Tekrar tekrar yazıyoruz… Hızlı trenin Bursa-Yenişehir hattı için 23 Aralık 2012 günü Balat’ta temel atıldığında, hedef 2016 yılında devreye girmesi olarak açıklandı.
Ne var ki…
İnşaat hattında hesapta olmayan gelişmeler yaşandı. Farklılıklar oldu. İhaleye çıkılan bedel de tünellerin inşaatında bitti.
Dahası…
Yenişehir’den öteye olan bölüm için proje bile hazırlanamadı. Üstelik arşivimizden sayabildiğimiz kadarıyla 5 kez güzergah değişikliği söz konusu oldu, hepsinde de heyelan başta olmak üzere çeşitli sorunlar ortaya çıktı.
Son olarak da…
Yenişehir’den sonrası için Bilecik bağlantısından vazgeçilip Yenişehir-İnegöl-Mezitler-Bozüyük güzergahı için proje ihalesine çıkıldığını ilk kez bu sütunlardan duyurduk.
Derken…
Kamu kurumlarının yıllık hesaplarını denetleyen TBMM KİT Komisyonu’nun dünkü toplantısında bir başka sorun ortaya çıktı. Daha doğrusu, hızlı tren inşaatını etkileyen ve ilgilendiren bir rapor komisyon gündemine geldi.
İşte…
TCDD hesaplarının denetleyen Sayıştay tarafından hazırlanan ve KİT Komisyonu’na gönderilen raporda özetle şunu vurgulanıyor:
“Hızlı tren Bursa-Yenişehir hattında ihaleye çıkılan projeyle yapılan imalat arasında farklılıklar var. Proje çok değiştirilmiş. Bu değişikliğin soruşturulması gerekir.”
Açıkça söylemek gerekirse…
TBMM KİT Komisyonu toplantısı sırasında TCDD hesapları görüşülürken ortaya çıkan Sayıştay raporu tam bir sürpriz oldu.
Biz de…
Komisyonda görev yapan MHP Bursa Milletvekili ve MYK Üyesi Necati Özensoy’a sorduk.
Şu cevabı verdi:
“Evet, toplantı sırasında Sayıştay’ın böyle bir rapor verdiği gündeme geldi. Ben de konuyu TCDD Genel Müdürü Sayın Süleyman Karaman’a ilettim.”
Şöyle devam etti:
“Sayın Genel Müdür bazı teknik bilgiler verdi. Gölbaşı’nın güneyinden geçilirken, DSİ sulama projeleri nedeniyle kuzeye dönüldüğünü, tünellerde teknik sorunlar çıktığını, projenin zorunlu değiştiğini anlattı.”
Konuya bakışı şu:
“Komisyon üyesi bazı arkadaşlar soruşturmaya gerek olmadığını düşünüyorlar. Fakat bu gibi konuların sonradan daha büyük sorunlara yol açmaması için soruşturmanın doğru olacağını düşünüyorum.”
Bursa’nın hızlı treni biraz yavaş!
TBMM KİT Komisyonu’nun dünkü toplantısında TCDD hesapları görüşülürken, hızlı tren Bursa hattı uzun süre konuşuldu.
Bu da…
KİT Komisyonu’nda üye olarak görev yapan MHP Bursa Milletvekili ve MYK Üyesi Necati Özensoy’un sorgulamasıyla oldu.
Dün toplantıyı konuşurken, Özensoy edindiği bir bilgiyi daha paylaştı:
“Hızlı tren her yerde ortalama 250 kilometre hıza sahip. Genel Müdür’ün soruma verdiği cevaptan, Bursa hattı hız limitinin 200 kilometre olduğunu öğrendim.”
Hızlı trende yeni rota: Mezitler değil, Ahı Dağı’nı dolaşacak
Hızlı trende Bursa-Yenişehir hattının temeli 23 Aralık 2012’de atarken, Yenişehir’den öteye olan bölüm için etüd çalışmaları devam ediyordu.
Geçen süreçte…
Bu bölüm için 5 ayrı arayış gündeme geldi. Güzergahın geçtiği zeminde karşılaşılan toprak kaymaları ve diğer teknik sorunlar nedeniyle Yenişehir hattının nereye bağlanacağına bir türlü karar verilemedi.
Son olarak…
Bilecik bağlantısının sağlanamayacağının anlaşılması üzerine Yenişehir-İnegöl-Mezitler-Bozüyük bağlantısı için proje ihalesine çıkıldığını ilk kez bu sütunlardan duyurduk.
Ne var ki…
MHP Bursa Milletvekili ve MYK Üyesi Necati Özensoy, dün yapılan ve TCDD hesaplarının ele alındığı TBMM KİT Komisyonu toplantısında ortaya çıkan yeni durumu şöyle aktardı:
“Yenişehir’den sonraki güzergahı sorunca, TCDD Genel Müdürü Sayın Süleyman Karaman bazı bilgiler verdi. Örneğin proje ihalesine çıkılan Yenişehir-İnegöl-Mezitler-Bozüyük hattında da sorunlar çıktığını söyledi.”
Sonra da yeni rotayı açıkladı:
“Sayın Genel Müdür’den aldığım bilgiye göre, hızlı tren Yenişehir’den sonra İnegöl’ün uzağından geçip Ahı Dağı’nın arkasından dolanacak ve Osmaneli’ne bağlanacak.”
Şunu ekledi:
“Zaten yıllar önce de Bandırma-Osmaneli demiryolu projesi gündemdeydi. Görünen o ki, değişik denemelerden sonra en başa dönüldü ve Osmaneli’ne karar verildi.”
Hızlı trenin 2016 hedefi hayal oldu!
Balat’ta 23 Aralık 2012’de hızlı trenin Bursa-Yenişehir hattının temeli atılırken hedef solarak 2016 tarihi açıklanmıştı. Ne var ki, Bursa-Yenişehir hattı inşaatı ödeneği tünellerde bitince durdu.
Yenişehir’den sonrası için de 11 Aralık 2014’te proje ihalesi yapıldı. Fakat ihale şartnamesi, kazanan firmaya proje için 18 ay süre veriyor. Bu süre 24 aya kadar da uzayabiliyor.
Yani…
Hızlı trenin 2016 hedefi şimdiden hayal oldu.
Anadolu Partisi kendi tanımladı: Yurtsever bir halk hareketi
Emine Ülker Tarhan liderliğindeki Anadolu Partisi bir yandan kuruluş ve örgütlenme çalışmalarını, diğer yandan seçim hazırlığını yürütüyor. Türkiye’de örgütlenilen il sayısı 60’ı aştı. Bursa’da 11 ilçeye ulaşıldı.
Dün…
Bursa örgütünün tanışma ve kaynaşma yemeği için Bursa’ya gelen Anadolu Partisi Genel Başkan Yardımcısı Türker Ertürk bizi de ziyaret etti.
Ziyarete…
Merkez Yürütme Kurulu’nun Bursalı üyesi Murat Demirhan’ın yanı sıra İl Başkan Yardımcısı Özlem Koç, İl Yönetim Kurulu Üyesi Yeşim Tekerden ve Nilüfer İlçe Başkanı Atilla Tekerden ile birlikte gelen Ertürk yurt gezileri gözlemlerini paylaşırken şunu söyledi:
“Doğu’da CHP’nin olmadığı bölgelerde örgütlendik. CHP’nin olduğu illerde de CHP’den bize toplu katılımlar var. Özellikle gençler çok ilgili.”
Tespiti şu:
“Emine Ülker Tarhan halkta karşılığı olan, güvenilir bir lider.”
Bu noktada…
Kuruluşu sırasında büyük ilgi gören Anadolu Partisi’nden sürekli reaksiyon beklendiğini, bunun da örgütlenmenin tamamlanacağı şubat ortasından itibaren gerçekleşebileceğini ifade etti.
Partiyi şu sözlerle tanımladı:
“Anadolu Partisi entelektüel ofis çalışması değil, halk hareketidir. Üstelik, sınıfsal paylaşım partisi de değil, doğrudan yurtsever bir halk hareketiyiz.”