Mustafa Özdal
Mustafa Özdal

Bursa trafiğine köklü çözümler!

Dün Vali İzzettin Küçük’ün konuğu oldum Valilik Konutu’nda.

Görüşmemizde, Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’nün hazırladığı, “Trafik Sorunu ve Çözüm Önerileri Çalışması” isimli dosyayı sundu Küçük.

Kısa vadede Bursa trafiğini rahatlatmayı hedefleyen dosyada, trafik sıkışıklığının nedenleri madde madde sıralanmış, çözüm önerileri tek tek yazılmış.

Oldukça kapsamlı bir rapor ve  köklü çözüm önerileri getirilmiş raporda.

Ankara Yolu’ndan İzmir Yolu’na kadar alınması gereken tedbirler en ince detayına kadar belirtilmiş.

Raporu detaylarıyla paylaşacağım.

Ancak  Vali Küçük’ün sözlü bir şekilde de aktardığı son derece önemli kararları yazının başında belirtmek isterim.

Birincisi, 20 motosiklet satın alınarak trafiğin her noktasının denetlenecek olması.

​Vali Küçük bu girişimle ilgili şunları söyledi:

“İlk etapta 20 adet Yunus tipi motosiklet satın alacağız. Yunuslarımız var ama onlar asayiş olaylarına bakıyorlar. Biz sadece trafik için kullanılacak motosikletler alacağız. Ekip otolarının hareket kabiliyetleri sınırlı. Bir kaza olduğunda olay yerine intikal etmeleri zaman alabiliyor. Ayrıca kavşaklardaki ihlalleri motosikletli ekipler daha kolay tespit edebiliyorlar. Motosikletli trafik timleri, kavşaklar başta olmak üzere ana arterlerde görev yapacak, sürücü hatalarını tespit edip ceza yazacaklar ve trafiğin daha hızlı akmasını sağlayacaklar. Amacımız sürücü hatalarından kaynaklanan ihlalleri motosikletli ekiplerle tespit etmek.”

Küçük, trafiği rahatlatmak adına 473 kameranın da devreye gireceğini söyledi.

Kısa zamanda devreye girecek kameralar trafik ihalelerini anında tespit edecek ve ceza kesecek.

Ancak bu kameraların bir bölümünün asayiş amaçlı olduğunu belirtmiş olayım.

Bir diğer önemli karar da minibüslerin kaldırılması.

Raporda çok açık bir şekilde Bursa’da sayıları 550-600’ü bulan minibüslerin servise dönüştürülmesi öneriliyor.

Vali Küçük, raporda yer alan çözüm önerilerini hayata geçireceklerini net bir şekilde ifade etti.

Eğer rapor hayata geçerse Bursa trafiği nefes alacak.

Şimdi gelelim raporun detaylarına…

 

ACEMLER KAVŞAĞI’NA NEŞTER

 

-İzmir’e geliş yönünde Acemler Emniyet Caddesi Kavşağı’nda oluşan anayol üzerinde, kavşağa giriş için ayrılan bölümün kaldırılarak yolun 4 şeride çıkarılması.

-Acemler Köprüsü üstüne dönüşü hızlandırmak için Zübeyde Hanım Caddesi’nden gelen akımın trafik ekibince daraltılması. (Aç-kapa uygulamasının yapılması.)

-Acemler Köprüsü üstüne dönüşü hızlandırmak için köprüye şerit eklenmesi veya daha önceden belediye ile yapılan görüşmelerde bahsi geçen İzmir’den gelişte Avrupa Konseyi’ne direkt geçiş viyadüğünün yapılması.

-Acemler bağlantı yolu girişinin 100 metre kadar delinatör ile ayrışması.

-Soğukkuyu çıkışının fiziki engellerle direkt Mudanya Yolu’na bağlanması.

-Yediemin Çekiciler Derneği ile görüşülerek haftanın her günü sabah saat  07.00’den saat 22.00’ye kadar 1 adet çekicinin Acemler’de nöbetçi tutulmasının sağlanması.

 

CARREFOUR KAVŞAĞI’NA DÜZENLEME

 

-Konur Sokak’ın kapatılması ve 3. şeridin açılması suretiyle  yan yolun rahatlatılması.

-Carrefour’a gelişteki yan yola 3. şeritten dahil olan araçlardan dolayı akımın olumsuz etkilenmesini önlemek için delinatör uygulaması ve bir görevli konularak ceza işlem uygulanması.

-Kavşağın yan yoluna 2. bir şerit açılmasıyla yolun rahatlatılması.

-Kavşak yapısının tamamen değiştirilip katlı kavşak yapılması.

 

ANKARA YOLU’NDAKİ KURALSIZLIKLARA NOKTA

 

-Ankara Yolu üzerinde minibüs duraklarının belirlenmesi ile ilgili alınan UKOME kararlarının bir an önce uygulamaya geçirilmesi.

-Tapu Müdürlüğü yanında bulunan ve İl Sağlık Müdürlüğü’ne tahsis edilen alanın yeniden otopark olarak düzenlenmesi, Çınar Kokoreç önünün otobüs ve minübüs durağı haline getirilmesi.

 

-UKOME’de alınan karar kapsamında Belediye’ce Ankara Yolu Mahmudiye  Kavşağı’na gidiş tek yön uygulama kararının faaliyete geçirilmesi.

-Ankara Yolu Gençosman yan yolunun 3 şeride çıkarılması.

 

600 MİNİBÜS SERVİSE DÖNÜŞTÜRÜLECEK!

 

-Doğu-Batı ekseninde faal olan, BursaRay güzergâhında yapımı devam eden İstanbul Yolu’ndaki tramvay güzergâhından Gençosman’a kadar gelen yaklaşık 550-600 arasında minibüs bulunmaktadır. Bu minibüslerin kaldırılarak bu araçların servis olarak kullanılması.

-Gençosman Kavşağı’ndaki minibüs duraklarının kaldırılması. Tramvay  hattı yapım inşaatından dolayı ve aynı zamanda vatandaşların alışkanlıklarından kaynaklı kavşak içinde yolcu indirme ve bindirme faaliyetleri devam etmektedir. Tek ekiple yapılan denetim yetersiz kaldığı için takviye personel ve kavşak içlerinin fiziki engelle kapatılması.

-Dr. Sadık Ahmet Caddesi üzerindeki parklanmaların disipline edilmesi için Burbak tarafından işletilmesi.

 

ŞEHİR MERKEZİNE KÖKLÜ ÇÖZÜM

 

-Fevzi Çakmak Caddesi üzerinde kavşağa yakın otobüs durağının iptal edilerek alttaki ile birleştirilmesi.

-Altıparmak Caddesi’nin orta ayırıcı ile 2 gidiş ve 2 dönüş olarak düzenlenmesi, 3 yaya ışığının 1’e indirilmesi orta ayırıcının üzerinde yaya geçişlerini engelleyecek fiziki engel olması.

-Rent a car işletmecilerinin yola dikine araç koymaları ve kaldırım ile özel mülkiyet başlangıcının belli olmaması nedeniyle yaşanan sorunun belediye görevlilerince fiziki düzenlemelerle belirlenmesi.

-Trafik Vakfı’na ait 3 adet otomatik çekici ile sabah 08.00’den 22.00’ye kadar hatalı parklanmayla mücadele edilmesi.

-İpekböceği güzergâhındaki taksi dolmuşların güzergâhının yeniden düzenlenmesi, tramvay hattıyla aynı yönde olmaması, belediye otobüslerinin birçoğunun tramvay güzergâhından arındırılması.

 

GEÇİT KAVŞAĞI’NA YENİ KURALLAR

 

-OSB’den otoyola bağlantı için yol yapılması.

-Geçit Kavşağı’na bat-çık yapılması.

 

GENEL ÇÖZÜMLER

 

-Motosikletli ekip sayısının artırılması

-Devlet memurlarının mesai saatinin 08.30 ile 17.30 arası, fabrikaların 07.00, 07.30 ve 08.00 saat aralıklarına bölüştürülmesi ile okul saatlerinin ayarlanması.

-Mahallelerde çok katlı otoparkların yapılması. (İngiltere ve Avrupa ülkelerindeki gibi…)

-Yasal mevzuatta değişiklik yapılarak başta hatalı park olmak üzere tüm cezaların artırılması.

-Hafif raylı sistemin günün ihtiyaçlarına uygun hâlâ getirilmesi, sefer sayılarının artırılması, şehir merkezinden dağılım olacak hale getirilmesi ve yeraltına alınması.

-EDS sisteminin aktif hale getirilmesi.
 

FOTOĞRAF: AKIN GÜLER 

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X