Önce… Bursa için çok önemli bir gerçeğin altını çizmek gerekiyor: Yenişehir Havaalanı bu kentin hava uçuşlarındaki en önemli kozu, müthiş bir yatırım.
Fakat…
Hak ettiği uçuş organizasyonları bir türlü sağlanamıyor. Bursa’yı havadan Anadolu kentlerine ve dış dünyaya açacak uçuşlar yeterli sayıya ulaşmıyor.
Başlayan uçuşlar da, ilgi görmelerine karşın iptal ediliyor.
Bugüne kadar…
Yenişehir Havalanı’na bu duyarsızlıkta İstanbul’a yakınlık mazeret olarak gösteriliyordu. Biraz da Sabiha Gökçen Havaalanını canlandırma politikası nedeniyle Yenişehir’e sırt çevrildi.
Ne var ki…
İstanbul’un hava trafiği artık SOS veriyor. Hem Atatürk Havalimanı’nda, hem Sabiha Gökçen’de uçakların iniş ve kalkışlarında sorun yaşanıyor. Gelen uçaklar iniş izni alabilmek için havaalanı üstünde saatlerce tur atıyorlar.
Yapımı devam eden Avrupa’nın en büyük hava limanı uzak bir noktada olduğu için, İstanbul’a gelecek yolcular için ulaşım sorununa neden olacak.
İşte…
Böyle bir ortamda, Yenişehir Havaalanı’nın canlanmasını sağlayacak iki önemli gelişme yaşanıyor.
Birincisi…
Türk Hava Yolları 2008 yılında kapattığı Bursa Ofisi’ni yeniden açma kararı aldı. Bu amaçla, Çekirge Caddesi üzerindeki Beşikçiler’de Durusoy Apartmanı’nda kiralanan yerin düzenlenmesine başlandı.
İkincisi…
THY’nin alt kuruluşu olarak uçuş hizmeti veren Anadolu Jet aldığı bir kararla Yenişehir’i üçüncü hub noktası yapmaya hazırlanıyor.
Yani…
Anadolu Jet, halen uçuş merkezi olarak kullandığı Ankara Esenboğa ve İstanbul Sabiha Gökçen havaalanlarının yanı sıra Yenişehir’i de üçüncü uçuş merkezi yapma kararı aldı.
Buna göre…
Uçaklar geldiklerinde, uçuş ekipleriyle birlikte Bursa’da geceleyecekler, yeni uçuşlara da Yenişehir’den çıkacaklar.
Bu iki karar…
Yenişehir’deki havaalanı trafiğinin artması ve uçuşların canlanması adına çok önemli.
Sabiha Gökçen yolcusunun yüzde 25’i bizden
Yıllarca Yenişehir Havaalanı’nın göz ardı edilmesinde Sabiha Gökçen Havaalanı’nın daha verimli çalıştırılması isteğinin yattığını artık herkes biliyor.
Ne var ki…
Sabiha Gökçen artık hava trafiğini ve yolcu yükünü taşıyamıyor.
Üstelik…
Araştırmalar, uçuş noktası olarak Sabiha Gökçen Havaalanı’nı kullanan yolcuların yüzde 25’inin Bursa yolcusu olduğunu gösteriyor.
Demek ki…
Bursa yolcusu kendi havaalanını kullanabilse Yenişehir ihya olacak.
Bursa’dan Anadolu Jet’e potansiyel arttırma önerileri
Geçen hafta… Bursa Ticaret ve Sanayi Odası önderliğinde yapılan toplantıda, Anadolu Jet Başkanı Şamil Karakaş ile Bursa’nın sektör temsilcileri hava taşımacılığı ve uçuş planlamasını masaya yatırdılar.
O görüşmede…
Yenişehir’den Ankara, Erzurum, Trabzon, Diyarbakır, Muş’a uçulduğu, Erzurum ve Trabzon’da yüzde 85 doluluğa ulaşıldığı, ama toplamda yüzde 78 dolulukta kalındığı Anadolu Jet tarafından açıklanıp şu istendi:
“Bursa yüzde 87 doluluk ortalamasına ulaşırsa, yeni hatlar planlayabiliriz.”
Toplantı sonrası…
BTSO Turizm Konseyi Başkanı Hasan Eker ve Sağlık Konseyi Başkanı Dr. Mustafa Esgin’le uçuş programlarını ve yapılması gerekenleri konuştuk.
Özellikle…
“Ulaşılabilir kent olma” noktasından yola çıkıp çok önemli öneriler sıraladılar:
Bir…
“Yenişehir’den yapılan uçuşların saatleri doğru planlanmalı.”
İki…
“Büyükşehir Belediyesi Yenişehir Havaalanı’na ücretsiz yolcu taşıyarak destek veriyor. Kütahya, Bilecik, İnegöl, İznik, Gemlik gibi merkezlerden de servis sağlanmalı.”
Üç…
“Bursa’nın havalimanı olarak Yenişehir görülmeli, yolcu Sabiha Gökçen’e yönlendirilmemeli.”
Dört…
“Anadolu Jet havayolu taşımacılığına ilgiyi arttıracak yeni uçuş noktaları için seferler planlamalı.”
Bursa Anadolu Jet’ten 5 iç, 4 dış hat istedi
BTSO önderliğinde geçen hafta yapılan toplantıda Anadolu Jet Başkanı Şamil Karakaş’tan Bursa adına istenen yeni uçuş hatları önerilerini BTSO Sağlık Konseyi Başkanı Dr. Mustafa Esgin ve Turizm Konseyi Başkanı Hasan Eker’den dinledik.
Bir…
“İç hatlarda Gaziantep, Adana, Antalya, Bodrum, Samsun uçuşları konmalı.”
İki…
“Sağlık turizmi için Kuveyt’e, Bulgaristan Plovdiv’e, Makedonya Üsküp’e, Kosova Priştine’ye dış hat uçuşları olmalı.”
Tutan’ın saha gözlemi: Anlatınca kararsızlar evet diyor
AK Parti bugün saat 14.00’te Merinos’ta yapılacak İl Danışma Kurulu toplantısıyla Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Mehmet Müezzinoğlu liderliğinde Bursa’daki evet kampanyasını başlatıyor.
Start öncesi…
22 ve 23. Dönem Bursa Milletvekili Mehmet Emin Tutan’ya konuştuk. Refah ve Fazilet partilerinde İl Sekreterliği yapan, 2002’de AK Parti Yıldırım Kurucu İlçe Başkanı olan deneyimli siyasetçi Tutan önce şunu söyledi:
“Ankara’da Sayın Başbakanımızı ve Sayın Cumhurbaşkanımızı dinleyince, kendimizi daha donanımlı hissettik, yüksek moralle Bursa’ya döndük.”
Saha gözlemi şu:
“Yaptığımız görüşmelerde, başlangıçta bir kararsızlık havası vardı. Fakat konuştukça, anlattıkça insanlar evet demek için ikna oluyorlar.”
Şu tespiti yaptı:
“Anayasa değişikliği maddelerini tam okuyanların sayısı fazla değil. Bir takım kulaktan dolma bilgilerle bilgi kirliliği ve algıya yönelik kararlar oluşuyor. Bunun kırıldığını görüyorum.”
Düşüncesi şu:
“Şu anda algılarla oluşan bir hava var, fakat AK Parti sahaya indikçe ve anlattıkça bunun değişeceği anlaşılıyor.”
Teşkilattan gelen, halkın nabzını tutabilen deneyimli bir siyasetçi olarak tahmin de yaptı:
“Referandumdan yüzde 60 civarı evet oyu çıkacağını düşünüyorum.”
Hüseyin Şahin Katar’da kriz toplantısında
Katar’ın başkenti Doha’da dün başlayan Ortadoğu Krizleri İçin Stratejik Vizyon konulu konferansta Türkiye’yi temsil eden resmi heyetten TBMM Milli Savunma Komisyonu Başkanvekili olarak AK Parti Bursa Milletvekili Hüseyin Şahin de yer alıyor.
Krizlerin çözüm yollarıyla birlikte beklentilerin de ele alınacağı Ortadoğu’ya projektör tutacak konferansta Şahin’in bir de konuşma yapması bekleniyor.