2 Nisan 2021 günü… Şehir Hastanesi önünde dönemin Ulaştırma Bakanı olan Adil Karaismailoğlu temel atarken yüzler gülüyordu.
Bakan…
O törende “Emek’ten Şehir Hastanesi’ne metro hattının 2023’te açılacağını” açıkladı, ama itiraz üzerine yargı ihaleyi iptal etti. Yeniden ihaleyle, yeniden işe başlanmıştı ki, bir kez daha yürütmeyi durdurma geldi. İkinci durdurma, başvurunun geri çekilmesiyle aşıldı ve inşaat yeniden başladı.
6.1 kilometre uzunluğundaki metro başlangıçta Geçit’in tamamını yeraltından geçecekti, ama altyapı yoğunluğu ve Balat girişindeki yer altı deresi gibi nedenlerle bir bölümü yerüstüne alındı.
Yine de…
Müteahhit kaynaklı nedenlerle inşaat istenen hızda ilerlemedi.

Artık…
Sırtını nereye dayadıysa; yerel siyasetçiler, belediye yönetimleri, milletvekilleri, Genel Müdür ve Bakanların yaptıkları “İşi hızlandırın” çağrılarına müteahhit bugüne kadar kulak tıkadı.
Öyle ki…
Dönemin Bursa Valisi olan Mahmut Demirtaş bir pazar günü sandalyeyi alıp çalışanların başına oturmasa, Geçit’teki çukur kapanmayacak ve Bursa’ya çile çektiren yol 11 Eylül 2023’te açılamayacaktı.
Pazartesi günü…
Hızlı trenle ilgili son durum raporunu aktarırken, 3 yılda 900 metresine ray döşenen 6.1 kilometre uzunluğundaki Şehir Hastanesi Metrosu’nun ne zaman biteceğini sorduk.
Bunun üzerine…
Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü ses verdi ve projenin son durumunu açıkladı.
Diyor ki:
“Aç-Kapa tünel imalat çalışmaları devam ediyor. Mevcut Emek İstasyonu ile yapımı tamamlanan Geçit İstasyonu arasında yer alan kesim 20 Mart 2024’te hizmete açılmış olup, diğer 3 istasyon ve depo sahasının 2026 yılında tamamlanması planlanmaktadır.”
2025’in ortasına geldi, 2026’nın ikinci yarısına pek bir şey kalmadı. “Bu hızla bu metro inşaatı biter mi?” deyip sorumuzu tekrarlayalım, ama cevap da belli:
Müteahhit isterse, biter.
Raporundaki ayrıntı: İleriye dönük proje!

Bize ulaşan… Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü durum değerlendirme raporunda ilginç bir ayrıntı dikkatimizi çekti.
Denilen şu:
“Emek-Şehir Hastanesi uzatması görüş yazımızda, 2035 yılı zirve saat tek yöndeki yolcu sayısı olan 11.524 ile HRS yapılabilirliği açısından yetersiz görülmektedir.”
Buna karşın…
Şehir Hastanesi istihdam ve hasta yoğunluğuyla, bölgedeki yüksek katlı yapılaşmanın 30 yıl içinde yeterli yolcu sayısına ulaşması halinde uygun olduğu vurgulanıyor.
Cadde kenarındaki otobüs durakları için kritik öneri: Kaldırıma baksın!

Zaman zaman… Kontrolden çıkan araçların Belediye Otobüsü duraklarına daldıkları ve ciddi can kayıpları yaşandığı haberleri okuyoruz..
Nitekim…
Bursa’nın yakın geçmişinde bu şekilde pek çok kaza oldu. Birkaç gün önce de bir kaza haberi İznik’ten geldi.
İşte…
Geçmiş dönem Osmangazi Belediye Meclisi’nde MHP Sözcüsü olan, sonra da adeta kent müfettişi gibi günlük kent yaşamını izleyip öneriler geliştiren Cemil Aydın bu konuda çok duyarlı.
Geçmişte…
“Cadde kenarındaki otobüs duraklarının yüzleri yola değil, kaldırıma bakmalı” diyen Aydın, bekleyen yolcuların bu şekilde korunabileceklerini söylüyor.
Geçen yıl mart ve kasım aylarında Londra ziyaretinden fotoğraflar gönderdi ve “Başta Londra, pek çok şehirde otobüs durakları yola değil kaldırıma bakıyor” dedi.
Bize göre de, üzerinde çalışmaya değer bir öneri.
Dervişoğlu İYİ Parti iftarına geliyor

Geçmişte… Siyasi parti teşkilatları halkın geniş katılımıyla Kültürpark’taki mekanlarda iftar düzenler, genel başkanlar da katılırdı.
Son dönem…
Belediye iftarları öne çıkınca siyasi partiler geri planda kaldı.
Bu yıl
İYİ Parti Bursa İl Başkanlığı süreci değiştirecek adım attı ve 7 Mart Cuma akşamı Merinos Fuar Alanı’nda teşkilat iftarı düzenledi. İftara İYİ Parti Genel Başkanı Müsavat Dervişoğlu da katılacak.
Mutlulukları yeter: Turizmciler özel çocuklara Uludağ’ı gezdirdi

Yıllar önce… Bursa’nın genç turizmcilerinden biri olarak tanıdık. Murat Saraçoğlu sorumluluklar üstlenmekten de hiç kaçınmadı.
Son dönemde…
Kısa adı Türsab olan Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Güney Marmara Başkanı olarak Bursa turizmi için çalışıyor, kentin turizm değerleri için özel projeler üretiyor.
Bunları yaparken, Bursa’nın kendi insanını da asla unutmuyor.
Nitekim…
Uludağ’ın dibinde yaşayıp Uludağ’ı hiç görmeyen İnegöl Yenice Engelsiz Yaşam ve Bakım Merkezi’ndeki özel çocuklar için Uludağ gezisi düzenledi.
Teleferikle başlayıp Uludağ kızak ve kartopuyla devam eden ve eğlenceyle biten gezide çocukların fotoğraflara yansıyan mutlulukları her şeyin üstünde.
Saraçoğlu’nun…
“Özel çocuklarımızla daha fazla birlikte olup farklı rotalarda gezilere devam edeceğiz” değerlendirmesini de çok önemli bulduk.
Bu da bir ilk: Uludağ Blueberry Birliği kuruldu

Aslında… Bursa ve yöresi için yaban mersini hiç de yabancı değil. Tadıyla, şifasıyla çok özel meyve.
Son dönem…
Blueberry adıyla pazar ve manav tezgahına çıktığı gibi, ihracatına da başlandı.
Bu gelişim…
İnegöl, İznik, Büyükorhan, Orhaneli, Keles, Kestel, Mustafakemalpaşa ilçelerinde blueberry üreten çiftçileri bir araya getirdi. Yaptıkları ilk toplantıdan da Uludağ Blueberry Birliği kurulması kararı çıktı.

Flipboard
Vekil sayımız arttı ama neye göre kime göre şehir adeta ölüler diyarı hızlı tren neoldu 2035 bitermi sayın vekiller