Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ulaşım konusunda çok duyarlı. Kent içinde yeni yollar açmak, kavşaklardaki sıkışıklığı gidermek için sürekli projeler geliştiriyor. Her türlü alternatif önerisine de açık.
Aslında…
Gün içinde sürekli şantiye ziyareti yaptığı için, kendisi de her saat trafiği yaşayan bir yerel yönetici.
Önceki gün…
Yunanistan’ın Gümülcine kentindeki iftar ve mevlid organizasyonlarına katıldıktan sonra Bursa’ya birlikte döndük. Uzun yolu kolay geçtik, ama İzmir Yolu’ndan Bursa’ya girişte Özlüce Kavşağı yakınlarında trafik yoğunluğu birden arttı.
Saat 18.00 civarıydı ve İzmir Yolu’ndaki yoğunluktan trafik durdu.
Bunun üzerine…
Altepe trafiği işaret edip, “Trafiğin hiç sıkışmaması, yolların su gibi akması ve insanların beklememesi elbette en büyük isteğimiz” dedi ve ekledi:
“Aynı saatte çok sayıda araç trafiğe girdiğinde dünyanın bütün büyük kentlerinde trafik böyle sıkışıyor.”
Sonra saate dikkat çekti ve “Mesai saati bitiminde herkes aynı anda yola çıkmak durumunda olunca bu tablo çıkıyor. Buna iftar da eklenebilir” dedi.
Böylece…
Besaş Genel Müdürü Mustafa Bektaş ve Başkan Danışmanı Fahrettin Yıldırım’ın da bulundukları araçta trafik sohbeti açıldı.
Bu noktada…
“Bursa’da şu anda tıkanan tek bir kavşak kaldı, o da Geçit kavşağı. Sabah akşam trafik şişiyor” dediğimizde Başkan Altepe de şunu söyledi:
“Geçit Kavşağı’nda nihai çözüm köprülü kavşakta. Projemiz hazır.. Fakat onu yapıncaya kadar trafiğe küçük bir dokunuşta bulunduk.”
O küçük dokunuşu şöyle açıkladı:
“Ulaştırma Koordinasyon Merkezi’miz olan UKOME’de karar aldık. Geçit Kavşağı, trafiğin en yoğun olduğu sabah 07.00-10.00 ile akşam 17.00-20.00 saatleri arasında dönüşlere kapatılacak.”
Yani…
“Sabah ve akşam bu saatler arasında araçlar Geçit Kavşağı’nda doğrudan geçiş yapacaklar. Yani, bir çeşit transit geçiş olacak, dönüş olmayacak.”
Şunu da ekledi:
“UKOME kararı gereği, uygulama trafik polisinin yetkisine bırakıldı. Yani trafik polisi gerekli gördüğü anlarda kavşağı dönüşlere kapatacak.”
Peki…
Bu kavşağı kullanarak dönüş yapmak zorunda olanlar nereden dönecekler?
Altepe onu da şöyle açıkladı:
“Araçlar belli saatler arasında Geçit Kavşağı’ndan doğrudan geçerken, dönüşleri Mudanya yönünde Bademli Köprülü Kavşağı’ndan, Bursa yönündeyse Korupark önündeki köprülü kavşaktan yapabilecekler.”
Bir küçük dokunuş da Panayır Kavşağı’nın projesine geldi!
Pazartesi günü bu sütunlardan duyurduk… Yalova Yolu’ndaki trafiği etkileyen noktalar arasında yalnızca Panayır Kavşağı kaldı. Ana yoldan Panayır’a girişler sorunlu olduğu gibi, Panayır’ın arkasından gelen yeni bulvarın Sönmez Holding yakınlarından Yalova Yolu’na bağlanması da sorun.
İşte…
Bu sorunlu nokta için köprülü kavşak projesi hazırlayan Karayolları, 14 Nisan 2015 günü ihaleyi de yaptı. Şu sıralarda tamamlanması beklenen 50 milyon lira bedelli ihalede Panayır Köprülü Kavşağı’nın yanı sıra Karacabey Yolu üzerinde bulunan Badırga’daki Deri Organize Sana Bölgesi önü ile Gölkıyı, Seyran ve Mudanya Ayrımı köprülü kavşakları da yer alıyor.
Ancak…
Karayolları’nın ihale ettiği köprülü kavşak projesi üzerinde Büyükşehir Belediyesi’nde yapılan detaylı incelemede bazı teknik eksiklikler belirlendi.
Dahası…
Kavşağın yalnızca geçiş yolu özelliği taşıdığı görüldü. Yani Bursa-Yalova yönlerinde trafik kesintisiz hale gelirken, Panayır’dan gelen yolun da karşı tarafta Yeniceabat’a planlanan yeni yolla birleştirildiği, böylece iki yönde kesintisiz ulaşım sağlandığı anlaşıldı.
Bunun üzerine…
Kavşakta dört yöne dönüşleri sağlayacak luplar eklenip yonca yaprağı kavşak haline getirilmesi için Büyükşehir’de görüş geliştirildi.
Hatta…
Proje için önerilen lupların yerleştirildiği bir vaziyet planı hazırlandı. Böylece, köprülü kavşak iki yönde kesintisiz ulaşım veren proje olmaktan çıkarılıp daha işlevsel hale getirildi.
Bir yandan da…
Projedeki olası değişikliğin ne kadar kamulaştırma getirdiği ve bunun da kamulaştırmayı yapacak Büyükşehir’e ne maliyetinin ne olacağının hesaplaması yapılıyor.
Yalova Yolu da Büyükşehir’e geçiyor
Mevzuata göre şehirlerarası yollar Karayolları’nın, şehir içi yollar ise belediye sorumluluğunda. Bu nedenle Bursa’da şehirden çıkış yolları olan Yalova, İzmir, Mudanya, Orhaneli, Keles yolları yapım ve bakımlarıyla birlikte Karayolları’na aitti.
Geçen ay…
Mudanya Yolu işlevinin değişmesi nedeniyle Büyükşehir Belediyesi’ne devredildi. Şimdilerde başta tramvay olmak üzere yerel yönetimin ulaşım projeleri nedeniyle Yalova Yolu’nun da Büyükşehir Belediyesi’ne devredilmesi için çalışmaların son aşamaya geldiği kulağımıza ulaştı.
Eski eser diye dokunulamıyor, ama bu ev her an yıkılabilir!
Telefonda… MHP Yıldırım İlçe Başkan Yardımcısı Emin Seymen oturduğu mahalledeki bir sorunu anlatırken etkilendik. Gönderdiği fotoğrafa bakınca da hak verdik.
Konu şu:
Yıldırım İlçesi’nin Kurtoğlu Mahallesi Aziz Sokak’ta iki katlı eski bir ahşap bina var. Daha önce ev olarak kullanılmış, fakat bugün oturulması mümkün değil. Dahası, bina her an yıkılabilir ve çevrede bulunanlar altında kalabilir.
Kurtoğlu Mahallesi Muhtarı Ahmet Gedik binadaki tehlikeyle dikkat çekip ortadan kaldırabilmek için çırpınmış. Facebook sayfasına girip baktık, orada da girişimlerini anlatmış.
Fakat…
Eski bina SİT değeri taşıdığı için Yıldırım Belediyesi müdahale edemiyor. Koruma Kurulu ile temaslarda da bürokrasinin aşılamadığı muhtarın yazdıklarından anlaşılıyor.
Emin Seymen de mahallesindeki sorunu anlatırken şunu söyledi:
“Eski eserleri elbette korumamız ve yaşatmamız gerekiyor. Ancak bu yapının ayakta durabilmesi bile çok güç. Her an yıkılacak. SİT diye altında insanların kalmasına da göz yumamayız.”
Şu soruyu da ekledi:
“İlgililerin harekete geçebilmeleri için illa bir olay olması ya da canların yanması mı gerekiyor?”
Anladığımız kadarıyla, Yıldırım Belediye Meclisi MHP Grubu da belediye nezdinde girişime başlamış.