Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Merkezin trafik yoğunluğu yeni yollarla ‘kenarlara’ dağıtılacak!

Bursa 80’li yıllardan itibaren göçün her türlüsü ile büyüdü. Yani, gazeteye “Bursa’nın nüfusu 300 bine dayandı” başlığı attığımız 1970’li yılların sonlarından bugünkü 3 milyonluk kente gelişte hem istihdama dayalı iç göç var, hem de yurt dışından zorunlu göç var.

2 bin 500 yıllık bir kentin 40 yılda nüfusunu 10 kat arttırması hiç normal değil ve bu hızlı artış beklenmedik sorunları da beraberinde getiriyor.

O bakımdan…

Kontrolsüz büyüyen kentlerin en önemli iki sorunu olarak imar ve ulaşım diğer sorunlardan daha bunaltıcı şekilde günlük yaşama yansıyor.

Bu nedenle…

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe mesaisinin önemli bölümünü kent içinde artık boğucu hale gelen ve tıkanan trafiği çözüp akıcı ulaşım sağlayacak projelerin geliştirilmesine harcıyor.

Nitekim…

İzlediğimiz kadarıyla Büyükşehir bürokrasisi de Başkan Altepe’nin bu yöndeki direktifi doğrultusunda projeler üretmek için sürekli kafa yoruyorlar.

İşte…

Bu çalışmalar doğrultusunda ortaya çıkan görüşlerle önce yeni anlayış belirlendi, sonra da bu yeni anlayışla trafiği rahatlatma projelerine başlandı.

O yeni projelerin çıkış noktasını ise “merkezde yoğunlaşıp sıkışan trafiği yeni alternatif yollarla kenarlara taşımak” düşüncesi oluşturuyor.

Düşünce kapsamında…

Özellikle Acemler ve Mudanya Kavşakları trafiğini rahatlatacak alternatiflerin geliştirilmesine başlandı. Uygulamanın içinde en önemli yeriyse merkeze yakın çevredeki köy yollarının yeni bağlantı yolları olarak kullanılması düşüncesi oluşturuyor.

 

Ata Bulvarı’na erken müdahale: 2 kavşağa yeni proje

 

​Son zamanlarda… Kent içi trafiğin sıkıştığı noktalar arasına Ata Bulvarı da girdi. Mudanya Yolu ile İzmir Yolu’nu birbirine bağlayan ve Fatih Sultan Mehmet Bulvarı’na paralel olan yol artık yoğunluktan tıkanan yollar arasında.

Yoldaki trafiği önce Mudanya Yolu’ndan Ata Bulvarı’na giren araçları önce sola dönüp Fethiye ve Ataevler’e gidecek araçlar için yapılan sinyalizasyon durduruyor.

Organize Sanayi Bölgesi içindeki Sarı Cadde’den gelip İzmir ya da Mudanya yollarına gitmek isteyen, aralarında TIR’ların olduğu araçlar da bu kavşağı kullanıyor. Kavşaktaki sinyalizasyon üç yönlü çalıştığı için de süre uzuyor.

İşte…

Mudanya Yolu’ndan gelip sola Fethiye yönüne dönecek araçlar için sol tarafa cep yapılacak. Böylece, Fethiye’ye dönecek araçlar ana yoldaki araçların önünü kesmeyecek.

Daha ilerdeyse…

Işıktepe ve Ataevler bağlantılarının sağlandığı bir kavşak var. Özellikle Ataevler’e giren ve buradan çıkan araçlar kavşakta sıkışıklığa yol açıyorlar.

O kavşağa da sola Ataevler’e dönüşü kolaylaştıracak cep yapılırken, ilk kavşaktaki OSB yükünü azaltacak bir müdahale daha gelecek.

Bu da…

OSB içindeki Kırmızı Cadde’nin kavşağa bağlanmasıyla sağlanacak. Böylece sanayi araçlarının Işıktepe’ye girmeleri engellenirken, ilk kavşağın yükü paylaşılacak.

 

İki kavşak arasına yan bağlantı yolu

 

Ata Bulvarı trafiğini daha fazla sıkışmadan rahatlatmaya yönelik projeler arasında, trafik sinyalizasyonlu iki kavşak arasına yan bağlantı yolu da var.

Yani…

Mudanya Yolu’ndan girişte Fethiye’ye dönen kavşak ile ilerideki Ataevler kavşağı arasında bulvara paralel yol yapılacak ve bu yol Podyumpark’a bağlanacak.

Böylece…

Ataevler ve Podyumpark’a gidecek araçların Fethiye Kavşağı’nda oluşturdukları trafik yükü de paylaşılacak.

 

İstanbul Caddesi’nin doğusuna paralel yeni yol geliyor

 

Kuşku yok ki… Bursa’da trafik sorununu en şiddetli yaşayan yollar arasında yıllardır Yalova Yolu olarak adlandırdığımız İstanbul Caddesi çok özel bir yer tutuyor.

Çünkü…

Kente giriş olarak en hareketli yol olan bölge aynı zamanda ticaret bölgesi olarak da gelişirken bunu konutlaşma izledi. Bu da doğal olarak yolun yoğunluğunu arttırdı

Şimdilerde…

Tramvay inşaatı nedeniyle biraz daha fazla sıkışıklık yaşayan bu yolu rahatlatmaya yönelik projeler arasında alternatif yeni paralel yol bulunuyor.

Buna göre…

Yolun doğusunda yer alan BUTTİM ile AKOM arasında, eski yıllarda köy yolu olarak kullanılan güzergah canlandırılacak ve İstanbul Caddesi’ne paralel yan yol haline döndürülüp Demirtaş Kavşağı’na bağlanacak.

Böylece…

İstanbul Caddesi’nin doğusundan yeni bir alternatif yol kazanılırken, ana yolun trafik yükü de buradan paylaşılacak.

Öyle ki…

Büyükşehir Belediyesi bu yeni yan bağlantı yoluyla ilgili çalışmalarını proje aşamasına bile getirdi.

 

Yakın Çevre Yolu’ndan Yunuseli-Nilüfer bağlantı yolu

 

Merkezdeki trafik sıkışıklığını köy yollarından da yararlanıp yeni alternatif yollarla kenarlara dağıtma üzerinde proje geliştiren Büyükşehir Belediyesi böylece yeni akslar oluşturmak istiyor.

Özellikle de…

Mudanya ve Acemler kavşaklarındaki trafik yükünün paylaştırılması bu projenin çıkış noktasını oluşturuyor.

İşte…

Planlanan o yeni akslar arasında Yakın Çevre Yolu’nun Yunuseli ve Nilüfer Köy üzerinden Mudanya Yolu’na bağlanması var.

Çalışmaya göre…

Yakın Çevre Yolu’nun Alman Kanalı’nda bitecek uzantısı, Yunuseli’nden kuzeydeki Gündoğdu’ya giden yoldan devam edecek.

Buradan da…

Nilüfer-Ahmetbey-Çağlayan-İstanbul Caddesi güzergahına bağlanılacak.

Mevcut yolun rehabilite edilmesiyle elde edilecek bu yol, Yakın Çevre Yolu’ndan gelip Mudanya ve Bademli’ye gidecek araçlar ve konut yoğunluğu artan Yunuseli bölgesi için ciddi bir alternatif olacak.

Bununla birlikte…

Alman Kanalı merkezli olarak Yunuseli-Çeltik-Yeniceabat üzerinden Panayır Kavşağı’na bağlanacak yeni yol da bittiğinde, İstanbul Caddesi’nden Bademli vöe Mudanya bölgesine alternatif geçiş sağlanacak.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X