Tüm yaşamı Bursa için üretmek, Bursa için çalışmak ve Bursa’ya hizmet ile geçen Erdem Saker adını herhalde Bursa’da yaşayan herkes bilir.
23 yılı Bölge Müdürü olmak üzere 35 yıllık DSİ görevi ardından 1994-1999 arası da Büyükşehir Belediye Başkanı olarak çok sevdiği Bursa’ya hizmet etti.
Anımsıyoruz da…
DSİ Bölge Müdürü olduğu dönemde pek çok kez Ankara’dan davet aldı. Bazen DSİ Genel Müdürlüğü önerildi, bazen DSİ’nin bağlı olduğu Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşarlığı önüne kondu, bazen de siyasete için davet edildi.
Hiçbirinde Bursa’yı bırakmadı.
Büyükşehir dönemi sonrası da deneyimi ve sahip olduğu bilgiyi Bursa’ya açtı ve düşünceleriyle, önerilerini paylaştı.
Geçenlerde…
Bir sabah çat-kapı ziyaretine gittik. Aklı fikri Bursa olan biriyle doğal olarak Bursa konuşulur, biz de Saker’le onu yaptık.
Bir ara…
Bursa’nın son 40 yılında bugünkü ulaşımı etkileyen hatalar gündeme gelince, Saker de yaptığı 2 kritik uyarıyı anlattı.
Birincisi…
70’li yılların başlarında Mudanya Yolu yapılırken, İzmir Yolu’ndan ayrılan noktadaki viyadük projesine DSİ Bölge Müdürü olarak itirazı.
Dedi ki:
“Mudanya Kavşağı projesini görünce Karayolları’nı uyardım. Bu kavşağın hem İzmir Yolu, hem de Orhaneli Yolu ile kesişmesi gerektiğini söyledim ve Carrefour önünü gösterdim.”
Şunu ekledi:
“O vakitler bölge boş araziydi. Yol Hamitler’den Orhaneli Kavşağı’na gelmeliydi. Yakın arayla yerde iki kavşağa gerek kalmayacak, Mudanya-İzmir-Orhaneli yolları aynı kavşakta kesişecekti. Ama dinletemedim.”
Söylediği şu:
“Biz DSİ’de projelere arazi genelinde geniş olarak bakıyoruz. Ama Karayolları yalnızca yol bazında düşünüyor.”
Ardından…
“Büyükşehir Belediye Başkanı olduğum dönemde Karayolları da Çevre Yolu projesini hazırlıyordu” dedi ve ikinci uyarısını paylaştı:
“Çevre Yolu’nu Mudanya Yolu’na bağlayacak bağlantı yolu için yapılacak viyadükleri görünce, ayakların kesinlikle Mudanya Yolu üstünde olmaması gerektiğini söyledim.”
Şunu vurguladı:
“Fakat o tarihte Mudanya Yolu Karayolları’na aitti. Projeyi düşündükleri gibi yaptılar, uyarılara kulak asmadılar.”
Üzüntüsü şu:
“Bugün ikisi de Bursa ulaşımı için sorun. Mudanya Yolu’ndaki viyadük ayakları Bursaray’ın önünü kesti. Mudanya Kavşağı da yıkılıp yeniden yapılıyor.”
Saker’den Altepe’ye Mudanya önerisi
Bugün Bursaray olarak kent ulaşımının omurgasını oluşturan haifi raylı sistem ihalesini yapıp inşaatını başlatan Erdem Saker, sistemin Emek’ten Geçit-Balat’a ve Uludağ Üniversitesi’nden Görükle’ye uzatılmasını doğru buluyor.
Yanı sıra…
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye iki öneri getiriyor:
Bir…
“İstanbul Caddesi’nde tramvay yerine hafif raylı sistem daha iyi olur.”
İki…
“Mudanya’ya ulaşmak da mutlaka düşünülmeli ve fizibiliteler buna göre yapılmalı.”
Bu köprü küçük, ama Mudanya Yolu için çok kritik
Tarih 30 Aralık 2012… Bursa için kritik bir konu haline gelen Mudanya Yolu trafiği ile ilgili gelişmelere dikkat çekmeye çalışırken “Allah korusun, Geçit Köprüsü’ne bir şey olsa Bursa-Mudanya ulaşımı kesilir” diye uyardık.
Bu konuya…
Bursa siyasetinde son dönemin en üretken ismi olarak gönüllerde yer bulan Ali Mollasalih’in getirdiği öneriye de yine aynı yazıda yer verdik:
Oysa…
Bademli-Hasköy Yolu’nda, Balat’la bağlantı sağlayan eski bir köprü var.
Bu köprü rehabilite edilirse, hem yol ve kavşak inşaatı durumlarında, hem de yaz dönemlerindeki yoğunlukta Mudanya Yolu’na önemli bir alternatif olur.
Öneriyi…
Zaman zaman tekrarladık. Fakat bu süreçte, ağır tonajlı kamyon ve servis minibüsleri de tarihi Hasköy Köprüsü’nü kullanmaya başladı. Büyükşehir de tehlike nedeniyle köprüyü tümüyle kapattı.
Bu durum…
Geçit Kavşağı kapandığında Balat ve Bademli’de oturanları alternatifsiz bırakınca sorun büyüdü.
İşte…
Kavşağın kapatılmasından sonraki günlerde Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe bu sütunlarda yayınlanan “tarihi Hasköy Köprüsü yanına yeni bir köprü yapımına başlıyoruz” sözünü tuttu ve yeni köprüye başlandı.
Böylece…
Geçit Kavşağı’nın kapanmasıyla doğan kriz aşıldığı gibi, Mudanya Yolu ulaşımında Geçit Köprüsü’ne de alternatif geldi.
Bursa turizmi için siyasetten komisyonlu destek var
Bursa’nın yeni vizyon planı içinde turizm ayrı bir yer tutuyor. Üstelik, Bursa özellikleriyle her alanda turizm kapasitesine sahip bir kent.
Nitekim…
Bir yandan Valilik, diğer yandan Büyükşehir Belediyesi turizmle ilgili çok özel projeler geliştirip Bursa’yı dünyaya tanıtmak üzere hamleler yaparken, siyaset de bu çalışmalara destek anlamında özel bir girişim yaptı.
Daha açık söylemek gerekirse, Bursa’nın turizm hamlesine çalışmalarıyla katkıda bulunmak üzere AK Parti İl Başkanlığı bünyesinde Turizm ve Kültür Komisyonu oluşturuldu.
Komisyonda…
Başkanlık görevine AK Parti Nilüfer İlçe eski Başkanı olan İl Yönetim Kurulu Üyesi Alpaslan Yıldız getirildi.
Ayrıca…
Bursa’da bir dönem Skal Başkanlığı yapan Hasan Eker ile TÜRSAB Bursa Temsilciliği yapan Hasan Erdem, otelci Burak Beceren, Kevser Öztürk ve Mesut Özen gibi isimler komisyonda görev almayı kabul ettiler.
AK Parti’de ayrıca çalışma, enerji, ulaşım, spor komisyonları da oluşturuldu.
Yıldız’ın kitabı büyük ilgi gördü
AK Parti’de Turizm ve Kültür Komisyonu Başkanlığı görevi üstlenen Alpaslan Yıldız’ın kaleme aldığı “Bir MİLLİ İRADE RealiTEsi” adlı kitap büyük ilgi gördü.
Türkiye’nin demokrasi mücadelesi içinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın verdiği siyasi ve demokratik mücadeleyi anlatan kitap, bir anlamda milli mücadele belgesi olarak kabul ediliyor.
Yıldız kitabıyla ilgili olarak neredeyse tüm AK Parti İl teşkilatlarından çağrı alıyor.