Gerçi… Anlatırken bürokrasi deyip geçiyoruz, ama kendine özgü işleyişi olan bürokrasi içinde iş üreten bürokratların durumları da zor.
Bazen…
İş üretmenin bile sorunları olabiliyor ve beklenmedik gelişmelerle bürokratların sıkıntıya düştükleri oluyor, ama ilerleyen süreç yeni yollar açabiliyor.
Önümüzde işte böyle bir örnek var.
Öner Özgür Haziran 2012’de Karayolları 14. Bölge Müdür Vekili olarak Ankara’dan Bursa’ya atandığında, Bölge Müdür Yardımcıları olan İlyas Bulut, Bekir Koç, Mehmet Yazıcıoğlu ile birlikte kolları sıvadılar.
Bursa’nın ve sorumluluk bölgesindeki yolların iyileştirilmesi, sorunlu yerlerin çözülmesi için çok hızlı hareket ederek kısa sürede önemli projelere imza attılar.
O süreçte…
Özgür’ün başarısı nedeniyle İstanbul’a atanması bekleniyordu, fakat 2016’da sürpriz kararla Ankara’ya merkeze alındı. Ekipten İlyas Bulut’un Kayseri’ye, Bekir Koç’un da Konya’ya atamaları çıktı.
İlerleyen süreçte…
Öner Özgür yine bir ulaştırma hedefli kurum olan TCDD’de görev aldı ve Genel Müdür Yardımcısı olarak yatırımları üstlendi.
İlyas Bulut ise bugün için Türkiye’nin en prestijli ulaşım projesi kabul edilen Kuzey Marmara Otoyolu’nda Genel Müdür Yardımcılığı görevine getirildi.
Bugün de…
Bu büyük projenin tüm sorumluluğunu Genel Müdür pozisyonu yetkileriyle sürdürüyor, yolun tamamını yılsonunda açabilmek için gece-gündüz çalışıyor.
Öyle ki…
Bayramda ailesini görebilmek için Bursa’ya gelmeye bile zaman bulamadı.
Bursa’nın yolları için proje ve çözüm ürettikten sonra bugünün en büyük yol projesinde en önemli pozisyona gelen İlyas Bulut’la zaman zaman eski dost olarak sohbet ederiz.
Bayramdaki sohbetimizde de bayramlaşma ifadelerinden çok Kuzey Marmara Otoyolu’nu konuştuk. Onu dinlerken de projenin büyüklüğünü ve Türkiye’nin karayolu ulaşımı açısından önemini daha iyi anladık.
Gördük ki…
Salgın ve genel kriz eykisine karşın başında bulunduğu projeye tam odaklanmış ve hedeflenen sürede bitirmekten başka bir şey düşünmüyor.
Biz de…
Bursa’nın bir bürokratının böylesine büyük ve önemli projenin en yetkilisi olmasından mutluluk duyduk. Onun başarısından da Bursa adına pay çıkardık.
125 kilometresi açıldı, 70 kilometre yılsonunda
2016 yılında başlanan ve İstanbul, Kocaeli, Sakarya illerini kapsayan Kuzey Marmara Otoyolu’nu İlyas Bulut anlattı:
“4 gidiş ve 4 geliş şeritli yolun ana gövdesi 193 kilometre, ama bağlantı yolları ve kavşak kollarıyla 440 kilometreye ulaşıyor.”
Yapılan işleri de özetledi:
“268 milyon metreküp toprak işi, toplam 27 kilometre uzunluğunda 29 viyadük, 897 köprü ve menfez, toplam 28.5 kilometre uzunluğunda 4 şeritli 8 tünel yaptık. 12.5 milyon ton soğuk, 8 milyon ton sıcak asfalt döktük.”
Hedef şu:
“125 kilometre trafiğe açıldı, 70 kilometre ise Aralık 2020’de açılacak.”
Yasak özgürlüğü kısıtlıyor ama iyi yanı da var: Bayram kazasız geçti
Dikkatimizi… Yıllarını Karayolları’nda yol projeleriyle geçiren, bu sütunlarda da sık sık yol ve ulaşım uzmanı olarak görüşlerinden yararlandığımız Bursa Kent Konseyi Ulaşım Çalışma Grubu Başkanı M. Tözün Bingöl çekti.
Dedi ki:
“Eskiden bayram dönüşleri medyada trafik kazaları, ölü-yaralı bilançoları yayınlanırdı. Bu bayram sonu sokağa çıkma yasağını, pandemiyi konuştuk, ama trafik kazalarından hiç söz edilmedi.”
Ardından…
“Sokağa çıkma yasağı elbette kişilerin özgürlüğünü kısıtladığı için sıkıntılı, ama bu bayram iyi yanını gördük, 4 günlük sokağa çıkma yasağı trafik kazalarını unutturdu” dedi ve şu bilgiyi verdi:
“Bursa’da Ramazan Bayramı’nda sadece 10 trafik kazası oldu. Bu kazalarda 1 kişi yaşamını yitirdi, 3 kişi de yaralandı.”
Düşüncesi şu:
“Kısıtlama günlerinde kaza olması dikkat çekici, ama bu rakamlar Bursa gibi büyük kentte bu bayram neredeyse trafik kazası olmadığını gösteriyor.”
Türkiye’nin “bayram kazaları” raporu korkutucu
Bursa Kent Konseyi Başkanı M. Tözün Bingöl uygulanan sokağa çıkma yasağı nedeniyle geride kalan Ramazan Bayramı’nda trafik kazalarının azalmasına dikkat çekerken, bir de tablo verdi.
Tabloda…
Geçmiş yıllarda tatil gibi algılanan Ramazan Bayramı dönüşlerini korkutan rakamları var:
2008’de 127, 2009’da 69, 2010’da 83, 2011’de 116, 2012’de 34, 2013’de 57, 2014’te 63, 2015’de 77, 2016’da 129, 2017’de 69, 2018’de 58, 2019’da 83, 2020’de de 33 kişi yaşamını yitirdi.
En çok izlenen dizileri onlar yazdı… Abla-kardeş dizi fabrikası gibiler
Gerçi… Tekrar olacak ama ikisinin de çocukluklarını biliriz. Bizim için onlar, geçmişte BUSKİ ve Faruk Baykal döneminde Nilüfer Belediyesi’nde Basın Müdürü olarak görev yapan Emel Erkul’un kızları.
Aslı Zengin ve Banu Zengin Tak kardeşler, son yıllarda Türkiye’de en çok izlenen No309 ve Çilek Kokusu gibi dizilerin senaryolarına birlikte imza attılar.
Yanı sıra…
Aslı Zengin’in senaristliğini üstlendiği Kiraz Mevsimi, Başrolde Aşk gibi dizilerin yanı sıra Romantik Komedi sinema filmleri ve 2 de kitap var.
Üstelik…
Tüm bu senaryoları Bursa’daki evlerinde yazıp İstanbul’a gönderiyorlar.
Şu sıralar…
Aslı Zengin ve Banu Zengin Tak kardeşler yeni dizi senaryosuna başladılar. Haziran ayında çekimlerinin başlaması, temmuz ayında Fox TV’de yayına girmesi planlanan yeni dizini adı Bay Yanlış olacak.
Başrollerindeyse…
Erkenci Kuş’la yıldızı parlayan Can Yaman ve Kiraz Mevsimi’nden tanınan Özge Gürel var.
Maskesiyle nişan yüzüğü taktı
AK Parti Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç tabandan gelen, İl Kadın Kolları Başkanlığı ve İl Başkan Yardımcılığı yapan bir siyasetçi.
2 dönemdir…
Meclis’teki çalışmaları yanında AK Parti Genel Merkezi’nde üstlendiği görevlerle başarılı performans sergiliyor.
Özellikle…
Bursa’daki saha çakışmalarında kadının olduğu her yerde bulunmaya özen gösteriyor, sosyal katkı sağlıyor.
Yüzünde maskesiyle de…
Büyükşehir Belediye Meclisi Üyesi Abdullah Çalı ile Aleyna Rabia’nın nişan yüzüklerini taktı.