Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Hızlı trende umut veren haberler: 2025 Cumhuriyet Bayramı’nda biner miyiz?

Köşe Yazısını Dinle

Gerçi… Bu satırların takipçileri anımsıyorlar, ama son gelişmeleri aktarmadan bir kez daha tekrarlamakta yarar var. Çünkü, hep birlikte anımsamış oluyoruz.

1992’de…

O günkü proje adıyla, Bandırma-Bursa-Ayazma hattıyla Bursa’ya tren geleceğini ilk duyurduğumuz haberden bu yana 31 yıl geçti.

Proje…

Uzun süren nereden geçeceği tartışmalarından şantiye aşamasına gelemedi.

Sonra…

2012 yılında Yüksek Hızlı Tren adıyla Mudanya Yolu’nda, Geçit’ten Balat’a girişte temel atılırken, güzergah Bursa-Bilecik olarak projelendirildi. Zemin sorunları çıkınca Bursa-Yenişehir-Osmaneli’ye dönüldü.

Derken…

Projenin adından yüksek gitti, yüksek standartlı demiryolu hattı adıyla hızlı tren projesi ortaya çıktı. Bandırma hattının eklenmesiyle 1992’deki ilk hedef yeniden projeye girdi..

Kısa özeti şunun için tekrarladık:

Bursa 31 yıldır tren bekliyor. 2012’den beri de, başlamış inşaatın bitmesi ve hızlı trene kavuşma hayaliyle yaşıyor.

Geçen süreçlerde…

Hep heyecanlandık, pek çok kez umutlandık, fakat her defasında karamsarlığa kapıldık, “Temeli atılan proje 11 yıldır nasıl bitmez?” tepkisi gösterdik, siyasiler ne zaman bitiş hedefi açıklasa “2030’a razıyız” dedik.

Şimdilerde…

Bursa’Osmaneli’nde Ankara-İstanbul hattına bağlayacak hızlı tren projesinden yine umut veren haberler geliyor.

Bu kez…

Proje dış kredili olduğu için, işin gerçekten hızlandığı yönünde bilgiler var.

Örneğin…

Yenişehir-Osmaneli hattında kazı ve destekleme çalışmalarının yüzde 75’e ulaştığı, betonlamanın yüzde 20’yi aştığı, 10 tünelden kısa olan 4’ünün nihai betonlamasının yapıldığı, 3’ünün kazı ve destekleme çalışmalarının bitirildiği bilgileri kulağımıza geldi.

Yine…

2024’te tünel, viyadük, köprü, altyapı çalışmalarının bitmesi; üstyapı ve elektronik sistemlerin ardından 29 Ekim 2025 Cumhuriyet Bayramı’nda test sürüşlerini başlaması bekleniyor.

Osmaneli’nde ‘tünelde son 550 metre’ heyecanı

Görüne n o ki… Müteahhit firma Osmaneli-Yenişehir-Bursa-Karacabey-Bandırma hızlı tren hattında çakışma temposunu arttırdı. 2025 sonu hedefiyle şantiyeler yoğunlaştı.

Projede…

Umutları arttıran bir paylaşım da, Osmaneli Belediye Başkanı Münür Şahin’den geldi:

“İlçemizin altından geçen 3 bin metrelik tünelin büyük bir bölümü tamamlanmış durumda. Son 550 metrelik kısmını da yılsonuna kadar bitireceğiz.”

Metroda son durum: Geçit’te çalışma hızlandı, ama eylülde bitmesi zor

Anlaşılır gibi değil… Ulaştırma yatırımlarında Bursa resmen bitmeyen inşaatlar kenti haline geldi.

31 yıldır konuştuğumuz ve 11 yıldır devam eden hızlı tren inşaatından vahim bir tablo Şehir Hastanesi Metrosu inşaatında yaşanıyor.

Nedense…

Geçit’te 1 kilometrelik mesafede altyapı deplasesi de 15 aydır bitmedi. Geçit esnafı battı, işyerleri kapandı. Yolu kullananlar da sabah-akşam çile çekiyor.

İşin uzaması…

Ulaştırma Bakanlığı’nı harekete geçirdi. Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün sık sık gelip müteahhidi sıkıştırma toplantıları yapıyor.

Nitekim…

Müteahhit firmanın eylül sonu yolu eski haline getirme sözünü duyurduk. O sözden sonra Geçit’te çalışma hızlandı, ikinci kule vinç kuruldu, tünel beton perdelerinde gözle görülür ilerleme var.

Fakat…

İnşaatı hızlanmış olsa da 1 ayda yol açılabileceğe benzemiyor. İşi bilenler yıl sonuna işaret ediyorlar.

Tarihi camiye Vakıflar eli değdi

Gemlik’te… Halk arasında Yeni Cami olarak anılıyor. 19. yüzyılda Rum Kilisesi olarak inşa edilen mübadele sonrası 1922’de camiye dönüştürülen tarihi Balıkpazarı Camii kapsamlı bir restorasyondan geçti.

Vakıflar Bölge Müdürlüğü’nün gerçekleştirdiği başarılı restorasyon sonrası da, cuma namazıyla birlikte Gemlik halkı için yeniden ibadete açıldı.

Adalet arıyorlar: Ellerinde sigorta girişi var, ama emekliliğe sayılmıyor

Her gün… Sosyal medya hesaplarımıza onlarca mesaj geliyor. Kendilerini staj mağdurları olarak görenler, yaşanan adaletsizliğe tepki gösterip düzeltilmesini istiyorlar.

Konu şu:

Meslek Okulları’ndan mezun olanlar staj için işyerlerinde çalışmaya başlarken sigortalı oluyorlar. O nedenle, her birine sigorta numarası veriliyor ve yine SGK kartı taşıyorlar.

Fakat…

EYT yasası çıkarılırken, sigortalılığı stajla başlayanlar kapsam dışı bırakıldı ve onların sigorta başlangıç tarihleri emekliliklerine esas alınmadı.

İşte…

Bu sorunu Bursa’da 20 bin, Türkiye’de 240 bin kişi yaşıyor. Ellerindeki sigorta kimliklerinde staj başlangıç tarihleri belli olmasına karşın EYT’den yararlanamayan staj mağdurları şimdilerde adalet arıyorlar, Ankara’ya seslerini duyurmaya çalışıyorlar.

Tek istedikleri, haksızlığın giderilmesi.

Yaren Leylek-Adem Amca dostluğu film oluyor

12 yıl oldu… Yaren Leylek her bahar göçten dönüp Karacabey’in Uluabat kenarındaki köyü Eskikarağaç’ta balıkçı Adem Amca’nın kayığına konuyor.

Doğa ve kış fotoğrafçısı Alper Tüydeş sayesinde öğrendiğimiz bu dostluk belgesellere konu oldu, dünyada ilgi gördü.

Şimdi de…

Yaren-Adem Amca dostluğu sinema filmi oluyor. Başrollerini Buğra Gülsoy ile Hande Doğandemir’in oynayacaklar filmin çekimleri Karacabey ve Eskikaraağaç’ta.

2 adet yorum var

2 adet yorum var

  1. Tır , Kamyon , traktör, biçerdöver aynı yolu kullanıyor. Acilen
    Bursa Ankara ve Bursa Karacabey Bandırma tren hatları bitirilmeli. Tüm siyasi partiler bu sorunu çözmeli. Yollar bu yükü kaldırmıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X