Görünen o ki… Şunu göz ardı etmemek gerekiyor: Bursa’nın İstanbul’a açılan iki kapısı var. Bu kapılardan biri kara yolu olarak bugün İstanbul Caddesi adı verilen eski Yalova Yolu yıllardır tek ulaşım bağlantısı yükünü taşıdı.
Buna…
Mudanya ve Güzelyalı’dan deniz otobüsü ve feribot seferlerinin başlamasıyla açılan deniz kapısı eklendi.
Üstelik…
O deniz kapısı feribot taşımacılığıyla aynı zamanda İstanbul-Eğe ulaşımında bağlantı noktası haline dönüştü ve özellikle yaz mevsiminde trafiği arttırdı.
Nitekim…
Mudanya Yolu bu nedenle iki şeritten üç şeride çıkarılarak yeniden yapıldı.
Şimdiyse…
Mudanya Yolu trafiğine Bursa’nın demiryolu kapısı da ekleniyor.
Çünkü…
Önümüzdeki süreçte iki demiryolu taşımacılığı birden yolu kullanmaya başlayacak. Demiryolu bağlantılarından yük treni için projede Balat’ın arka tarafı düşünüldü, ama henüz kesinleşmedi.
Buna karşın…
Hedeflenen sürede planlanan adımlar atılamasa bile, elbet bir gün bitecek olan hızlı trenin Bursa Garı 2012 yılında temelinin atıldığı yerde yapılacak. Bu durum kesinleşti.
Üstelik…
Bursa Garı, 20 Ekim 2016 günü bu sütunlardan duyurduğumuz gibi, alışılmış istasyonlardan farklı olacak. Çünkü yer zeminine değil, yerden yüksekte ve viyadük üstüne yapılacak.
Bu da…
Mudanya Yolu’nun yaz mevsimi, tatil günleri ve feribot/deniz otobüsü saatlerinde sıkışan trafiğini biraz daha artıracak. Hele yük treni istasyonu da aynı bölgeye yapılırsa, yola bu kez de kamyon trafiği girecek.
Bu da…
Geçit’in zaten zor geçilen trafiğini daha da geçilmez hale getirecek.
İşte…
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe tüm bunları göz önüne alarak Mudanya Yolu’nda hızlı trenle uyumlu yeni rahatlatma projeleri hazırlamak üzere harekete geçirdi.
Yoldan kavşağa, Bursaray güzergahından çevre düzenlemesine kadar trafiğin hızlı trenle uyumu projeleri üzerinde çok önemli çalışmalar yapılıyor.
Hedefte de, hızlı tren bitmeden projeleri tamamlamak var.
Mudanya Yolu’na viyadük ayağı daraltması
Bursa Garı’nın Balat’ta yerden yüksekte ve viyadük üstünde olması kararını kesinleştiren TCDD, yapılan tamamlama ihalesi sonrası yeni çalışma planı hazırladı. Öncelikler arasında, Balat’ın Geçit Köprüsü tarafındaki girişinde Mudanya Yolu’nun üstüne viyadük yapılması da var.
Bu nedenle…
TCDD geçtiğimiz günlerde Büyükşehir Belediyesi’ne başvurup Geçit Köprüsü ile akaryakıt istasyonu arasında Mudanya Yolu’nda gidiş-dönüş birer şerit daraltma izni istedi.
Ancak…
UKOME yaz mevsimi nedeniyle yolun yoğunluğunu göz önüne alarak eylül ayından itibaren geçerli olmak üzere izin verdi.
Bursaray’a hızlı tren rotası: Yolun güneyinde, Balat’tan!
Mudanya Yolu ulaşımında hızlı trenle uyum projeleri için harekete geçen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin direktifiyle teknik birimler, Bursa Garı-kent merkezi ulaşımını sağlamak üzere Buraray’a yeni rota üzerinde çalışıyor.
Bu amaçla da üç alternatif proje üzerinde çalışılıyor.
Bir…
Emek’te sona eren Bursaray’ı tamamı yeraltından, yani Mudanya Yolu altından Balat’a bağlamak.
Ancak…
Balat’taki dönüş noktasında, Nilüfer Deresi ve köprü var. O nedenle, dönüş kuyruğunun nasıl olabileceği üzerinde mühendislik çalışmaları yapılıyor.
İki…
Yine bu sütunlarda 11 Aralık 2015 günü aktardığımız Geçit’in arkası güzergahı söz konusu.
Buna göre…
Emek İstasyonu’nda sona eren Bursaray’ın, buradan sağa dönüp Emek’e yönelmesi, Çevre Yolu altından geçip Özdilek’in arkasında yeni yapılan sitelerin yanından ilerlemesi öngörülüyor.
Ne var ki…
Son durak, Bursa Garı’nın uzağında ve yolun öbür tarafında kalacak.
Üç…
Bursaray’ın Geçit Kavşağı’na kadar geldikten sonra sola dönüp Balat’a yönelmesi, Tan Okulları önünden geçerek Balat’ta hızlı trenin Bursa Garı’yla buluşması düşünülüyor.
Böylece…
Balat ve çevresindeki konut bölgesinde artan nüfusun da toplu ulaşımla kent merkezine taşınabileceği üzerinde duruluyor.
Geçit girişine şerit ilavesi iki yönde tıkanmayı rahatlatacak
Geçen yıl kapatılan Geçit Kavşağı’nın mahkeme kararıyla kısa süreliğine de olsa açılmasıyla bu noktada yaşanan trafik sorunu bir kez daha ortaya çıktı.
Mahkeme kararı gerekçesi ortadan kalktığı için kavşakta dönüşleri yeniden kapatan Büyükşehir Belediyesi, bir yandan da yolu rahatlatacak alternatifler geliştiriyor.
Örneğin…
Aynı noktada oluşan iki farklı trafik sorununu tek müdahaleyle çözmek için harekete geçildi.
Çünkü…
Bursa yönünden 3 şerit gelen yol, bir şeridin otoyol çıkışına ayrılmasıyla 2 şeride düşüyor, Çevre Yolu inişindeki şeridin eklenmesiyle de yeniden 3 şeride çıkıyor.
Bu da…
Hem Bursa yönünde araç birikmesine, hem de Çevre Yolu’ndan tek şeritle gelen araçların Geçit’ten Mudanya Yolu’na inişte tıkanmasına yol açıyor.
Öyle ki…
Dönüş lupundaki kuyruk, otoyola kadar uzuyor.
İşte…
Büyükşehir Belediyesi bu nedenle şimdilerde Geçit Kavşağı girişindeki Özdilek önünde şerit genişletmesi yapıyor.
Yol kenarındaki boş alanda yapılan düzenlemeyle, Bursa yönünden geliş 3 şerit olarak akarken, Çevre Yolu’ndan inen araçlar da ana yola katılım noktasında sıkışmayacaklar.