Geçen hafta… Çarşamba sabahı Mudanya Yolu’ndan geçenler, Büyükşehir Ulaşım Dairesi ekiplerinin Geçit Kavşağı’nı kapatmakta olduğunu görünce habersiz yakalandıklarını düşünüp şaşırdılar.
Çünkü…
Kent merkezi yönünden gelip Balat’a dönecek araçlarla, Mudanya yönünden gelip Özhan ve Özdilek marketleriyle onların arkasındaki yerleşim bölgesine gidecek araçlar bir anda çaresizlik hissettiler.
Oysa…
Bu sütunların okurları, kısa adı UKOME olan Ulaştırma Koordinasyon Merkezi tarafından Mudanya Yolu’nda Geçit’te tıkanan trafiği rahatlatmak amacıyla Geçit Kavşağı’nın sabah 07.00-10.00 ve akşam da 17.00-20.00 saatleri arasında kapatılması kararı verdiğini 16 Temmuz günü okudular.
Ancak…
O karar, trafiğin yoğun olduğu yaz ayları boyunca bir türlü uygulanamadı.
Kuşku yok ki, uygulama Mudanya Yolu’nda ulaşımı akışkan hale getirmeyi amaçlıyor. Bunda da gereklilik var.
Çünkü…
O yol artık Bursa-İstanbul deniz bağlantısını sağlıyor. BUDO’nun deniz otobüsü, İDO’nun da hızlı feribot ve deniz otobüsü sürekli yolcu taşıyor. Ne var ki, Geçit’te tıkanan trafik yolculara sefer kaçırtıyor.
BUDO bu nedenle sabah ve akşam seferlerini 10 dakika geç kaldırıyor.
Gelinen noktada…
Geçit Kavşağı’nın kapatılmasıyla yolda akışkanlık sağlandı. Fakat, bu kez de Balat’a dönecek araçlar Bademli Köprülü Kavşağı’na yönelince sorun çıktı. Buna, Özhan ve Özdilek marketleriyle arkadaki yerleşim alanlarına gideceklerin Korupark Kavşağı’nda yol açtıkları yoğunluk eklendi.
Şimdiyse…
Büyükşehir ortaya çıkan yeni durum karşısında, Geçit Kavşağı ile ilgili 3 alternatif üzerinde çalışıyor.
Bir…
Aslında Bursaray’lı bir geçiş için bat-çık planlanmıştı, fakat Bursaray güzergahı değişti. Yine de bat-çık en önemli çözüm görülüyor.
İki…
Yerin özelliği ve kot farkı uygun olduğu için eski Teknik Malzeme fabrikası önünden karşıya viyadüklü çözüm üstünde duruluyor.
Üç…
Kent merkezi yönünden gelen araçlar Çevre Yolu girişine saptıktan sonra İzmir Yolu ayrımına gelmeden açılacak girişle Balat’a ulaşabilmeleri düşünülüyor.
Karşılığında…
Balat’tan çıkacak araçlar için de, Çevre Yolu’nun altından geçen mevcut yoldan yapımı devam eden Endülüs Park yanına bir bağlantı da yine gündemde.
İşte…
Büyükşehir şimdi bir yanda kapattığı Geçit Kavşağın’ndaki havuzu kaldırıp yolu rahatlatmayı planlarken, bir yandan da bu 3 alternatif üzerinde çalışıyor.
Bademli Kavşağı yeni yükü taşıyabilir mi?
Mudanya Yolu düzenlemesi kapsamında Geçit Kavşağı’nı dönüşlere kapatan Büyükşehir Belediyesi, kent merkezinden gelip Balat’a dönecek araçları Bademli Köprülü Kavşağı’na yönlendirdi.
Fakat…
Bu kavşağın, ortaya çıkan yeni trafik yükünü taşıyabilmesi pek kolay değil.
Çünkü…
Bademli Köprülü Kavşağı tek şeritli dar bir köprü ve dönüş kupu da çok sert. O nedenle trafik yoğunluğunda yeni sorunlar ortaya çıkması muhtemel. Bunların başında da, dönüş için bekleyen araçların, yolun iki şeride düştüğü Geçit Köprüsü’ne kadar kuyruk oluşturmaları söz konusu.
Büyükşehir’e Hasköy Köprüsü önerisi
Bugün Bursa’nın İstanbul’a açılan deniz kapısı Mudanya’ya kent merkezini bağlayan yol ne yazık ki alternatifsiz. Geçit’teki tıkanma bu nedenle deniz yolcusunu etkiliyor.
Hele…
Yol üstündeki Geçit Köprüsü’ne bir şey olsa, Mudanya’ya ulaşım durur.
O nedenle…
Mudanya Yolu’nda hem Geçit Köprüsü’ne alternatif olacak, hem de bugünkü sıkıntıyı hafifletecek bir öneri var:
Bademli-Hasköy’den Balat’a geçişi sağlayan tarihi köprüyü Büyükşehir uzun zamandır kapalı tutuyor. Bu köprünün açılması Balat’a ulaşımı çok rahatlatır.
CHP’den kentsel dönüşüm uyarısı: Çare bütüncül plan
Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar çok önem verdiği Soğanlı Kentsel Dönüşüm Projesi’ni yeni Osmangazi’nin inşası kabul ediyor.
Fakat…
Projenin uygulamasıyla ilgili olarak Osmangazi Belediye Meclisi CHP Grubu Üyesi Recep Çohan’ın itirazı var. Daha doğrusu, uyarısı var.
Diyor ki:
“Kentsel dönüşümlerle kenti dönüştürmek algısı oluşturuldu. Bunun başarıya ulaşabilmesi için tek çare bütüncül plan yapmak. Oysa biz her ay parsel bazında plan değişiklikleri yapıyoruz.”
Şunu da ekliyor:
“Böyle parsel parsel yapılırsa Bursa’yı 30-40 yılda dönüştüremeyiz.”
32 yıldır birlikte siyaset yaptılar, artık aile gibi oldular!
Yıl 1973… Adalet Partisi İl Gençlik Kolları’nda siyaset yapan arkadaşlar kendi aralarında bir de grup oluşturdular ve şaha kalkmış Kırat’tan esinlenerek Şahlanış Grubu adını verdiler.
Bu hareket…
Yıllar içinde yaşamını yitirenler olsa da hep devam etti ve 32 yıllık arkadaş grubu adeta aile gibi oldu.
Nitekim…
Birlikteliklerinin 30. yılında, yani 2 yıl önce derneğe dönüşerek Şahlanış Derneği’ni kurdular.
İşte…
AP’de gençlik kollarından gelen kadroyu bir arada tutmayı başaran Şahlanış Derneği Başkanı Ahmet Dalman hafta içinde ziyarete geldiğinde, bir de sürpriz yaptı ve geçmiş günlerin anısına Olay Televizyonu Genel Yayın Yönetmeni İsmail Öztat’la bize birer plaket verdi.
Söz de ister istemez eski günlerden açıldı, sohbetimizde geçmişi yad edip aramızdan ayrılanları andık.

Flipboard