Mustafa Özdal
Mustafa Özdal

Canımız Allah’a emanet

Köşe Yazısını Dinle

Büyükşehir Belediyesi yaklaşık 3 yıl önce Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesi’nden, ticari araçların trafiğe çıkma uygunluğunu tespit eden bir rapor hazırlamasını istiyor.

Oda yöneticileri, ‘hay hay’ diyor.

Ve 8 öğrenci ile işçi servisini kontrol ediyor.

Sonuç ne çıkıyor biliyor musunuz?

8 aracın da trafiğe çıkması uygun değildir!

4 araç şase testinden geçemiyor, şase testinden geçen 4 aracın ise fren sistemleri sorunlu çıkıyor.

Şimdi olay şu:

Rastgele seçilmiş 8 ticari aracın 8’i de ‘Allah’a emanet’ şekilde trafikte seyrediyorken, Bursa caddelerinde arz-ı endam eden binlerce ticari araç ne kadar büyük tehlike saçıyor varın siz düşünün.

Biliyorsunuz geçen cuma Ankara Yolu’nda son sürat seyreden TIR freni tutmayınca korkunç  bir kazaya neden oldu.

Kaza, ‘freni boşalan TIR’ ifadesi kullanılarak haberleştirildi.

Oysa ‘freni patlamak’, ‘freni boşalmak’ diye teknik bir terim yoktur.

Fren, ya süratten, ya aşırı yükten, ya  bakım yapılmadığından, ya sürücünün hatasından ya da tüm bunların bir miktar etkisiyle yeteri kadar tutmayabilir.

Bunu ben değil, olay.com.tr’de konuğum olan  Makine Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Fikri Düşünceli ve Şube Sekreteri Feridun Tetik söylüyor.

Evet kaza kırım raporu henüz çıkmadı veya çıktıysa biz bilmiyoruz ama 4 kişinin ölümüne, 20 yurttaşımızın yaralanmasına yol açan TIR’ın freni durduk yere arızalanmadı.

Kaza gibi katliamın nedeni, yazının başında belirttiğim Makine Mühendisleri Odası’nın raporunda saklı.

O TIR’ın trafiğe çıkmasına izin verilmiş.

Çünkü ‘katil TIR’ fenni muayeneden geçmişti kuvvetle muhtemel.

Peki fenni muayeneden geçmesi yeterli mi?

Yeterli olsa, cuma akşamı yaşanan katliam olmazdı değil mi?

İşte Makine Mühendisleri Odası yetkilileri de, ‘binlerce insanın canının emanet edildiği servis,  TIR, otobüs, minibüs, kamyon gibi ticari araçları 10 dakikalık fenni muayene testiyle denetleyemezsiniz. 10 yılı aşmış ticari  araçlar  özel bir kontrole tabi tutulsun, şasesinden, fren sistemine kadar her bir aksamı kontrol edilsin’ demiş.

Hatta ‘özel kontrol de yeterli olmayabilir yollarda da fiziki kontrol sağlansın’  diye eklemiş.

Ancak sonuç ortada…

4 ölü, 20 yaralı.

 

LPG’li araçlara da dikkat

Yollardaki bir başka tehlike de LPG’i araçlar.

Daha doğrusu LPG’li araçların denetlenmemesi.

2018 yılına kadar LPG’li araçlardan sızdırmazlık raporu isteniyordu.

Makine Mühendisleri Odası’nın verdiği o rapor yoksa araç fenni muayeneden geçemiyordu.

Bir iddiaya göre, Makine Mühendisleri Odası’nın gelirlerini azaltmak için uygulama kaldırıldı.

Ancak gerekçe ne olursa olsun, uygulamanın kaldırılması  araç ve can güvenliğiyle ilgili şüpheler doğurdu.

Sızdırmazlık raporuna bağlı olarak, LPG’li araçların kapalı otoparklara giriş yasağı ve LPG tanklarının 10 yılda bir değiştirilmesi zorunluluğu da kaldırıldı.

MMO Bursa Şube Başkanı Fikri Düşünceli, tüm bu uygulamaların can güvenliğini tehdit ettiğini söylüyor.

 

 

Yenişehir Havalimanı’na yeni seferler geliyor

AK Parti Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin, Yenişehir Havalimanı ile ilgili yazım üzerine, bir açıklama yolladı.

Esgin, Diyarbakır ve Gaziantep seferlerinin başlaması için çabalayacaklarını belirtiyor.

Bu iki kente uçuşlar için kesin bir ifade kullanmayan Esgin, 12 noktaya daha uçuşların başlaması için lobi yapacaklarını da ekliyor:

“Pandemiden en çok etkilenen sektörlerin başında havayolu şirketleri geliyor. Dünyada çok sayıda havayolu şirketi iflasın eşiğinde. 2024’ten önce de normale dönüş söz konusu değil. Türkiye’de THY süreci çok iyi yönetti ama krizi yönetirken de bazı uçuşları iptal etti. Sadece hap noktası olan Esenboğa, Sabiha Gökçen ve İstanbul’dan uçuşları gerçekleştirdi. Dış hatları devam ettirdi. Kargoya yöneldi. Bu şekilde krizi en az zararla kapatan havayolu oldu. Bununla birlikte üçgen uçuş gerçekleştiren hiçbir havalimanında uçuş başlamadı, başlaması da planlanmıyordu. Bursa’da  genel ve yerel siyasetin güçbirliği yaparak ortaya koyduğu hamle sonuç verdi. Üçgen uçuşların yeniden başladığı ilk yer Bursa oldu. İç hat seferleri yüzde yüz dolu olsa da kar etmiyor, dış hatlardaki karlılık iç hatları sübvanse ediyor. Çünkü Cumhurbaşkanı’mızın bize gösterdiği hedeflerden biri de ‘havayolu halkın yolu’ idealidir. Diğer seferlerin başlaması için de ısrarlı taleplerimiz oldu. Diyarbakır ve Gaziantep seferlerinin  başlaması için her şeyi yapacağız. Ben derneklerimizin dönem başkanlarıyla görüşerek durumu kendilerine izah ettim. Sadece mevcut iller değil, Samsun, Adana, Ordu, Giresun, Sivas, Van, Ağrı, Elazığ, Kars, Şanlıurfa, Adıyaman hatta yeni açılacak Rize-Artvin  Havalimanı’na kadar sefer düzenlemek en büyük amacımız. Gördüğünüz gibi hemşeri derneklerimizin başkanları ve temsilcileri Yenişehir Havalimanı’ndan uçmak istiyor. Bu çok güzel bir talep. O zaman hep birlikte havalimanımıza sahip çıkalım. Uçuşlarımız ne kadar dolu olursa, yeni uçuşlara o kadar yakın oluruz. Konuya olan ilginize teşekkür ederim.”


Botanik Park ne zaman açılacak?

Bora Kirazlılar isimli bir okuyucum Botanik Park’ın açılmasını dört gözle bekliyor.

Nitekim açılışının sürekli ertelendiği parkın, son olarak nisan sonu açılacağı belirtilmiş.

Kirazlılar soruyor:

Bursalıların faydalandığı bu park neden açılmaz?

 

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİĞER YAZARLAR

TÜMÜ

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X