Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Yolları ‘ceza fabrikasına’ çeviren hız sınırı tespitine ulaşımcı gözüyle bakış

Köşe Yazısını Dinle

Elbette… Kimsenin, aracının gaz pedalına köküne kadar basıp gitme özgürlüğü yok. Aracın kadranındaki en büyük hıza ulaşma hakkına da kimse sahip değil.

Ulaşımın…

Kurallara uyulduğunda güvenli hale geldiği göz ardı edilmez.

Ne var ki…

Bayramdan bu yana şehirlerarası yollarda aniden ve uyarısız düşen hız sınırları nedeniyle başlayan tuzak tartışması var. Hız tespitlerinin ulaşım güvenliğinden çok yolları ceza fabrikasına çevirerek bütçe açığını kapatmaya yönelik olduğu da genel algıya dönüştü.

Bu konuda…

2009’da Recep Altepe’nin ilk Büyükşehir Adaylığı döneminde ulaşım projeleri hazırlayan ekibin başında olan, seçim sonrası Burulaş Genel Müdürü olarak toplu taşımaya yönelik projeler geliştiren, hatta BUDO ve geçen dönem bir kenara atılan İstanbul’un göbeği Haliç’e su kuşu uçaklarıyla inme projesini yaşama geçiren Levent Fidansoy’dan önemli bir değerlendirme geldi.

Diyor ki:

“Hız sınırları araçların emniyetle yol ve dışarıdan gelecek tehlikelere karşı korunması amacı ile belirlenir.”

Dikkat çektiği şu:

“Hız düşüşleri aracın fren yapmasına gerek kalmadan, ivmesi dikkate alınarak sadece gaz kesilerek yavaşlayabileceği uzaklıktan tanımlanır.”

Kuralı anımsatıyor:

“Hız sınırı iptali mutlaka sınırın sonunda aracın akselarasyonu, yani hızın değişim oranı da dikkate alınarak, hatta bazen şeritlerde farklı tanımlanır.”

Şunun altını çiziyor:

“2 kilometre uzağı görülebilen düz yolda sürekli düşük hız tanımlanmaz. Tümü detaylı çok disiplinli mühendislik çalışması gerektirir.”

Gözlemi de şu:

“Halbuki rastgele işaretleme yapıldığı görülüyor.”

Şunu da anımsatıyor:

“Kazaların temel nedeni hız değil; kavşak ve yollarda geçiş önceliği, sinyal verme gibi temel trafik kurallarına uymamaktır.”

Bayram sonrası…

Yükselen tepkiler üzerine İçişleri Bakanlığı’nın hız bölgelerini gözden geçirme kararı da Fidansoy’u destekliyor.

 

Sahil Yolu’nda göçük, Göynüklü’de kamyon tehlikesi

Levent Fidansoy… Yollar ve uygulamalarla ilgili düşünceleri yanında Mudanya-Gemlik arasındaki Sahil Yolu’yla ilgili gözlemini de paylaştı.

Bir…

“İnşaatı yıllar süren Sahil Yolu’nun Kurşunlu üstünden geçen bölümü birkaç kez kayma nedeniyle kapandı. Şu an yine kapalı. Açılalı 3 ay olmadan asfalt çökmüş, tehlikeli hale gelmiş.”

İki…

“Hafriyat dökme yerine gelen kamyonlar 40 tona varan yükle Göynüklü-Altıntaş yolunu kullanıyorlar. Kimse de bu yükle gelemezsiniz demiyor. Yol kaplaması tamamen çökmüş.”

 

Bursa’daki köprü ve viyadükler deprem izolatörleriyle dirençli olacak

Bursa’nın… Depreme dirençli kent olabilmesi için Büyükşehir Belediyesi önemli çalışmalar başlattı.

Örneğin…

Zemin ve yapılarla ilgili, kısa adı JICA olan Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı’yla önemli bir çalışma yürütülüyor. Deprem Riskini Azaltma ve Önleme Planlama Projesi adıyla yürütülen çalışmaların yanında, kritik bir adım daha atıldı.

Bu kapsamda…

Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Tözün Bingöl başkanlığındaki heyet Eskişehir Teknik Üniversitesi’nin ziyaret etti.

Ziyarette…

Dünyada beşinci, Türkiye’de tek olan test merkezinde inceleme yapan Bursa heyetine, deprem izolatörü çalışmalarını yürüten İnanç Onur ve Prof. Dr. Ali Bozer bilgi verdiler.

Sistem…

Bursa’daki köprü ve viyadükleri depreme dirençli hale getireceği gibi, mevcut köprü ve viyadüklere de monte edilebilecek.

 

Yaya yolu ve kaldırımlara engelliler için öneri

Öneri… Bir dönem TBMM’de milletvekili danışmanı olarak görev yapan Orhaneli’nin tanınan ismi Başol Bektaş’tan geldi.

Diyor ki:

“Yaya yolu ve kaldırım ihalelerine ‘Engelliler için yön ve takip taşları ve şeritleri döşenmeli, uygun yükseklik ve genişlikte rampalar inşa edilmeli’ ibaresi eklenmeli.”

Şunu da ekliyor:

“Engelli kardeşlerimizin ‘Bu yol bizce de uygundur ‘ onayı alındıktan sonra ödeme yapılmalı.”

 

Su her şeyden değerli: Vatandaşa tasarruf, sanayiciye az tüketim çağrısı

Artık… Kış mevsimleri bile kurak geçtiği için su kaynakları azalıyor. BTSO Kimya Konseyi Başkanı İlker Duran rakamlarla su gerçeğini anlattı:

“Dünyamızın yüzde 71’i sularla çevrili, ama yüzde 97’si tuzlu su. Temiz su kaynakları sınıfına giren yüzde 3 suyun yalnızca yüzde 0.5’i, yani binde 5’i içilmeye uygun.”

Kalan temiz su kaynaklarının buzullar, atmosfer, toprak ve yeraltına dağıldığını anımsatıp şuna dikkat çekiyor:

“Dünya nüfusunun arttığı göz önünde bulundurulduğunda, sahip olduğumuz su kaynaklarının ihtiyaçları karşılama noktasında yetersiz kalması artık yalnızca ihtimal değil.”

Çağrısı şu:

“Yaşamın temel kaynağı su tüketiminde tasarruf etmek ve israftan kaçınmak hayati öneme sahip.”

Mesajı şu:

“Bireysel tüketimde israftan kaçınılmalı, sanayi ve tarımda az su kullanan üretimler geliştirilmeli, geri kazanım sağlanmalı.”

 

AK Parti’de büyük buluşma: Bursa sunum yapacak

AK Parti’nin… Gelenekselleştirdiği İl Başkanları ve İl Koordinatörleri Çalışma Kampı bugün Kızılcahamam’da başlıyor.

Açılış konuşmasını…

Teşkilat Başkanı Ahmet Büyükgümüş’ün yapacağı 3 günlük kampta, teşkilat çalışmalarıyla vatandaş-medya ilişkileri de ele alınacak.

Pazartesi günü programında 3 il başkanının sunumu var. Bursa İl Başkanı Davut Gürkan’ın yanı sıra, Kocaeli ve Denizli il başkanları uyguladıkları sistemleri anlatacaklar.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X