Bursaspor Başkanı Enes Çelik geçtiğimiz günlerde yaptığı paylaşımla Bursa iş dünyasına sitem etti.
Siteminde de yerden göğe kadar haklıydı.
Geçen sezon büyük bir girdabın içinde aldığı Bursaspor’u yaptığı yerinde müdahalelerle adeta hayata döndüren yönetim, yeni sezon öncesi gereken desteği bir türlü bulamıyor.
Şampiyonlukla tamamlanan sezon öncesi biraz siyasi baskı, biraz da kentte oluşan sinerjiyle destek gören, bunun karşılığında da şampiyon kadroyu kurup, geçmişe ait 1 milyar liralık borcu eriten Enes Çelik ve arkadaşları, yeni sezon öncesi hak ettikleri destekten uzaklar.
Tesadüf mü değil mi siz karar verin; Bursaspor tarihinin en büyük başarısını yakalayıp Süper Lig şampiyonu olduğu 2009-2010 sezonunun ardından yine göğüs sponsoru bulmakta zorlanmış ve Şampiyonalar Ligi arenasında göğsünde herhangi bir reklam olmadan sahne almıştı.
BAŞARI CEZASIZ KALMIYOR!
Yine yaşanan bir şampiyonluk ve yine göğüs sponsoru bulma konusunda yaşanan sıkıntı.
Bu tesadüften çok kentteki firmaların Bursaspor’u pek de önemsemediklerini gösteriyor bana kalırsa.
Şöyle hafızaları zorlayınca Bursaspor’un göğsünde Bursa firmasını taşıdığı dönemi görmek çok kolay da değil zaten.
2000-01 sezonu itibarıyla 3 sezon BTSO kuruluşu olan Bosen Enerji ile sahaya çıkan Bursaspor, 2003-04’te Turkcell’le yer almış Süper Lig’de. 2004 ve 2006 arasında iki sezon Bursagaz’la 1. Lig’de boy gösteren Bursaspor, Süper Lig’e döndükten sonra 2006-2010 arası 4 sezon yine Turkcell’i taşımış göğsünde.
Bazı maçlara Bursastore yazısıyla çıkılan 2010-11 sezonunu boş geçirdiğini zaten belirtmiştik, 2011-12 sezonunda da göğsümüzün de anlımızın da ak olduğunu ekleyelim.
2012-13’te İntercity yer alırken, 2013-14 ve 2014-15 1-2 maçlık geçici çözümler haricinde yine boş geçilirken, 2015-2016 sezonunu (o da 9. hafta itibarıyla) Marmarabirlik’le tamamlamış yeşil beyazlı kulüp.
2016-17 sezonunda Beyçelik Holding, Warmhaus markasıyla sahip çıkmış Bursaspor’a.
SİTEM ETME, HABERİ YOK ‘BEY’LERİN!
İşlerin kötüye gittiği 2018-19 ve 2019-2020 sezonlarında Büyükşehir Belediyesi, BUDO ile destek olurken, bir sonraki sezon Tasarruf logosu yer almış Timsah’ın göğsünde.
‘Ekip Lideri’ kavramıyla tanıştığımız 2021-2022 sezonunda haftalık reklamlarla sahaya çıkılırken, sezon sonu da 2. Lig’in yolunu tutmuştuk zaten.
2. Lig’deki ilk sezon Bursa firması ZeplinX Bursaspor’a destek olurken, 3. Lig’e düştüğümüz sezonun önemli bir bölümünü de yine Büyükşehir Belediyesi iştiraki Tarım Peyzaj AŞ ile geçirdi Yeşil Timsahlar.
Herkesin malumu olduğu üzere geçen sezon yer alan Atış Yapı da konkordato sürecini başlatınca yine kaldık sponsorsuz.
Gördüğünüz gibi belediyenin verdiği destekleri dışarda bırakırsak Bursa firmaları pek Bursaspor’un yüzüne bakmıyor. 25 sezonda sadece 6 firma.
Bursaspor, taraftarıyla rekorlar kırıp dünya çapında konuşulurken, anlaşılan Bursalı firmalar bu durumu umursamıyor.
Kısacası reklam bütçelerinin bir kısmını futbola ayırmayı düşünmedikleri gibi, kentin en önemli değeri Bursaspor’u da önemsemiyorlar.
Eee… Bu durumda Başkan sitem etmiş çok mu?