Garibime gitti, yadırgadım…
Şu, T2 Kent Meydanı-Terminal
tramvay hattının ihalesinden bahsediyo-
rum.
*
Hatırlarsanız, yoğun bir katılım ger-
çekleşmişti…
8 bin 450 metre uzunluğa sahip, 11
istasyonlu terminal hattı için, 29 firma
dosya almış, 13 firma ise teklif vermişti.
*
İhaleyi Öztimurlar’ın yan şirketi KMN
Firması 133 milyon 663 bin TL bedel
karşılığı kazanmıştı…
Öztimurlar bundan önce de, Kes-
tel hattı ihalesini kazanmış ve inşaatını
bitirmişti.
*
Doğal olarak, “E ne var bunda” di-
yebilirsiniz…
Buraya kadar gerçekten bir şey yok.
Ancak tuhaflıklar şöyle başlıyor:
Öztimurlar geçmişteki Kestel hat-
tı ihalesini, belediyeden emekli olan ve
raylı sistemin ilk koordinatörlerinden,
Makine Mühendisi Turgut Men’in yeter-
lilik belgesiyle almış.
*
O zaman kimse bu işe karşı çıkıp, iha-
lenin iptalini istememiş…
Bu birinci tuhaflık…
*
İkinci tuhaflık…
Terminal hattı ihalesinde 133 milyon
816 bin TL teklif veren, Ali Hazır’ın da-
madına ait ULTRA firması, ihaleye fesat
karıştırmak ve daha önce Kestel ihalesini
kazanan Turgut Men’in belgesinde eksik-
lik gerekçesi ile Kamu İhale Kuru-
mu’na itiraz etti ve ihaleyi almayı başardı.
*
İşin başka ilginç yanı…
ULTRA firması, Kestel hattının elek-
tro mekanik işlerini yaptı.
Peki yaptı da ne oldu?
İşi 2 yıl geç bitirdi…
*
Şimdi kafamı kurcalayan sorular şun-
lar…
1-Öztimurlar’ın KMN firması ye-
terli değilse, Kestel hattı ihalesini nasıl
kazandı?
2-Kestel hattının elektro mekanik ihale-
sini alan, ancak 2 yıl geciktiren, ULTRA
firmasına cezai müeyyide uygulandı mı?
3-Kestel hattında defosu olan ULTRA
firması, KMN firmasından daha yüksek
teklif vermesine karşın, nasıl oluyor da
Terminal hattı ihalesini alabiliyor?
*
Kamu İhale Kurumu’nun bu kararları
nasıl ve neye dayanarak verdiğini bilemi-
yorum…
Ancak biraz garip geldi bana…