Mustafa Özdal
Mustafa Özdal

Bursa BBG evi oluyor

Bursa trafiğinin hali ortada…

Özellikle sabah ve akşam saatlerinde, araçlar milim, milim ilerliyor adeta.

Kuşkusuz bunda, araç sayısının artmasının payı büyük.

Geçen yıl tam 60 bin yeni araç trafiğe tescil edilmiş!

2008’de Bursa’daki araç sayısı 500 binken bugün 750 bine çıkmış!

O günden bu yana alternatif yollar da açılmayınca Bursa trafiği, İstanbul trafiğine rahmet okutuyor.

Ancak, trafik sıkışıklığının temel nedeni hiç kuşkusuz sürücü hataları.

Park ihlallerinden tutun da, yanlış şerit kullanmaya varıncaya kadar bir yığın sürücü hatası yapılıyor.

Dikkatli okuyucularım hatırlayacaktır, Büyükşehir Belediyesi ve Bursa İl Emniyet Müdürlüğü işbirliğiyle Trafik Denetleme Sistemi‘nin hayata geçeceğini, “Trafikte Devrim” başlığıyla bu köşeden duyurmuştum.

Özetle bu proje, sınırlı olan elektronik denetim sistemlerini Bursa’nın dört bir yanına konuşlandırıyor.

Yani Bursa‘nın neredeyse tüm noktaları kameralarla denetlenecek.

Milyonlarca liraya mal olacak bu dev yatırımla ilgili yeni gelişmeler var.

Önceki gün Trafikten Sorumlu Emniyet Müdür Yardımcısı Önder Dülger, televizyon programımda TEDES’le ilgili gelişmeleri anlattı.

Dülger, TEDES projesinin teknik alt yapısının tamamen bittiğini söyledi.

Ayrıca, 145 bölgede kurulacak görüntüleme sistemini 450’ye çıkardıklarını da belirtti.

Daha fazla detay vermek gerekirse…

Bugün, sadece 6 noktada kırmızı ışık, 9 noktada da hız ihlalini gösteren bir sistem var.

TEDES hayata geçince, şunlar olacak:

61 noktada, mesafesi, 3 ile 5 km arasında değişen hız koridorları.

11 noktada bağımsız ihlal sistemleri.

37 noktada kırmızı ışık ihlal sistemi.

52 noktada plaka tanıma sistemi.

Toplam bin 100 noktada da kamera.

Yani yeni sistemle, Bursa genelinde bin 500 nokta gözlenebilecek.

Peki TEDES neleri denetleyecek?

Trafikle ilgili aklınıza gelen tüm ihlalleri.

Kırmızı ışıkta geçenleri, yaya geçidi ihlali yapanları, süratlı araç kullanları, hatalı park yapanları, ters yöne girenleri, kavşağa yanlış şeritte girenleri, makas atanları…

Dülger, projenin bu yıl içerisinde ihaleye çıkacağını söyledi ancak sistemin ne zaman hayata geçeceğiyle ilgili net bir tarih vermekten sakındı.

 

Minibüs şoförleri durak ihlali yapamayacak

 

Hiç kuşkusuz duraklar dışında neredeyse her yerde yolcu alıp, bindiren ve bekleme yapan minibüs şoförleri, trafik sıkışıklığının ana aktörlerinden.

Denetim de olmayınca, minibüs şoförleri hiçbir kural tanımıyorlar.

Ancak artık duraklar düzenleniyor.

Tabii alınan kararlar hayata geçerse.

Nitekim yaklaşık 2 ay önce Bursa Emniyet Müdürlüğü Trafik Şube ve Bursa Büyükşehir Belediyesi kafa kafaya verip, durakları yeniden düzenleme kararı almışlar.

Birinci adım, durakların revize edilmesi.

İkinci adım, minibüs şoförlerinin eğitilmesi.

Üçüncü adım, broşürlerle vatandaşı biliçlendirmek.

Dördüncü adım da sistemin sahada denetiminin sağlanması.

Yani amaç, durak dışı yolcu alan minibüs şoförlerine göz açtırmamak.

 

3 kişiden 2’si kemer takmıyor!

 

Bursa Emniyet Müdürlüğü Trafik Şube‘nin elinde son derece sarsıcı istatistikler var.

Mesela, sürücülerin sadece yüzde 30’u emniyet kemeri takıyormuş!

Yani 3 kişiden 2’si emniyet kemeri takmıyor.

Oysa emniyet kemeri, bazı kazalarda hayat kurtaracak kadar önemli bir trafik kuralı.

Peki biz ne yapıyoruz?

Trafik polisini gördüğümüz zaman ceza yememek için emniyet kemeri takıyoruz.

Olacak iş mi?

Süratli araç kullanmada da üstümüze yok

Geçen yıl 600 bin araç hız ihlali yapmış.

Yine geçen yıl, 4 bin motorsiklet sürücüsü, kask ihlali, ehliyetsiz kullanım ve eksik belge gibi nedenlerden ceza yemiş.

Hasılı, trafikte de kural tanımıyoruz.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X