Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Tekstil krizi fırsata dönüştürdü, mağazacılık ise e-ticarete yenildi

Dile kolay… Dünya devlerine hazır giyim üreten Bursa’nın gururu Yeşim Tekstil’le tam 26 yıl boyunca aynı ailenin iki parçası olarak Ankara Yolu’nda omuz omuza çok güzel komşuluk yaptık.

Halen…

21 bin kişiye istihdam sağlayan dev Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya, kentin doğusundan batısına taşınan Olay’ı ziyarete geldiğinde, hep birlikte yaptığımız sohbet doğal olarak pandeminin yol açtığı kriz ve bu krizin sektörleri ne oranda etkilediği üzerine yoğunlaştı.

Şankaya’nın değerlendirmesi şu:

“Pandemi Uzakdoğu’da başlayınca, ilk anlarda çok güzel siparişler geldi ve fason piyasaları canlandı. Fakat mart ayında pandemiyle biz de tanıştık ve tüm dünyaya yayıldı. Avrupa ve arkasından Amerika’da mağazalar neredeyse 2 ay kapalı kaldı. Mecburen sektörde şalterler kapandı.”

Önümüzdeki sürece bakışı da şu:

“Henüz tam canlanma olmadı, eğer ikinci dalga gelmezse eylülden sonra sektör toparlanır diye ümit ediyorum.”

Gördüğü ise şu:

“Yaşananlar, bütün markaların üretimde Çin’e bağlı kalmasının risklerini gösterdi. Firmalar Çin’den uzaklaşmak gerektiğini anladılar. Siparişlerini alternatif pazarlara getirmeyi düşünüyorlar. Bunda da Türkiye çık şanslı.”

Şunun altını çizdi:

“Son 1.5 aydır bugüne kadar hiç üretim yapmadığımız modelleri markalar bize getirmeye başladılar. Daha da ciddi talep geleceğini tahmin ediyorum.”

Ardından…

“Alışkanlıklarla birlikte çalışma ve alışveriş anlayışı değişti. Evden çalışma ciddi şekilde gündeme geldi. Avrupa’daki pek çok marka home ofis çalışıyor” dedi ve şuna dikkat çekti:

“İnternette alışveriş arttı, e-ticaret büyüdü. Bazı büyük markalar önümüzdeki 3-5 yıl için koydukları satış hedeflerine internetten satışla neredeyse bu yılın sonunda ulaşacaklar.”

Gözlemi şu:

“İnsanlar alışveriş merkezleri ya da mağazalara gitmeye çekiniyorlar. İnternetten verdikleri sipariş evlerine geliyor. Bu da mağazacılığı büyük bir sıkıntının beklediğini gösteriyor. Çünkü elektronik ticaret sevildi.”

Görülen şu…

Tekstil pandemiyi fırsata çevirirken, sektörler de yeni alışveriş sistemine kendilerini hızlı bir şekilde hazırlıyorlar.

 

İş dünyası ‘uzaktan toplantıyı’ sevdi

Olay’ı ziyaretinde medya yöneticileri ve yazarlarıyla sohbet eden Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya, sektör değerlendirmesi yanında değişen toplantı anlayışına da örnek verdi:

“İstanbul’da 2 saatlik bir toplantıya katılmak için 1 günümüzü harcıyorduk. Yine üretim yaptığımız dünya devi bir firmayla 6 ayda bir Singapur’da toplantı yapıyorduk. 4 saatlik toplantı için 8-10 kişiyle gidip gelmek 3 güne mal oluyordu.”

Söylediği şu:

“Şimdi internet üzerinden uzaktan toplantılar zaman kaybını önlüyor.”

 

Korona giyim alışkanlığını değiştirdi, ‘ev giyimi’ için talepler arttı!

Önce… Dünyayı saran koronavirüs nedeniyle uzayan evde karantina dönemi yaşandı. Sonrasında evde çalışma yöntimini seçen firmalar çoğaldı.

Bu da…

Çalışma anlayışı yanında giyim alışkanlıklarını değiştirdi.

İşte…

Bu değişimin tekstil ve özellikle hazır giyim sektörüne yansımasını Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya açıkladı:

“Klasik giyim olan takım elbise, ya da ceket-pantolon-uzun kollu gömlek piyasası daha açılmadı. Bunun yerine ev giyimi alanında büyük talep oluştu.”

Gerçi…

Günlük yaşamda ev giyimi kavramını yeni öğreniyoruz, ama sektörel anlamda zaten var olan bir giyim tarzı. Onu da Şankaya şöyle ifade etti:

“İnsanlar evde daha fazla zaman geçiriyorlar. Bu nedenle daha rahat ve konforlu ev giyimine yöneliyorlar. Eşofman gibi, tişört gibi, sweatshirt gibi evde daha rahat edebilecekleri ürün gruplarında ciddi talep var.”

Bu nedenle…

Hazır giyim sektörü ev giyimi tasarımlarını da geliştiriyor.

 

Maske artık giyim koleksiyonlarına girdi

Pandemi süreci başlangıcında üretime ara veren Yeşim Tekstil, maske ihtiyacı artınca organik ve antibakteriyal kumaştan kaliteli maske üretimine başladı.

Ürettiği maskeleri ilgili kurumlara teslim ederken, ihracat da yaptı. İzinler erken çıkabilseydi daha da fazla maske ihraç ederdi.

Bununla birlikte…

Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya şuna dikkat çekti:

“Maske artık yaşamın bir parçası. Büyük giyim firmaları koleksiyonlarına maskeyi almaya başladılar. Nitekim 2 büyük firmadan özel modeli olan maske siparişi aldık.”

 

Bu da bir ilk… İYİ Parti İl Kongresi İbrahim Yazıcı Stadyumu’nda

İlk anda… İYİ Parti İl Yönetim Kurulu tamamlanan ilçe kongrelerinin ardından il kongresini 29 Ağustos’ta yapmayı planlamıştı. Fakat, Genel Merkez eylül ayında kurultay hazırlığına başlayınca Bursa’dan kongre tarihini öne çekmesini istedi.

Bunun üzerine…

İl Yönetim Kurulu toplanıp İYİ Parti İl Kongresi’nin 9 Ağustos’ta yapılması kararını aldı.

Bu süreçte…

İYİ Parti Genel Merkezi’nin kongrelerin mümkün olduğunca açık alanda sosyal mesafe gözetilerek yapılması noktasında duyarlı davrandığını biliyoruz.

Nitekim…

Nilüfer kongresi de İhsaniye’deki kapalı pazar alanında yapıldı. O nedenle, “İl kongresi için nereyi düşünüyorsunuz?” sorumuza İYİ Parti İl Başkanı Dr. Yahya Bahadır şu cevabı verdi:

“Arkadaşlarımızla Nilüfer Beşevler’deki İbrahim Yazıcı Stadyumu’nda incelemeler yaptık ve çok beğendik. Kongremizi burada yapmayı düşünüyoruz.”

Stadyumda kongre de Bursa siyaseti için bir başka ilk olacak.

 

Gençlerden Ulucami’de Ayasofya için şükür namazı

Emekli Matematik Öğretmeni İsmail Kandemir’in 26 yıllık mücadelesi sonunda açtığı dava üzerine Danıştay’ın Ayasofya’yı müzeye çeviren 1934 yılındaki Bakanlar Kurulu kararını iptal etmesi yeni bir milat oldu.

Bu kapsamda…

AK Parti İl Gençlik Kolları Başkanı Tarık Köse başkanlığındaki AK Parti’li gençler cumartesi sabah namazında Ulucami’de buluşup topluca şükür namazı kıldılar.

Gençler…

24 Temmuz’da ibadete açılacak Atasofya’da da namaz kılmaya hazırlanıyorlar.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X