuyor.
Birincisi…
Aralık 2012’de Bursa Garı olarak belirlenen Mudanya Yolu’ndan Balat’a girişteki noktada temeli atılan hızlı tren.
Proje…
Bölgenin ulaşım sistemlerini tümden etkileyeceği için, Bursaray’ı hızlı trenle buluşturacak uzatma projesi hazırlığı şimdiden başladı.
İkincisi…
Balat girişindeki hızlı tren istasyonu viyadük üstüne planlanırken, yük treni istasyonu rayların zemine indiği dereye doğru olan bölgede düşünülüyor.
Ne var ki…
Mudanya Yolu’nun trafik yoğunluğu zaten çok fazla. Özellikle yazları ciddi sıkıntılar yaşanıyor. En çok da Geçit ve Bademli kavşakları arası sıkışıyor.
İşte…
Yoğunluğu böylesine fazla olan Geçit-Bademli kavşakları arası trafiğine bir de trene yük getiren kamyonların girmesini bu yol kaldıramaz.
O bakımdan…
Yük treni projesinde acilen revizyona gidilerek, istasyonun Balat’a değil daha ileride otoyola yakın bir bölgeye alınması gerekiyor.
Hatta…
En uygun yer olarak TEKNOSAB gözüküyor ki, oradaki istasyon sanayiye taşıma kolaylığı da sağlar.
Mudanya Yolu’nda viyadük düzenlemesi
Hızlı tren Bursa İstasyonu’nun yapılacağı Mudanya Yolu’ndan Balat’a giriş noktasında viyadük inşaatına yeniden başlandı.
Arazi eğimi nedeniyle yerden yüksekte olacak istasyonu taşıyacak viyadük ayaklarının yapımı için, Mudanya Yolu trafiğinde geçici düzenlemeye gidiliyor.
Buna göre…
Viyadük ayaklarının yapıldığı noktada araç geçişleri bir süre, karşılıklı tek şeritten verilecek.
Lise öğrencisiyken başladılar, 29 Ekim’de Uludağ’a yürüyorlar
Henüz lise öğrencisiydiler… 10 arkadaş, Cumhuriyetin 50. yılı etkinlikleri sırasında kendi etkinliklerini planladılar ve Cumhuriyet için Uludağ’ın zirvesine yürüdüler.
Sonrasında…
Her 5 yılda bir 29 Ekim geldiğinde Uludağ’a yürüyüşü tekrarladılar.
44 yıl önce 10 liselinin başlattığı gelenekte şimdi 2 kişi kaldılar. Biri, dünyanın çevresinde defalarca tur atan Bursa’nın yetiştirdiği maraton koşucusu Süleyman Sılacı, diğeriyse Ankara bürokrasisinde önemli görevlere yükselen Raif Çakır.
İki arkadaş bu kez Cumhuriyetin 94. yılında yarın yine Uludağ’a yürüyecekler. Gerçi geçen yıllar içinde hayli eksildiler, ama bu kez yanlarında Yıldırım Belediyesi’nin desteği var.
Rektör Ulcay’a by-pass ameliyatı
Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Ulcay önceki gün Tıp Fakültesi Hastanesi’nde önemli bir kalp ameliyatı geçirdi.
Kulağımıza gelen haberlere göre, Prof. Dr. Ulcay’ın kalbine giden ve tıkalı olan 5 damarı by-pass ameliyatıyla değiştirildi. Rektör’ün ameliyat sonrası bakım ve tedavisi sürüyor.
Bursa’nın ulaşımı masaya yatırılıyor
Bursa’da son dönemlerde herkesi etkilediği için çok konuşulan ulaşım sorunu bugün masaya yatırılıyor.
TMMOB’un düzenlediği ve Akademik Odalar Birliği Yerleşkesi’ndeki oturumların ilkinde ulaşım planı ve trafik, ikincisinde toplu taşıma ve raylı sistem, üçüncüsünde Bursa için ulaşım önerileri ele alınacak.