Gerçi… Son dönemde ulaşım konulu yazılara hemen hemen aynı başlangıcı yapıyoruz, ama gerçek de bu: Büyükşehir Belediyesi’nin gündemine aldığı projelerin büyük bölümünü ulaşım projeleri oluşturuyor.
Dolayısıyla…
Kentle ilgili her konuda önceliği ulaşım alıyor.
Nitekim…
Büyükşehir Belediyesi’nde hafta içinde, kent içi ulaşım çözümleri konulu önemli bir toplantı yapıldı. Ulaşımla ilgili tüm birimlerin teknik adamlarının katıldıkları toplantıda öncelikle ulaşım planlaması ele alındı. Ayrıca planlanan ve devam eden kavşak ve yol inşaatlarının son durumları gözden geçirildi.
Bu noktada…
Kentin ana ulaşım ekseninde trafiğin düğümlendiği iki nokta olan Acemler ve Mudanya kavşaklarını rahatlatacak en önemli alternatifin tamamlanması için karar birliğine varıldı.
Bu karar…
İstanbul Caddesi’ndeki Beşyol Kavşağı’ndan başlayıp Soğanlı’yı geçen Çelebi Mehmet Bulvarı’nın Alman Kanalı’nı viyadükle aştıktan sonra birleşeceği Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’nın Organize Sanayi Bölgesi Kavşağı’na bağlanabilmesi için kalan 1 kilometrelik bölümün acilen tamamlanması anlamına geliyor.
Böylece…
İzmir Yolu’ndan ayrılıp Ata Bulvarı’ndan gelen araçlarla Mudanya ve Organize Sanayi Bölgesi’nden gelen araçlar Mudanya ve Acemler kavşaklarını kullanmadan İstanbul Caddesi’ne ulaşabilecekler.
Aynı şekilde…
İstanbul Caddesi’nden gelen araçlar da kent içindeki ana ekseni düğümleyen kavşaklardan geçmeden İzmir ve Mudanya yollarına çıkabilecekler.
Ancak…
Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’nın Yunuseli’nden sonraki Hamitler bölgesinde kalan bölümünün tamamlanabilmesi için, buradaki kamulaştırma sorunlarının çözülmesi gerekiyor.
Sorunların çözümlenip ve yolun kalan bölümünün yapımına başlanabilmesi için Büyükşehir ve Osmangazi belediyelerinin birlikte hareket etmeleri, kamulaştırma işlemlerinin hızlandırılıp bağlantının bu yıl bitirilmesi kararı da alındı.
Ulaşıma muhalefetten de destek var
Bursa’nın ortak sorunu olan ulaşıma muhalefet partileri de öneren yaklaşımlar gösteriyorlar. Hatta, Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’nın Organize Sanayi Bölgesi Kavşağı’na bağlanmasına Osmangazi Belediye Meclisi’nde CHP Grubu da destek veriyor.
Bu desteği…
CHP Grup Sözcüsü Cevat Asa şöyle dile getirdi:
“Yunuseli’nde Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı yarım. Kamulaştırmaların bitirilip bulvarın tamamlanmasına biz de Osmangazi Belediye Meclisi’nde destek verdik. Bir an önce Ata Bulvarı’na bağlandığında, bir yandan da Panayır Kavşağı’na ulaşılacak.”
Uzmanı uyardı: Trafik tıkanıklığıyla uğraşmak yetmez!
İnşaat Yüksek Mühendisi Mehmet Tözün Bingöl yıllarını Karayolları’na vermiş, son dönemde bilgi ve deneyimini Bursa Teknik Üniversitesi için ortaya koyan bir yol ve ulaşım uzmanı.
Bursa’nın ulaşım sorununa da uzman gözüyle baktığı için ortaya farklı bir görüş koyuyor. Öncelikle de istatistiklere dikkat çekiyor:
“Ulaşım istatistiklerinde bireysel ulaşım araçları yolların yüzde 90’ını kaplarken, yüzde 17 seyahat ihtiyacına cevap veriyor. Toplu taşıma araçlarıysa yolların yüzde 7’sini kaplarken, yüzde 90 civarında seyahat ihtiyacını karşılıyor.”
Önemli bir uyarı yapıyor:
“Bursa’da da insanların ihtiyaçlarına yönelik doğru çözümler üretilmeli, araçların ihtiyacı insanlardan sonra gelmeli.”
Ardından…
“Bursa’yı seven biri” olarak tespitini paylaşıyor:
“Trafik tıkanıklığı ile uğraştıkça sonuca ulaşılamıyor. Temeline inilmediği için kentlerin değil, taşıtların hareketliliği peşine düşülüyor.”
Gözlemlerine dayanarak ” Bursa’da katlı yol, katlı kavşak ve en son olarak civar köy yolları konuşulmaya başlandı. Maalesef bu temel çözüm değil” dedikten sonra şuna dikkat çekiyor:
“Ulaşım talebi doğru ve planlı karşılanmalı. Eğer uygulanan yöntemler sorunları yok etmiyor, sadece günü kurtarıyorsa gözden geçirilmeli.”
Düşüncesi şu:
“Kentsel ulaştırmada yeni yollar yapmanın tıkanmanın önüne geçmeyeceğini, aksine araç kullanımını özendireceği için sorunu daha da arttıracağı bilinen bir gerçek.”
Uzman görüşü: Çözüm toplu taşımada
Yol ve ulaşım uzmanı olan İnşaat Yüksek Mühendisi Mehmet Tözün Bingöl bilgi ve deneyimleri doğrultusunda çözümü de gösteriyor.
Bu noktada…
“Talep yönetimiyle insanların talebi toplu taşımaya doğru çevrilmeli” deyip şuna işaret ediyor:
“Toplu taşımanın düşük fiyat, zaman avantajı ve konforla iyileştirilmesi kent yöneticilerinin elindeki en güçlü silah olmalı. Gerekirse fiyat sübvanse edilmeli.”
Şunu da ekledi:
“Toplu taşımada kar-zarar hesabı yapılmamalı. İşlevsel olmayan kavşak yapılacağına toplu taşımayı sübvanse etmek daha akılcı.”
MHP tek adaylı 3 kongre yaptı, ama geçersiz oylar da var
Kongre süreci başlarken MHP Genel Merkezi ve İl Başkanlığı teşkilatlara “partinin içinde bulunduğu durum” nedeniyle kongrelerin tek adaylı olması çağrısı yaptı.
Buna karşın, ilk kongre olan Yenişehir’de 2 adaylı kongreyi kazanan muhalif aday Genel Merkez’in anayasa değişikliğinde evet oyunu eleştirince, gözler dün yapılan 3 büyük ilçenin kongrelerine çevrildi.
Fakat…
Yenişehir’de yaşanan merkezde olmadı. Osmangazi’de Cihangir Kalkancı geçerli 338 oyun 330’unu, Yıldırım’da Serkan Aydemir geçerli 313 oyun 297’sini, Nilüfer’de Ali Hayri Ozan da geçerli 297 oyun 284’ünü alarak yerlerini korudular.
Fakat…
Kongreye katılmayanlar kadar Osmangazi’de 8, Yıldırım’da 16, Nilüfer’de 13 geçersiz oy kullanılması dikkat çekti.