Hasan Ali Çavuş
Hasan Ali Çavuş

Bursa’nın uçup giden hayalleri… 

Köşe Yazısını Dinle

2000’li yıllardı… 

Yunuseli Havalimanı’nda umutlar tükenince… 

Gözler sivil havacılığa açılan Yenişehir Havalimanı’na çevrilmişti. 

Hayaller büyüktü… 

Bir yıl sonra İstanbul’un Anadolu yakasında Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı da hizmete girdi. 

Mega kentin merkezinde Atatürk Havalimanı varken, Pendik’deki bu havalimanının ilgi görmesi beklenmiyordu. 

Çünkü… 

O dönem Pendik şimdiki halinden çok farklıydı. 

Ulaşım imkanları dahi sınırlıydı. 

Tahminler doğru çıktı. 

Sabiha Gökçen Havalimanı uzun süre rağbet görmedi. 

Aynı şekilde Yenişehir Havalimanı da… 

*** 

O yıllarda, Bursa gibi bir şehrin havayolu ulaşımından yoksun olmaması gerektiği yönünde haberler yapıyorduk. 

Sanıyorum 2003 yılıydı… 

Bursalı bir grup gazeteci, İstanbul’daki turizm fuarında röportaj yaptığımız dönemin TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy’un sözlerini manşetlere taşımıştık. 

Turizmin bu önemli ismi, Yenişehir’de uçaktan yolcuların inebileceği merdivenin bile olmadığını söylüyordu. 

Yani, çarpıcı bir örnekle havalimanında yer hizmetlerini veren şirket bulunmadığına işaret ediyordu. 

İnanılır gibi değildi ama gerçekti. 

*** 

Sonrasında… 

Konuyu daha yakından takip etmeye başladım. 

Defalarca Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın vereceği koltuk garantisi ile THY’nin sefer düzenleyebileceğini ve bu şekilde Bursa’nın havayolu ulaşımına açılabileceğini yazdım. 

Tabii ki konuyu gündemde tutan başka gazeteci arkadaşlar da vardı.  

Ne kadar payım oldu bilmiyorum ama sonunda bu yöndeki öneriler dikkate alındı. 

Havalimanında eksik olan hizmetler verilmeye başlandı. 

BTSO öncülüğünde iş dünyası da kesenin ağzını açtı, belirli sayıda koltuk garantisi ile seferler start aldı. 

Maalesef… 

Bir süre sonra yeniden durdu. 

Çok uzatmayacağım… 

Bir kısır döngüye girildi… 

Benim gibi yerel gazetecilerin konuyu gündemde tutmasıyla Yenişehir yeniden tarifeli seferlere kavuştu. 

Ankara’nın konuya ciddi anlamda el atması ile Bursa Yenişehir Havalimanı’nda yüzde 90’lara varan doluluk oranları yakalandı. 

Her şey iyi gidiyordu… 

Buna karşın… 

Sabiha Gökçen Havalimanı hala beklenen trafikten yoksundu. 

Bir anda bir el devreye girdi. 

Önemli bir haber kaynağım inanmak istemediğim bilgiyi bana aktardı. 

THY Bursa seferlerini durduruyordu. 

Gelişmeyi, Olay Gazetesi’nde “THY Bursa’dan uçuyor” başlıklı özel haberimle duyurdum. 

Hatta bu haber, 2008 yılında Bursa Gazeteciler Cemiyeti tarafından ödüle layık görüldü. 

*** 

Borajet gibi farklı şirketlerin seferleri teselli olsa da… 

Yenişehir Havalimanı’nın, ‘Sabiha Gökçen’ lobisine yenik düştüğü açıktı. 

Bursa yine İstanbul’un gölgesinde kalmıştı. 

Daha sonra Anadolujet geldi… 

Ama… 

Yenişehir Havalimanı’nın iç ve dış seferleri hep birkaç il ve ülke ile sınırlı kaldı. 

Hac-Umre için düzenlenen charter seferleri ve özel uçuşlarla kritik eşik hiç aşılamadı. 

BTSO’nun kargo taşımacılığına yönelik çabalarına, Bursa Milletvekilliği döneminde Mustafa Esgin’in büyük gayretlerine rağmen Yenişehir Havalimanı yerinde saydı. 

Bugün de öyle… 

*** 

Peki bütün bu süreçte Sabiha Gökçen Havalimanı’nda neler oldu? 

Ne tesadüftür ki! 

THY, 2008 yılında Yenişehir’e veda edince Sabiha Gökçen Havalimanı kabuğuna sığmadı. 

Hatta, Büyükşehir Belediyesi Bursa’dan buraya otobüs seferleri düzenlemeye başladı. 

İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü ile Bursa’dan kalkan BBBUS otobüsleri 1-1,5 saatte Sabiha Gökçen’e ulaşıyor. 

Seferler 10-15 dakika arayla sürüyor. 

Otobüslerde boş yer yok. 

Bursalılar Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanına uçuyor. 

*** 

Dün, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yeni pisti açıldı. 

Kapasite ikiye katlandı. 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan açılışta dikkat çekici şu bilgileri paylaştı:  

“Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, 2022’de 31 milyon yolcuya ulaştı. Bu yılın ilk 11 ayında 208 bin uçuşla yolcu sayısı 34 milyona yükseldi. Yolcu trafiğinin en çok olduğu 3. havalimanı burası. Yeni pistin de devreye girmesiyle yıllık 85 milyondan fazla yolcuyu ağırlayacak kapasiteye erişiyor.” 

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın bu rakamlara, Avrupa’da liderliğe oturan İstanbul Havalimanı’na rağmen ulaştığının altını çizmekte fayda var. 

*** 

Gelinen noktada… 

Gerçek yüzümüze tokat gibi çarpıyor. 

İstanbul uçuyor… 

Hava ulaşımında kötü kaderine razı olan Bursa ise yılan hikayesine dönen hızlı treni dört gözle bekliyor. 

2 adet yorum var

2 adet yorum var

  1. Bursadan 1 saat yol git+ en az 2 saat h.alanında olma zorunluluğu, en az 2/3 saatlik uçuş bu devirde yarım gün yollarda..Burnumuzun dibinde Yenişehir h.alanı varken bu zulümü mantık kabul etmez…Maddi manevi insanlara eziyet..Pegasus Balkanlara çok noktalı uçuşlar başlatıyor da Bursadan sanki potansiyel yolcu mu yok? İnanması zor nedenini anlamak daha zor

  2. Bursa merkeze yakın otobandan batı istikametinde bir noktada bir havalimanı olmalı yani Bursalı Yenişehir’e gideceğime Sabiha gökçene gideyim dememeli
    Sabiha gökçene gideceğime Bursa’da ki havalimanına gideceğim demeli

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X