Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Geceden sabaha bitecek çalışma kavşaklara yeni düzen getirecek

Aslında… Sorun Bursa’ya özgü değil. Dünyanın tüm metropol kentlerinde günlük yaşamı etkileyen en önemli sorun olarak trafik ortaya çıkıyor.

Bursa’da bu sorunun biraz daha fazla hissedilmesinin de farklı nedenleri var. Bunların başında kentin hızlı büyümesi, nüfusun hızlı artması, araç sayısının nüfustan da hızlı artması gibi etkenler öne çıkıyor.

Ne yazık ki…

Her şey hızlı artarken, uzun yıllar yollar aynı kaldığı için Bursa trafik sorununu ağır hisseden kent haline geldi.

Nitekim…

Bugün itibarıyla göreve geleli 58 gün olan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da önceliğini kent içi trafik sorununa verdi.

1.-yazi-icin-(c)-buyuksehir-belediye-baskani-alinur-aktas,-olay-tv,-her-acidan.jpgSeçime 15 ay kalması, ulaşım ve trafikle ilgili büyük yatırım yapılmasını engelleyen bir durum.

O nedenle…

Başlamış yatırımların tamamlanması için yeni planlama yapılırken, Aktaş gündemine kentin ana ekseni olan Doğu-Batı güzergâhında, yani Kestel-Görükle hattına küçük dokunuşlarla rahatlama sağlatacak projeleri aldı.

Gerçi…

28 Aralık Perşembe günü küçük dokunuşlarla kavşaklarda yeni düzenlemeler yapacağını bu sütunlarda duyurmuştuk. O küçük dokunuşların nasıl olacağını Olay TV’de konuk ettiğimiz Her Açıdan programında Başkan Aktaş açıkladı.

Söze de şuradan başladı:

“Mali durumumuz nedeniyle büyük kamulaştırma şansımız yok, ama Acil Eylem Planı kapsamında bazı adımlar atmamız gerekiyor.”

Eldeki emsal uygulamaya dikkat çekti:

“Recep Altepe Başkanımız döneminde Orhaneli Kavşağı’nda yapılan düzenleme yüzde 35 iyileştirme getirdi.”

Ardından…

“Buradan hareketle 25 kritik nokta belirledik, bunun 13’ü kavşak” dedi ve izlenecek yolu açıkladı:

“Günlerce sürecek çalışmalar yerine, gece vakti başlayıp gün ağarana kadar biten çalışmalar yapılacak.”

Gerekçesi şu:

“Bursa 7 gün 24 saat yaşayan bir şehir. Akışı durduramayız. Yoksa yaşam durur. Onun için seçime kadar küçük dokunuşlarla çok hızlı hareket etmemiz gerekiyor.”

Şunu da ekledi:

“Tabi, bütün işler bu şekilde planlanmadı. Aralarında 2, 3, 5 hafta sürecek çalışmamlar var. Hatta seçime kadar sürecek planlamalar var.”

Süre şu:

“1 Aralık 2017’den 31 Aralık 2018’e kadar 13 aylık bir plan yaptık.”

Hedefi şu:

“13’ü kavşak olan 25 noktada yapacağımız uygulamalarla şehir trafiği yüzde 30 ile 45 arasında rahatlayacak.”

 

Esentepe akıllı kavşak, diğerleri genişletme

 

Trafiği kesmeden, geceden kadar sürecek çalışmalarla kavşaklara küçük dokunuşlar planlayan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş düzenleme önceliklerini açıkladı:

“İzmir Yolu’nda Küçük Sanayi Gül Kavşağı ile Mudanya ve Orhaneli kavşaklarında şerit genişletilecek. Gökdere’deyse Ankara Yolu girişi genişletilecek.”

İlk çalışmaysa şu:

“Esentepe Kavşağı akıllı kavşağa dönüştürülecek. Çevre Yolu’nda, Şehir Hastanesi önündeki Doğanköy Kavşağı bağlantıları bitirilecek.”

 

“Yanlış kentsel dönüşüm trafiği etkiler”

 

Trafik sorununun tek nedeni yok elbette. Bu noktadaki önemli etkenlerden birine Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş dikkat çekti:

“İmar ya da yanlış kentsel dönüşüm uygulamaları şehir trafiğini etkiler. Örneğin 5 katlı binayı yıkıp 15 katlı yaparsanız karşınıza trafik sorunu çıkar.”

Bu noktada…

Ana amacının kentin ana ulaşım aksı olan Ankara-İzmir güzergâhını akıcı hale getirmek olduğunu vurgulayan Aktaş, trafikteki çok yoğun saatlerin de normalleştirileceğini söyledi.

 

Raylı sistem için 12 milyon Euro’luk yatırım var, fazlası yok!

 

4.-yazi-icin-buyuksehir-belediye-baskani-alinur-aktas.jpgBüyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, trafiğin tıkandığı noktalarda ve kavşaklarda küçük dokunuşlarla yapılacak iyileştirmeler yanında, raylı sistem için de iyileştirici formüller üzerinde çalıştıklarını açıkladı.

Bu adımları…

“Ek seferler ve ek vagonlarla” attıklarını ifade eden Aktaş şuna dikkat çekti:

“Günün pik saatlerinde dünyanın her yerinde sıkıntılar yaşanıyor. Bizim günün her saatinde insanların metro ya da tramvaya rahatlıkla binebilecekleri ortamı ve kaliteyi yakalamamız gerekiyor.”

Şunun altını çizdi:

“Daha fazla kişiye aracıyla yola çıkmak yerine toplu taşımaya teşvik etmeliyiz. Bunu da fiyatla ve konforla cazip hale getirerek yapabiliriz.”

Raylı sisteme yeni yatırım olup olmayacağını sorduğumuzdaysa şu cevabı verdi:

“10-12 milyon Euro’yu bulan yatırımlarımız olacak. Fakat sistemde 3 tip vagon çalışıyor, bunları tek tipe dönüştürmek ya da kısa vadede benzer şeyler yapabilmek mümkün değil.”

İstediği şu:

“Kaliteli bir ortamda yolculukların yapılmasını sağlayabiliriz. Kapılarda sıkıntıların yaşanmadığı, istasyonlarda insanların rahatsız olmadığı, asansörlerin düzgün çalıştığı, engellilerin mağdur olmadığı, yolcuların ihtiyaçlarını karşılayabildiği, otoparkına da aracını bırakabildiği bir noktaya gelmeliyiz.”

 

Metroyla birlikte gidip gelen taşımaya izin yok

 

Kaliteli ve sağlıklı ulaşım vurgusunu yineleyen Büyükşehir belediye Başkanı Alinur Aktaş ulaşım sistemi ardına önemli bir açıklama yaptı:

“Metroya paralel yolcu taşıyan ulaşım sistemi sağlıklı değil. Kimsenin pazarını kesmek için söylemiyorum, ama otobüs ve minibüs gibi araçların metroyla birlikte gidip gelmelerine artık izin vermeyeceğiz.”

İşareti şu:

“Artık Doğu-Batı yönü yerine Kuzey-Güney ekseninde sefer yapabilecekler, yani metroya yolcu taşıyacaklar.”

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X