İlk müjdeyi… 23 Aralık 2012 günü hızlı tren projesinin Balat’taki temel atma töreni sırasında dönemin Ulaştırma Bakanı olarak Binali Yıldırım açıkladı:
“Hızlı treni Gemlik’e kadar bağlamaya karar verdik. Proje çalışmalarına 2013’te başlayacağız.”
Bu hat…
Başlangıçta hızlı trenin devamı gibi anlaşılsa da, yük treni hattıydı.
Sonrasında…
Belirlenen güzergah verimli tarım arazilerinden geçtiği için eleştiriler oldu, hatta güzergah üzerindeki 7 köyün muhtarları Ankara’ya gidip itiraz dilekçesi verdiler, yeni güzergah önerdiler.
Buna karşın…
Proje ihalesi yapıldı, kamulaştırmalar tamamlandı. Kamulaştırılan arazilerdeki meyve ağaçlarının sökümü sırasında tartışmalar bile yaşandı.
Projeyle…
Bilecik Osmaneli’nden Bursa’ya gelecek hızlı tren hattından Balat’taki istasyondan ayrılan kolla; yük treni hattı olarak Dereçavuş-Gündoğdu üzerinden ve Kurşunlu’nun arkasından sahile inilip Serbest Bölge yanından limana ulaşılacaktı.
Böylece…
Hem Bursa’daki, hem de İç Anadolu’daki sanayi bölgeleri demiryoluyla limana bağlanacaktı. İleriye yönelik de Balat’tan Bandırma limanına yük treni hattı planlanmıştı.
Hatta…
2017 yılında önemli bir adım daha atıldı ve 24 kilometrelik Gemlik yük treni hattı projesi 680 milyon lira bedelle 3 yıllık programa alındı.
Ne var ki…
Geçen yıl dövizdeki ani artışla başlayan ekonomik sıkıntı önce Bursa hızlı tren projesini etkiledi, Bursa-Yenişehir hattında çalışmalar büyük ölçüde aksadı. Yenişehir-Osmaneli hattında ihale yapılmasına karşın onaylanmadığı için şantiye bile kurulamadı, çalışmalar hiç başlamadı.
İşte…
Bu belirsizlik sürerken TCDD’den yeni durum değerlendirmesi haberi geldi.
Kulağımıza ulaşanlara göre, TCDD öncelikle hızlı tren projesini tamamlamak istiyor ve önümüzdeki süreçte buraya yoğunlaşmak istiyor.
Öncelik hızlı trene verilince de, projesi yapılan “Gemlik yük treni bugünkü koşullarda uygulanabilir bulunmadığı” gerekçesiyle askıya alındı.
Başkan Aktaş taraftarlarla tribünde
Ligde şampiyon apoletli Bursaspor’u yine krizli bir sezon sonu bekliyor. Teknik direktör değişikliğini 3 haftalık arada değil de Alanyaspor yenilgisi sonrası yapan yönetimin kararı nasıl etki yapar bilinmez, ama taraftar umudu kesmedi.
Nitekim…
Alanyaspor maçındaki coşkulu desteği televizyon ekranından bile yansıyan Bursaspor taraftarının arasında Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da vardı.
90 dakikayı taraftarla birlikte ayakta tamamlayan Aktaş’ın desteği de yetmedi.
Karayolları 2 kavşağa ‘motorcu dostu bariyer’ taktı, amaç can güvenliği
İşte…
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Antalya’da başlattığı ve motorcu dostu bariyer olarak adlandırılan “metal otokorkuluk direklerine kayarak çarpmayı önleyen” özel geliştirilmiş sistemi uygulamaya Bursa’da da başladığını eski bir Karayolcu ve yol uzmanı olarak sık sık görüşlerinden yararlandığımız İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’den öğrendik.
Böylece…
Karayolları 14. Bölge Trafik Güvenliği Başmühendisliği tarafından yapılan güvenli bariyer çalışmasıyla İzmir Yolu üzerindeki Özlüce-Alaaddinbey ve Fatih Sultan Mehmet Bulvarı-Beşevler kavşakları motorcular için daha güvenli hale geldi.
Sırada…
İznik-Yenişehir arasında savrulma noktası kabul edilen 700 metrelik bölgeyle Doğancı Barajı ve Uludağ yolları var.
Bursa’ya geliş yollarına 16 kilometre tabelası
Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü, yapılan uyarıları dikkate alarak Bursa’ya geliş yollarına da diğer illerdeki gibi tabelalar astı.
Böylece…
Ankara, İstanbul, İzmir yolları ve Doğancı yönünden gelenler Bursa’ya 16 kilometre kaldığını tabelalarda görmeye başladılar.
Bursa’ya ve siyasete çok emeği geçen birini kaybettik: Yılmaz Ovalı
Siyasi yaşamı 12 Eylül 1980 öncesi Adalet Partisi’nde başladı, ama Bursa kamuoyu Yılmaz Ovalı’yı 1983’te Doğru Yol Partisi Karacabey İlçe Başkanı olarak tanıdı. İl Genel Meclisi Üyesi olarak da yöresine hizmet etti.
1991’de DYP Bursa Milletvekili seçilip Ankara’ya gitti, TBMM Plan Bütçe Komisyonu Başkanvekili olarak sorumluluk üstlenmesi de Bursa’nın şansı oldu.
Dönemin yatırımları ve proje ödeneklerinden Bursa’nın aslan payını almasında emeği vardı.
Uzunca süredir Muğla’nın Fethiye ilçesinde yaşıyordu, kendine yeni bir dünya kurmuştu.
Geçen hafta…
Devlet eski Bakanı Cavit Çağlar’dan kanserle mücadele ettiğini ve zor günler geçirdiğini öğrendiğimizde çok üzülmüştük. Cumartesi gecesi de DYP’de birlikte siyaset yaptıkları Milli Eğitim ve Milli Savunma eski bakanı Turhan Tayan’dan vefat haberini öğrenince içimiz sızladı.
Bursa hizmeti ve emeği geçen değerli bir ismi kaybetti. Başımız sağolsun.
Bursa Kızılay genel merkez yönetiminde
Bursa Şubesi ve ilçelerdeki Kızılay şubeleri delegelerinin tam kadro katıldıkları Türk Kızılay kongresinde başkanlığa Dr. Kerem Kınık yeniden seçilirken, Kızılay Bursa Şubesi Başkanı Davut Gürkan yönetim kurulu yedek listesinde yer aldı.
Bursalı olan Dr. Naci Yorulmaz da yönetimdeki yerini korudu.