Yalova Yolu’nun bugün Belediye Sarayı yapılmakta olan eski Hal binası yanından başlayıp Demirtaş’tan geçtikten sonra Dürdane’nin arka tarafından inip mevcut yola çıktığını anımsayan pek kalmadı.
Tek şerit gidiş ve tek şerit geliş o yol, 70’li yıllarda bugünkü yolun yapılmasıyla devre dışı kaldı. Üç şeritli modern yol, İstanbul ulaşımında yeni bir sayfa açtı.
Yol Bursa’ya hava getirdi, ama bir de sorun ortaya çıktı.
Otoyol benzeri bir teknikle yapılan yolun inişli çıkışlı olmaması için zeminin biraz üstünde dolguyla düz bir yüzey elde edilirken, ortada yükselen yol ova arazisini duvar gibi böldü. Yalova Yolu’nda yapılaşmanın olmadığı yıllar her yağmurda ovadaki bahçe ve tarlalar göle dönüyordu.
Panayır, köy olduğu yıllarda bu durumdan en çok etkilenen yerleşim yeriydi.
Öyle ki…
Gazeteciliğimizin ilk yıllarında, yağmur yağdığında göle dönüşen yerler fotoğrafı çekmek için Panayır Köy’e giderdik.
Hatta…
Panayır sokaklarında lastik şişme botla dolaşan meslektaşlarımız oldu.
Panayır Köy’ün mücavir alan sınırlarına katılıp mahalle olmasından sonra Bursa Belediyesi altyapı çalışmalarıyla sorunu çözdü.
Bugün artık o görüntüleri anımsayan da kalmadı.
Onun yerine…
Hem Yalova Yolu’nda, hem Panayır’da ulaşım ve trafik sorunları öne çıktı.Özellikle Panayır Kavşağı’nın artan trafik yükü son yılların önemli ulaşım sorunlarından biri oldu.
Sorunun büyümesinde, Panayır Mahallesi üzerinden ulaşılan yeni yerleşim alanlarında yaşamın artması ve yine bu bölgedeki üretim alanlarının yoğunluğu etkili oldu.
Bölge daha da gelişmekte olduğu için yoğunluk artıyor, ulaşım sorunu da Yalova Yolu’nu etkiliyor.
İşte…
Karayolları bunu görerek Panayır’a köprülü kavşak yapmayı programına aldı ve projeyi de hazırladı. Hatta, Panayır Köprülü Kavşağı ihalesi 14 Nisan 2015’te yapıldı. İhale sürecinin şu günlerde sonuçlanması bekleniyor.
Bir yandan da…
Büyükşehir Belediyesi tarafından kavşak projesi için gerekli kamulaştırmalara başlandı. Karayolları, kamulaştırma sorunlarının giderilmesinin ardından yaz sonu inşaata başlamayı ve 3 ayda tamamlamayı hedefliyor.
Yeni bir yakın çevre yolu ortaya çıkacak
Karayolları’nın ihalesini yaptığı yeni kavşak Yalova Yolu’ndan Panayır’a mevcut girişe değil, biraz daha kuzeyde olacak.
Proje…
Timsah Arena ulaşımı için Yalova Yolu’ndan planlanan ve Yeniceabat-Çeltikçi üzerinden Alman Kanalı yanında başlayan yola bağlanacak yeni yolun da başlangıç noktası olacak.
Ayrıca…
Panayır’ın arka tarafından gelen bulvarın Yalova Yolu bağlantısı yanında, karşı tarafta yapılacak yeni yolla bağlantıyı da sağlayacak.
Böylece…
Panayır Köprülü Kavşağı bağlantısıyla Yakın Çevre Yolu ile Çevre Yolu arasında yeni bir alternatif yol ortaya çıkacak.
Panayır’la birlikte 4 kavşak daha
Karayolları tarafından 14 Nisan 2015 günü yapılan Panayır Köprülü Kavşağı ihalesi kapsamında 4 yeni kavşak daha var.
Buna göre……
Tahmini bütçesi 50 milyon lira olarak belirlenen ihale paketi içinde Panayır Köprülü Kavşağı yanı sıra Karacabey Yolu üzerinde bulunan Badırga’daki Deri Organize Sana Bölgesi önü ile Gölkıyı, Seyran ve Mudanya Ayrımı köprülü kavşakları da yer alıyor.
Eski Bakan Elvan’dan Bursa’nın yol ve kavşakları notu geldi!
Bu sütunlarda… 8 Temmuz Çarşamba günü bir değerlendirme yaptık. Yazıda, Bursa’daki büyük ulaşım yatırımlarının durduğunu anlatırken; hızlı tren inşaatının tamamen durmasını, Karayolları’nın da ilk kez bu yıl yeni yol projesi yapmamasını örnek gösterdik.
Gerekçeyi de…
Ankara’da hem kulislerin, hem bürokrasinin içinde olan bir dostumuzun sözleriyle aktardık:
“Başlayan ve gündemde olan Ulaştırma projeleri Binali Yıldırım zamanında yapılmıştı. Binali Bey geçen yıl İzmir Büyükşehir Adayı olunca, yerine Ulaştırma Bakanlığı’na gelen Lütfi Elvan kadroları değiştirdi.”
Yani…
“Yeni bakan kadroları değiştirince projelere ilgi kesildi. Seçim döneminde Lütfi Elvan’ın yerine Feridun Bilgin geldi, ama geçici olduğu için müdahale etmedi.”
Bu değerlendirmeye…,
Binali Yıldırım’ın İzmir Büyükşehir Adayı gösterilmesiyle Ulaştırma Bakanı olan Lütfi Elvan’ın üzüldüğü kulağımıza geldi.
Dahası…
Elvan’ın 1 yıllık görevi süresince üzerinde bizzat çalıştığı Bursa projeleri ile ilgili hazırlanan bir not elimize ulaştı.
Buna göre…
Timsah Arena için yıkılıp yeniden yapılacak Mudanya Yolu Viyadük Kavşağı’nda çözümü ve Yalova Yolu’ndaki BUTTİM Kavşağı formülünü bizzat Elvan’ın ürettiği notta yer alıyor.
Yine…
Uludağ Yolu’nun Elvan tarafından programa aldırıldığı, Doğancı Barajı Yolu ve burada yapılacak tünel için de katkı yaptığı kaydediliyor.
Ayrıca…
Dursunbey-Harmancık, Karacabey-Susurluk, İznik-Mekece, İznik-Yenişehir, İnegöl-Yenişehir, Karacabey-Bandırma, Gemlik-Mudanya, İnegöl-Domaniç ile Keles ve Orhaneli yollarının iyileştirilmesi listede yer alıyor.
İnegöl’deki OSB Köprülü Kavşağı ile 3 altgeçit ve 2 köprüye de katkıları anımsatılıyor.
Karayolları’nda sürpriz görevden alma
Karayolları’nda sürpriz bir görevden alma da Bursa’da ortaya çıktı.
Buna göre…
Mart 2011’de Ankara 4. Bölge Müdürü olarak atanan, Haziran 2012’deyse vekaleten atamayla Karayolları 14. Bölge Müdürü olan Öner Özgür, asıl kadrosunun olduğu Ankara 4. Bölge’de görevden alındı.
Böylece, vekaleten yürüttüğü Bursa 14. Bölge Müdürlüğü görevi de düştü. Bursa için yeni bir görevlendirme bekleniyor.